گفتگوی ویژه

این نامه باعث «بیداری فطری» غرب می‌شود

جوانان غرب باید بدون واسطه اسلام را از زبان اسلام شناسان واقعی و قرآن بشناسند تا به ذهنیت های آلوده به تزویر رسانه ها و مسئولین غرض ورز خود گوش ندهند .
رئیس مرکز امور بینالملل حزب مؤتلفه گفت: رهبری از فرصت برداشتهای غلطی که نسبت به اسلام در جهت بدنام کردن مسلمانان و نیز اسلامهراسی و فشار آوردن به مسلمانان صورت میگیرد، برای بیداری فطری جوانان غرب استفاده کردند.

حمیدرضا ترقی امروز با اشاره به آثار مثبت نامه اول رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اظهار کرد: نامه اول رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب آثار مثبت فراوانی داشت و سبب شد آنها متوجه اسلام واقعی و تفاوت آن با اسلام آمریکا و متحجرین شوند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با اشاره به ظهور پدیده تروریسم گفت: اتفاقات اخیر کشور فرانسه سبب شد تا غرب نیز همانند بسیاری از مردم مظلوم منطقه طعم ناامنی را چشیده و آثار آن را در وجود خود حس کنند و متوجه مظلومیت مسلمانان و ملتهایی شوند که در طی 50، 60 سال گذشته در اثر تروریسم دولتی اسرائیل و حمایت آمریکا در اوضاع ناامنی به سر میبرند.

ترقی با بیان اینکه نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی سبب شد تا آنها نیز متوجه درد مشترک تروریسم شوند، اظهار کرد: حضرت آیتالله خامنهای در این نامه این فرصت را فراهم کردند تا جوانان غربی متوجه شوند عوامل پشت پرده بسیاری از حوادث منطقه و غرب، چه کسانی هستند، زیرا هدف دشمنان اسلام این است که اسلام را دینی خشونت طلب جلوه دهند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام تلاش میکنند تا مانع درک واقعیت اسلام توسط ملتهای آزاده دنیا شوند، خاطرنشان کرد: این اقدام رهبر معظم انقلاب موج دیگری از بیداری فکری را برای جوانان غربی ایجاد کرده و آنها را یک گام دیگر به سمت حقیقت و اسلام ناب محمدی هدایت میکند.

ترقی ادامه داد: رهبر انقلاب سعی کردند با توجه به وقوع این دو حادثه تروریستی در فرانسه و برداشتهای غلطی که نسبت به اسلام در جهت بدنام کردن مسلمانان و نیز اسلامهراسی و فشار آوردن به مسلمانان، صورت میگیرد، از این فرصت برای بیداری فطری جوانان غرب استفاده کنند.

معاون امور بینالملل حزب مؤتلفه با بیان اینکه جوانان روحیه حقیقتجویی دارند و آینده کشورشان از آن آنهاست، خاطرنشان کرد: این جوانان هستند که قدرت تغییر ذهنیت آلوده به تزویر که از سوی رسانههای غربی ایجاد میشود را دارند.

وی با اشاره به پنهان کردن حقیقت اسلام و تصویرسازی غرضورزانه از اسلام ناب از سوی رسانههای غربی، تصریح کرد: با توجه به اینکه جوانان قدرت تغییر این ذهنیت را دارند، رهبری از این دیپلماسی مکتوب استفاده کردند و همان طور که نامه اول آثار بسیار خوبی داشت و ذهنیت جوانان غربی از قرائت دولتهایشان از اسلام را به شک انداخت، نامه دوم نیز فرصت خوبی برای تعامل صحیح با اسلام ایجاد کرد.

ترقی با اشاره به اندیشه خشونتزای غرب در ایجاد تروریسم، اظهار داشت: اگر مسلمانان بیش از نیم قرن است که ازصهیونیستها، القاعده، طالبان و داعش رنج میبرند، وحالا که غربیها نیز مدت کوتاهیاست که از تبعات رشد تروریسم رنج میکشند و به درد مشترکی با مسلمانان رسیدهاند، از اینرو این فضا بهترین زمینه است که جوانان غربی متوجه شوند که سردمداران غرب نگاه دوگانهای به تروریسم دارند و انسان غربی را درجه یک و انسان شرقی را درجه دو میدانند.

این فعال سیاسی تأکید کرد: نامه رهبری تلنگری به ذهن جوانان غربی زد و در همین مدت کوتاه انعکاس بسیار زیادی در شبکههای اجتماعی در فضای مجازی داشت؛ چراکه رسانههای غربی هیچگاه حاضر به پذیرش حق نیستند.

این کارشناس امور بین الملل در شبکه سحر نیز در رابطه با برخورد دوگانه غرب نسبت به تروریسم گفت: همین داعش و القاعده و طالبان و النصره چندین سال است که مسلمانان و مردم مظلوم افغانستان پاکستان و عراق و سوریه و یمن را بخاک و خون کشیده و میلیونها خانواده را از خانه و کاشانه خودآواره ساخته و خانه هایشان را تخریب و اموالشان را به یغما برده اند ولی غربی ها با این مردم مانند شهروندان درجه دو برخورد کرده و ذره ای احساس وظیفه و مسئولیت در قبال این جنایات تروریستها نمی کنند و حتی متاسفانه به آنها کمک کردند ؛ تجهیزات و اسلحه و پول دادندو امروز آواره گانشان را هم به مرزهایشان راه نمی دهند ولی بخاطر کشته شدن چند ده نفر در پاریس شورای امنیت به تکاپو افتاد و قطعنامه صادر کرد .

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با اشاره به بازتاب نامه اول رهبر انقلاب و بازتاب آن در شبکههای اجتماعی گفت: شبکههای اجتماعی سبب شد تا نامه اول رهبر انقلاب به جوانان غربی به سرعت در بین آنها دست به دست شده و جوانان به سرعت به محتوای این نامه دست پیدا کنند.

ترقی بیان کرد: امروز با توجه به تجربههای بیشتر در بهرهگیری از شبکههای اجتماعی، بهتر میتوانیم این نامه را در سرتاسر دنیا منتشر کنیم و به دست جوانان علاقهمند در دورترین نقاط دنیا برسانیم. جوانان غرب باید بدون واسطه اسلام را از زبان اسلام شناسان واقعی و قرآن بشناسند تا به ذهنیت های آلوده به تزویر رسانه ها و مسئولین غرض ورز خود گوش ندهند .

وی با محکوم کردن سانسور خبری نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب توسط شبکه توئیتر و رسانه های مهم غرب فقدان آزادی دسترسی به اطلاعات را یکی از ترفندهای غرب برای سرپوش گذاشتن روی حقایق در جوامع غربی دانست.

https://shoma-weekly.ir/nHRStm