گفتگوی ویژه

امروز بیش از هر زمان دیگری به «وحدت کلمه» نیازمندیم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بگومگوهایی که در مجلس صورت گرفت از مصادیق بارز گریبان‌گیری و مچ گیری بود و قطعا مورد رضایت حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و قاطبه مردم نیست.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بگومگوهایی که در مجلس صورت گرفت از مصادیق بارز گریبان‌گیری و مچ گیری بود و قطعا مورد رضایت حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و قاطبه مردم نیست.

حجت‌الاسلام محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: یکی از عوامل بسیار مهم و کلیدی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی کلمه «وحدت» بوده و یکی از اصطلاحاتی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری و در فرمایشات امام راحل به وفور دیده می‌شود و مورد تاکید این دو بزرگوار قرار گرفته است.

وی افزود: وحدت یک موضوع عقلی و شرعی است البته اختلاف نظر هم مسئله‌ای طبیعی است اما با حفظ حرمت‌ها و چارچوب‌ها و معیارهای لازم؛ وقتی از وحدت سخن به میان می‌آوریم منظورمان وحدت حول محور ولایت است و این قسمت بیشتر برای مسئولان صدق می‌کند؛ کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارد این یعنی محوریت ولایت فقیه و قانون اساسی را پذیرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه اگر کسی خلاف محوریت ولایت فقیه و قانون اساسی حرکت کند، مسئولیت غیر شرعی و غیر قانونی دارد، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید اختلاف نظر نباید به مچ‌گیری و گریبانگیری مقابل هم تبدیل شود.

خرسند به حضور رئیس جمهور در ماجرای استیضاح وزیر کار در صحن علنی مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: بگومگوهایی که در مجلس صورت گرفت از مصادیق بارز گریبان‌گیری و مچ گیری بود و قطعا مورد رضایت حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و قاطبه مردم نیست.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «از امروز تا روز انتخابات هر کسی که بخواهد اختلافات را به میان مردم بکشاند، و از احساسات آنها برای اختلافات استفاده کند، قطعا به کشور خیانت کرده است»،‌ گفت: خیانت‌کار به کشور می‌تواند در هر پست و سمتی باشد چه یک کارمند ساده باشد و یا رئیس یک قوه؛ هر کسی که در مسیر اختلاف قدم بردارد خیانت کرده و در زمین دشمن بازی می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت کلمه، تلطیف قلوب و همکاری مسئولان احتیاج داریم، اظهار داشت: همه باید مراقب گفتار و اعمال خود باشند و سعی داشته باشند که اختلاف نظرها را در جلسات مشترک حل کنند.

خرسند جلسات شبانه و مشترک دولت و مجلس را مثبت دانست و به گفته وی این جلسات مشترک امیدواری‌هایی را در مردم به وجود آورده بود اما ماجرای بگو مگوهای روسای دو قوه در صحن علنی مجلس تمام رشته‌ها را پنبه کرد و قابل توجیه نیست و مسببین این کار باید از رهبری و مردم عذرخواهی کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان بدانند که مردم را نباید دلسرد کرد و اولویت ها را نباید فراموش کنیم چرا که مسئله معیشت مردم و مشکلات اقتصادی باید در راس همه اولویت ها قرار بگیرد،حتی مباحث انتخاباتی هم نباید باعث شود مشکلات معیشتی تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/dtVEvD