گفتگوی ویژه

انقلاب قدرت استکبار را با فروریختن هیمنه آمریکا کاست

ممکن است بعضی کشورها که متکی بر خدا و دین نیستند از هیمنه آمریکا بترسند ولی کسی که متکی به خدای متعال بود، خدایی که قادر مطلق است و همه چیز دست اوست، حالا امام از او بترسد؟ امام همان روزهای اول انقلاب فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و همینطور الان هم مقام معظم رهبری فرمودند.
پس از گذشت 37 سال دشمنی آمریکا از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، همچنان شاهد آن هستیم که آمریکا توطئه های جدید برای انقلاب اسلامی تدارک می بیند. اما عده ای تلاش دارند پسابرجام را دوره برقراری رابطه با آمریکا جلوه دهند؛ تلاشی که بی شک پاسخ درخورش را مردم در راهپیمایی 22 بهمن با طنین «مرگ بر آمریکا» خواهند داد. با جواد مقصودی عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی در این زمینه گفتگو کرده ایم.

***

برخی پیشنهاد حذف شعار «مرگ بر آمریکا» در پسابرجام را مطرح می کنند، نظر شما در این خصوص چیست؟

دشمنی آمریکا با نظام اسلامی از نظر ملت ایران یک دشمنی روشن است چون بعد از سقوط رژیم منحوس پهلوی که عمیل و نوکر آمریکا بود، همه امیدهای آنها از کشور اسلامی ما قطع شد و ناامید شدند. آنها قبلاً ایران را استان چندم خود می دانستند و محمدرضا و قبل از او پدرش رضاخان قلدر، قبلش نوکر انگلیس و یا آمریکا بودند، با وضعیتی که انقلاب اسلامی پیش آورد، آمریکا یک زمینه عظیمی از منافع خود را از دست داد وامام سیلی محکمی به این مستکبر زد. بنابراین با سقوط محمدرضا و رژیم شاهنشاهی به تدریج تمام منافع آمریکا در خاورمیانه و شاید بعضی کشورها که آزادیخواه هستند از دست رفته است یا در حال از دست رفتن است. بنابراین این دشمنی آمریکا یک دشمنی اساسی است و اینگونه نیست که دلش برای ملت ایران بسوزد و به قول بعضی ها او یک پوئن به ما بدهد، خیر. در برجام که یک قرارداد نیم بند را آنها قبول کردند و بعد هم دوباره تحریم های مختلف علیه ایران تنظیم می کنند. ملت ایران باهوش است و عقل دارد و درکش از بسیاری از کشورها بالاتر است. مردم ایران می دانند که آمریکا به خاطر مقاومتی که ملت ایران داشت و رهبری عظیمی که مقام معظم رهبری در این زمینه ارائه فرمودند ناگزیر بودند که تن به بعضی از مسائل از جمله برداشتن بعضی از تحریم ها بدهند. اما همان موقع که در رابطه با برجام داشتند مذاکره می کردند، همان موقع برعلیه ما فرافکنی می کردند و علیه ما دائمأ تذکر می دادند که مسائل نظامی روی میز علیه جمهوری اسلامی است و از این قبیل مسائل. اینگونه نیست که آنها منطقأ بگویند که یک حقی ایران داشته است و ما اشتباه کردیم و حالا حقشان را گرفتند. آنها ارث پدرشان را که به ملت ایران ندادند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند یک دزد در خانه ما آمده است و خانه ما را تصرف کرده حالا یک مقدار آن را به ما پس داده و بقیه اش را خود در آن ایستاده است.

امروزه برخی از کشورهای دنیا هم شعار مرگ بر آمریکا را نماد مبارزات خود قرار داده اند. عامل صدور این شعار چیست؟

این نهضتی که به رهبری امام عزیز برپا شد، همانطوری که می دانید در این کشور کسی نبود که اسم آمریکا را به بدی ببرد. یعنی همه باید با احترام از آمریکا اسم می بردند. آمریکا بر همه تسلط داشت و اصلاً ارتش دست آمریکا بود. همه مقامات نظام در اختیار ارتش آمریکا بود. یک گروهبان آمریکایی که می آمد شاه برایش خم می شد و به او احترام می گذاشت. یک روزی کندی به ایران آمده بود. چقدر افتخار می کردند که کندی به ایران آمده است و در ماشین های سر باز نشسته بودند و در خیابان آزادی حرکت می کردند. وقتی که امام سیلی به آمریکا زد، آن هیمنه آمریکا را ریخت، مثل یک پهلوانی است که قبلاً همه از او می ترسیدند حالا یک جوانمرد یک سیلی محکم به او زده است. او خود را پهلوان به حساب می آورد ولی حالا همه فهمیدند که این پهلوان تو خالی است، چیزی ندارد و همه اش بلوف است. این نیست که حقیقتاً قدرتی داشته باشد که بتواند در مقابل ملت ها بایستد. ممکن است بعضی کشورها که متکی بر خدا و دین نیستند از هیمنه آمریکا بترسند ولی کسی که متکی به خدای متعال بود، خدایی که قادر مطلق است و همه چیز دست اوست، حالا امام از او بترسد؟ امام همان روزهای اول انقلاب فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و همینطور الان هم مقام معظم رهبری فرمودند.

