گفتگوی ویژه

امر به معروف حزبی در حوزه حکومتی است

رویکرد حزب، تعامل با دستگاه های اجرایی و امر و نهی در حوزه حکومتی است که تاکنون جلسات متعددی با مسئولین وزارتخانه ها و سازمان ها و نهادهای مختلف داشته ایم که در زمینه معروف ها و منکرهای مربوط به آنان مذاکرات مفیدی انجام شده است. همچنین تعامل خوبی با برخی مؤسسات خصوصی و گروه های فعال امر به معروف و نهی از منکر داشته ایم.
رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی در آستانه فرارسیدن ماه محرم و دهه بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر گفت: حزب مؤتلفه اسلامی، تشکل سیاسی پیشگام در امر به معروف و نهی از منکر است.

بومیان با اشاره به پیشینه حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: مهم ترین هدف تشکیل حزب مؤتلفه، مبارزه با طاغوت و سرنگونی آن و استقرار نظام اسلامی در کشور بود که بالاترین مرتبه امر به معروف و نهی از منکر است و در این مسیر، شهدای والامقامی چون اندرزگو، امانی، بخارایی، هرندی و نیک نژاد را به اسلام تقدیم کرد. یاران اصلی حضرت امام (ره) در نهضت انقلاب اسلامی نیز از میان جوانان مؤتلفه ای بودند.

وی در ادامه افزود: تمام فعالیت های حزب از ابتدا تاکنون در جهت اجرای این فریضه دینی بوده و در طی دوره جدید فعالیت از سال سال 72 با تشکیل واحد امر به معروف و نهی از منکر، حضوری فعال در این عرصه داشته است.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت های این بخش اظهار داشت: به منظور افزایش کارایی و اثرگذاری این بخش، شورای راهبردی و کارگروه های طرح و برنامه، ارتباطات، فضای مجازی باحضور کارشناسان و صاحب نظران تشکیل شد که در سال گذشته چندین طرح مهم و گسترده ارائه نموده اند.

بومیان گفت: انجام پژوهش میزان اجرای طرح عفاف و حجاب در 25 استان، ارزیابی علمی از وضعیت شئونات اسلامی در پنج دوره نمایشگاه بین المللی کتاب و چند نمایشگاه بین المللی دیگر، برگزاری همایش های کاربردی همراه با کارگاه های آموزشی در چند استان از جمله اقدامات این بخش در حزب مؤتلفه اسلامی بوده است.

وی به فعالیت های این بخش در زمینه طرح های تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: ارائه طرح های « فرهنگ عاشورا»، «رمضان، بهار اقدام و عمل در امر به معروف و نهی از منکر»، «معروف ها و منکرهای انتخابات»، «معروف ها و منکرهای محیط زیست»، «معروف ها و منکرهای چهارشنبه سوری»، «معروف ها و منکرهای نوروز»، «معروف ها و منکرهای اقتصاد مقاومتی»، «معروف ها و منکرهای مراکز آموزشی» از جمله کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی بوده که در سه بخش دستگاه ها و نهادهای اجرایی، فضای مجازی و گروه های مردمی ارائه و توزیع گردیده است.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه به فعالیت این بخش در عرصه فضای مجازی پرداخت و گفت: تشکیل کانال در تلگرام و گروه های استانی در شبکه های اجتماعی مختلف و ارسال پیامک های محتوایی برای افراد در سراسر کشور از جمله اقدامات ما در فضای مجازی بوده است.

بومیان تعامل با نهادهای دولتی و خصوصی را از فعالیت های دیگر این بخش عنوان کرد و افزود: رویکرد حزب، تعامل با دستگاه های اجرایی و امر و نهی در حوزه حکومتی است که تاکنون جلسات متعددی با مسئولین وزارتخانه ها و سازمان ها و نهادهای مختلف داشته ایم که در زمینه معروف ها و منکرهای مربوط به آنان مذاکرات مفیدی انجام شده است. همچنین تعامل خوبی با برخی مؤسسات خصوصی و گروه های فعال امر به معروف و نهی از منکر داشته ایم.

وی گفت: ارتباط خوبی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور داریم و نقش مهم و اساسی در تصویب قانون حمایت از آمران و ناهیان داشتیم.

بومیان با تأکید بر اینکه، متأسفانه از ظرفیت های انسانی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به خوبی استفاده نمی شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری معروف ها و منکرهای مهم را در بیانات نوروز 94 آستان قدس رضوی مورد اشاره قرار دادند که عموم مردم در اجرای این فریضه دینی باید آنها را مد نظر قرار داده و پیگیری نمایند.

وی افزود: نباید امر به معروف و نهی از منکر را محدود به حجاب کرد و همه ما در زمینه های گوناگون بویژه امر و نهی مسئولین کشور، وظیفه داریم. مواضع مقام معظم رهبری به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و مواضع رییس جمهور محترم نیز باید روح امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد. اگر اجرای این فریضه همگانی شود، جامعه ای اسلامی و سالم خواهیم داشت.

https://shoma-weekly.ir/v5GuWr