گفتگوی ویژه

بادامچیان: کاندیداهای دولت رجل مذهبی نیستند

قائم مقام حزب موتلفه می‌گوید کاندیداهای مطرح شده از سوی دولتی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آینده رجل سیاسی - مذهبی نیستند.
قائم مقام حزب موتلفه می‌گوید کاندیداهای مطرح شده از سوی دولتی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آینده رجل سیاسی - مذهبی نیستند.
اسدالله بادامچیان، در گفتگو با نامه با بیان اینکه دولت حق دخالت در انتخابات را ندارد، گفت: بحث عدم دخالت دولت در امر انتخابات اصلی تعریف شده در قانون است و هیچ دولتی نمی‌تواند خلاف این عمل کند در غیر اینصورت اقدام خلاف قانونی صورت گرفته است.
 وی تصریح کرد: آنچه این روزها محل بحث و گمانه زنی شده است حضور جریان درون دولت در انتخابات آینده است که شواهد نیز حکایت‌گر حضور قطعی این جریان در انتخابات ریاست جمهوری است هرچند براساس اخباری که منتشر می‌شود از هم اکنون اختلافات بین این جریان و گروه‌های نزدیک به دولت آغاز شده است.
 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید براینکه دولت حق عَلَم کردن کاندیدایی را ندارد، خاطرنشان ساخت: مشکل امروز بین جریان درون دولت و گروه های نزدیک به دولت بر سر حمایت دولت از هریک از این جریانات و کاندیدای مورد نظر است اما قانون این اجازه را به هیچ دولتی نداده است و این دولت هم باید بداند حق معرفی کاندید برای انتخابات آینده را ندارد.
 بادامچیان با اشاره به اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری باید حائز شرایط و ویژگی‌های خاصی باشند، گفت: این دولت ممکن است با وجود منع قانونی باز هم بخواهد کسی را نامزد کند اما سوالی که پیش می‌آید این است که کدامیک از اطرافیان رییس جمهور و افرادی که اسم‌شان به عنوان کاندیداهای دولت مطرح می‌شود شاخصه‌های یک رییس جمهور را دارند؟ کدامیک به واقع رجل سیاسی – مذهبی هستند؟ رجل بودن متفاوت از آدم عادی بودن است.
 قائم مقام حزب موتلفه افزود: ممکن است تصور دولتی‌ها این باشد که حضور در بدنه دولت به معنای رجل سیاسی بودن است اما من از آنها می پرسم که کدام یکی از این افراد رجل مذهبی هستند؟ خیلی مانده که این افراد تبدیل به یک رجل سیاسی – مذهبی واقعی شوند.
 بادامچیان با بیان اینکه این دولت ماندگار نخواهد بود، اظهار داشت: اقبال عمومی به احمدی نژاد کم شده است و بازی پوتین - مدودف هم کارایی برای این دولت نخواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/5xFQgQ