مرگ بر آمریکا ریشه دینی هم دارد؟

بله! در روزهای جنگ که پیامبر با مشرکین در حال نبرد بودند آنها شعا ر دادند: "اُعل هُبَل" یعنی هبل زنده باد. پیغمبر اکرم فرمودند جواب دهید: «الله اعلی و اجل» . یعنی در مقابل هر شعاری که مشرکین و مستکبرین می دهند شما با اتکا به خداوند متعال شعار حقیقی را که دارید بدهید که آنها خیال نکنند در زمینه های مختلف کمبود دارید. بعد هم قرآن مجید می فرماید این یهود ونصاری هیچ وقت از شما راضی نمی شوند مگر اینکه مثل خود آنها شوید. یعنی مثل آنها و طرفدار آنها شوید و دین و فرهنگ آنها را بپذیرید. می دانیم و آموزش های دینی و اسلامی ما این مطلب را ثابت می کند و ما یقین داریم که یهود و نصاری ما را رها نمی کنند تا وقتی که فکر کنند فرهنگشان نفوذ کرده همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که اینها قصد شان این است که با هر وسیله ای نفوذ کنند؛ ولو با قرارداد برجام، انتخابات و... باشد و الان ستون پنجم آمریکا در همینجا دست اندرکارند یعنی آنها که دل به آمریکا داده اند و قبله آنها آمریکاست.

برخی شعار مرگ بر آمریکا را امروزه ترجمان صریح شعار "هیهات من الذله" می دانند. شما این را درست می دانید؟

من این شعار را بالاتر از هیهات من الذله می دانم. این که ما ذلت را نمی پذیریم یک معنایی است یعنی مثلاً یزید دو تا پیشنهاد کرد، یا بیعت کن یا می جنگیم و شما را می کشیم. اما الان ما بالاتر از هیهات من الذله می گوییم. ما می گوییم ما قدرتمد هستیم و می گوییم بر هر منحرف، ستمگر، جنایتکار و ظالمی مرگ باد! یعنی ما برای کسانی که بر ملت ها و امت اسلامی ستم می کنند، آرزوی مرگ داریم و از خداوند توفیق می خواهیم که ایشان را سر جایشان بنشانیم و نگذاریم که به ملت ها و به مسلمانان و به اسلام، ایران و قرآن ظلم کنند. اینها در هر فرصتی که پیدا کنند علیه اسلام اقدام می کنند. ببینید می آیند کاریکاتور از حضرت محمد (ص) منتشر می کنند و بعد آن فرد خبیث آمریکایی که کاردینال یا کشیش است، به قرآن توهین می کند. این ها علیه اسلام و ایران بغض واقعی دارند. اینها مستکبرند. مستکبر هم می خواهد همه دنیا را در سیطره خود قرار دهد. اسلام و بخصوص شیعه، با زبونی و خار شدن در مقابل استکبار مخالف است. «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ» (آیه 139 سوره آل‌عمران) یعنی شما بالاتر از همه هستید، اگر مؤمن باشید بالاترین افراد مردم دنیا هستید. در آیات 65و 66 سوره انفال می فرماید « ای پیامبر! مؤمنان را به جنگ با دشمن تشویق کن! هرگاه بیست نفر با استقامت از شما باشند، بر دویست نفر غلبه می‌کنند؛ و اگر صد نفر باشند، بر هزار نفر از کسانی که کافر شدند، پیروز می‌گردند؛ چرا که آنها گروهی هستند که نمی‌فهمند! »

برای چه؟ برای اینکه این ها شعور و عقل ندارند. خداوند می فرماید این ها درک حقیقی را که باید داشته باشند ندارند ولی شما دارید. ما با کمک خداوند متعال همانطور که امام راحل و رهبر معظم انقلاب، این دو رهبر بی بدیل الهی در مقابل استکبار اظهار نظر می کنند و می دانند که این ها دست از دشمنی خود با ما بر نمی دارند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ملت ایران هم به طبع از ولی فقیه با دیدگاهی که اسلامیان و علما و انبیاء به ما دادند دیگر نادان نیستیم که اگر گرگی با لباس میش جلو آمد گولش را بخوریم. هیچ امت اسلامی نباید گول تقلب، کینه، خدعه و نقشه هایی که علیه امت اسلامی از طرف استکبار کشیده می شود را بخورد. ما این ها را می فهمیم.

امیدواریم در 22بهمن ملت ایران با همه توان «مرگ بر آمریکا» بگویند. یعنی آنگونه بگویند که اگر ستون پنجم هم خیال کند در برابر خیل عظیم خداپرستانی که نود و چند درصدشان به نظام الهی رأی دادند بتواند به نفع خود یا آمریکا یا اربابانشان کاری انجام دهد، بفهمد اینها تحقق پیدا نمی کند.

https://shoma-weekly.ir/7CL0c8