گفتگوی ویژه

انتظار نقدپذیری بیشتری از دولت داریم

وی در ارزیابی نقدپذیری دولت در سال همدلی و همزبان با مردم گفت: مردم در این زمینه توقع بیشتری از دولت دارند و این مردم هستند که مسئولیت‌ها را به رئیس‌جمهور و وزرا داده‌اند. امام رضوان الله علیه همیشه می‌فرمودند که این کوخ‌نشینان بودند که ما را سر کار آوردند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص تحقق شعار سال گفت: مردم وفاداریشان را اعلام کردند؛ شما دیدید که در 22 بهمن به بهترین شکل ممکن در عرصه حضور پیدا کردند و در مرحله بعد در انتخابات 7 اسفند بیش از سالهای قبل پای صندوقهای رأی حاضر شدند.

ابوالفضل توکلی بینا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی «نما»، در خصوص اثرات نامگذاریهای سال از سوی رهبر انقلاب گفت: این شعارها موجب ایجاد وحدت بین مردم کشور میشود و در اداره امور کشور اثرگذار است. اگر مردم ما در صحنهها حضور مییابند و دولت و رهبری را حمایت میکنند یکی از دلایل آن همین شعارها و نامگذاریها است.

وی در خصوص میزان تحقق شعار «دولت و ملّت، همدلی و همزبانی»، اظهار داشت: مردم وفاداریشان را اعلام کردند؛ شما دیدید که در 22 بهمن به بهترین شکل ممکن در عرصه حضور پیدا کردند و در مرحله بعد در انتخابات 7 اسفند بیش از سالهای قبل پای صندوقهای رأی حاضر شدند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: منتها مشکلاتی در کشور داریم که هنوز رفع نشده است؛ از جمله مشکلات اقتصادی که به نظر میرسد همگونی و هماهنگی در دولت آقای روحانی وجود ندارد و بین رئیسجمهور و برخی وزرا ناهماهنگی وجود دارد و دولت باید بتواند یک هماهنگی بین مجموعه خود ایجاد کند. اما مردم ما همدلی و همزبانی را خوب بجا آوردند و انصافا باید از این مردم تمجید و تشکر کرد. با وجود این همه مشکل اقتصادی و فشاری که به مردم وارد میشود، میبینید که هر وقت رهبر عزیزمان اعلام میکنند، چگونه در صحنهها حاضر میشوند.

توکلی بینا با بیان اینکه بین 70 تا 80 درصد اقتصاد ما دولتی است، تصریح کرد: مادامی که کارها را به مردم واگذار نکنیم مشکلات اقتصادی حل نمیشود. کشور ما کشوری زرخیز است با امکانات فراوان و دولت باید امور را به مردم واگذار کند و خودش هم ناظر خوبی باشد.

وی با بیان اینکه باید این مسئله را هم مدنظر داشت که دولت از لحاظ مالی در مضیقه قرار دارد و نباید تحت فشار شدید قرار گیرد گفت: یارانهها نباید به این شکل و به همه دهکها پرداخت میشد. کسانی که به این یارانه نیاز دارند چند دهک پایین جامعه هستند و نیازی نبود به همه پرداخت شود تا دولت بتواند مقداری مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.

وی در ارزیابی نقدپذیری دولت در سال همدلی و همزبان با مردم گفت: مردم در این زمینه توقع بیشتری از دولت دارند و این مردم هستند که مسئولیتها را به رئیسجمهور و وزرا دادهاند. امام رضوان الله علیه همیشه میفرمودند که این کوخنشینان بودند که ما را سر کار آوردند.


https://shoma-weekly.ir/d7rDsd