گفتگوی ویژه

انبارلویی: تخاصم با ایران موضع مشترک احزاب آمریکا است

سردبیر روزنامه رسالت، گفت: داشتن مواضع خصمانه علیه ایران، موضع مشترک حزب جمهوری خواه وحزب دموکرات آمریکا است و بنابراین برای ایران هیچ فرقی ندارد که کدام یک از این دو حزب بر روی کار بیایند.
سردبیر روزنامه رسالت، گفت: داشتن مواضع خصمانه علیه ایران، موضع مشترک حزب جمهوری خواه وحزب دموکرات آمریکا است و بنابراین برای ایران هیچ فرقی ندارد که کدام یک از این دو حزب بر روی کار بیایند.

کاظم انبارلویی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اظهارات اخیر ابراهیم اصغرزاده مبنی بر اینکه صلح طلبی و ارتباط با جامعه بین المللی باید محور انتخابات 92 باشد، اظهار داشت: این فهم از مسائل، فهم درستی نیست. با توجه به آنکه دنیای استکبار مسائل اقتصادی ایران را هدف قرار داده است؛ بنابراین دولت آینده باید بخش اعظمی از اقدامات خود را برای ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور و خنثی کردن توطئه های آمریکا و هم‌پیمانانش قرار دهد.

سردبیر روزنامه رسالت، با تاکید بر اینکه ایران نیازی به تنش زدایی ندارد، گفت: ایران با هیچ کشوری رابطه تنش آمیز ندارد و تنها دو کشور در دنیا هستند که ایران با آنان رابطه ندارد، آمریکا و رژیم صهیونیستی.

انبارلویی ادامه داد: ایران تنها با رژیم صهیونیستی ارتباطی ندارد و در مورد آمریکا هم این کشور بجز تسلیم ملت ایران رضایت به روابط و مناسبات جدید نمی دهد لذا به همین دلیل نتوانستیم طی سه دهه گذشته با آمریکا رابطه منطقی داشته باشیم و دلیل اصلی آن مطالبات غلط آمریکااز ایران است که مغایر با عزت انقلاب اسلامی است.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی، تاکید کرد: رئیس دولت آینده بیش از آنکه دنبال چنین شعارهای واهی و بی نتیجه همچون صلح‌طلبی و ارتباط با جامعه بین المللی باشد، باید توجه به مسائل داخلی بویژه اقتصادی را  در دستور کار خود قرار دهد.

انبارلویی همچنین در واکنش به برخی نظریه ها مبنی براثرگذاری و دخالت ایران در انتخابات آمریکا، گفت: یکی از مسائلی که اصل دموکراسی را مخدوش می کند اثرگذاری دولت ها در رقابت های داخلی یک کشور است و آنچه در سال 88 رخ داد نمونه عینی این ماجرا و دخالت کشورهای خارجی است.

وی افزود: این موضوع که ایران در انتخابات آمریکا اثرگذار باشد کاری است عبس؛ چراکه هیچ یک از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه نسبت به ایران مواضع جداگانه ای ندارد.

انبارلویی خاطر نشان کرد: داشتن مواضع خصمانه علیه ایران، موضع مشترک حزب جمهوری خواه وحزب دموکرات آمریکا است و بنابراین برای ایران هیچ فرقی ندارد که کدام یک از این دو حزب بر روی کار بیایند

https://shoma-weekly.ir/ytqjQo