در این خصوص گفتگوی خبرنگار شما با لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی را می خوانید:
ترغیب به استفاده از کالای ایرانی و توجه به تولید داخل به عنوان یک امر به معروف چه ضرورت و اثری در کشورمان دارد؟
در ضرورت نهادینه نمودن ترغیب به استفاده از کالای ایرانی و توجه به تولید داخل باید به مبانی ضرورت انجام این کار توجه کنیم که مبنای آن توجه به قاعده نفی سبیل در دین مبین اسلام و باورهای دینی ما برای کوتاه کردن دست دشمنان و بیگانگان و کفار از سرزمین های اسلامی است که امروز مقام معظم رهبری بر آن مکرر تاکید داشته و می فرمایند امروز جنگ با کشور ما یک جنگ اقتصادی است و ضرورت دارد ما در سه عرصه موفق شویم در عرصه نظامی و فرهنگی که توفیقاتی داشته ایم به لطف پروردگار ولی در عرصه اقتصادی باید تلاش زیادی کنیم که در این زمینه یکی از راه های خوب و کاربردی و مفید و تاثیر گذار برای پیشرفت کشور و بهبود وضعیت اقتصاد کشور حمایت از کالای ایرانی است .
بیشتر آیا مردم برای تحقق این مسئله نقش دارند یا دولت و دیگر ارگان ها؟
چه از سوی مردم به عنوان مصرف کننده و چه مسئولین در مجلس یا دولت و سرمایه داران و همه آحاد افراد جامعه که باید به سمت کمک و حمایت از رونق تولید داخل و استفاده از کالای ایرانی بیایند و به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر در این باب که تلاش برای مقابله و قطع وابستگی به کشورهای بیگانه و از بین بردن سلطه آنان بر جامعه اسلامی تحقق بخشیم، از سوی دیگر امروز جوانان کشور بیکارند و کشور نیازمند ایجاد فرصت های کاری با تولید است و مردم در این باره نقش مهمی دارند گرچه فروشنده کالا ها در کشور شاید حتی با وجود تبلیغ برای تغییر ذائقه مشتری ایرانی به استفاده از تولید داخل چندان نتوانند روی انتخاب مردم اثر گذار باشند لیکن خود مشتری به عنوان مصرف کننده می تواند بحث استقبال از کالای ایرانی داخل مغازه فروشنده را مدیریت کند و این مشتری است که با خرید کالای ایرانی می تواند فروشنده را ناگزیر به ارائه جنس ایرانی نماید که این خود سبب به چرخش در آمدن چرخ تولید کارخانه ها و ایجاد فرصت های شغلی بسیار برای جوانان کشور و کسب خودباوری و خودکفایی برای ملت و کشور و عدم وابستگی به بیگانگان خواهد شد که راهی به سوی کسب عزتمندی کشور نیز است .
امر به معروف برای استفاده از کالای ایرانی وظیفه کیست و چه کارهایی برای نهادینه شدن آن باید کرد؟
باید با تنظیم بازار تاجر را برای ارائه کالا به بازار همراهی و اعتماد عموم را نسبت به درستی اقدامات خود جذب نماید.