گفتگوی ویژه

اقتصاد مقاومتی از اصول مهم بیانیه گام دوم است

تاکید رهبر انقلاب بر این است که نسبت فساد در میان کارگزاران نسبت به سایر حکومتها بسیار کم است اما این مقدار کم هم در جمهوری اسلامی ایران زیاد است و شایسته نظام اسلامی نیست
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: عزت ملی و مرزبندی با دشمن در روابط خارجی از محورهای اساسی بیانیه گام دوم رهبر انقلاب است که در آن بر نهضت بیداری اسلامی و تحرک جدید در این موضوع در غرب آسیا و حضور قدرتمندانه ایران تاکید شده است.

«حمیدرضا ترقی» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد 7 راهبرد اساسی رهبر انقلاب در بیانیه تفصیلیشان گفت: این بیانیه در چندین بخش سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، جامعه سازی، خودسازی و ..... تبین شده و در آن بر نظام سازی و دولت سازی و جامعه سازی و رسیدن به تمدن سازی تاکید شده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اظهار کرد: محورهای اقتصادی در این بیانیه بیشترین حجم توصیه را به خود اختصاص داده است و در آن بالغ بر 15 محور مورد تاکید قرار گفته است که در مورد مسایل ساختاری، نظام بودجه ریزی و قطع وابستگی به نفت و خارج کردن نظام اقتصادی از دولتی بودن و سیاست گذاری در اقتصاد مقاومتی از اصول مهمی است که در این بیانیه تاکید شده است.


نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: عزت ملی و مرزبندی با دشمن در روابط خارجی نیز از دیگر محورهای اساسی این بیانیه است که در آن بر نهضت بیداری اسلامی و تحرک جدید در این موضوع در غرب آسیا و حضور قدرتمندانه ایران و گسترش قدرت سیاسی ایران در غرب آسیا و وظایف دولت در این موضوع از دیگر محورهای این بیانیه است که در واقع محور اساسی در روابط خارجی حفظ عزت ملی و روابط خارجی بر اساس مرزبندی با دشمن است.

وی افزود: معنویت و اخلاق نیز از دیگر محورهای این بیانات است که در این موضوع نیز بر موضع مدیران طراز اول انقلاب اسلامی تاکید شده است و بر خودسازی در این امر تاکید شده و رهبر انقلاب یادآور شدند که با کانون های ضد اخلاق و معنویت در جامعه برخورد شود و اخلاق بعنوان یک فضیلت در جامعه رشد و گسترش پیدا کند.

وی با اشاره بر محورهای علم  و دانش و فناوری در بخش دیگر از بیانات خود اظهار کرد: در وجه اقتصادی نیز نکات مهمی اشاره شده که در آن بر عدم نگاه دولتمردان بر خارج و دیدن ظرفیت های درونی در کشور تاکید شده است، بی ثباتی در سیاستهای اقتصادی، اسراف، تبذیر از عیوبی است که آن را عامل بیکاری و فقر درآمدی اقشار جامعه عنوان شده است که در گام دوم انقلاب باید بر اصلاح این امور تلاش شود.

ترقی تصریح کرد: تاکید رهبر انقلاب بر این است که نسبت فساد در میان کارگزاران نسبت به سایر حکومتها بسیار کم است اما این مقدار کم هم در جمهوری اسلامی ایران زیاد است و شایسته نظام اسلامی نیست و هنوز با معیارها و ارزشهای نظام اسلامی فاصله داریم و این فاصله را به سرعت باید کم کنیم اما به گونه ای باید این فاصله کم شود که اولا کسب ثروت مورد تشویق قرار بگیرد اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و ویژه خوارای و مدارا کردن با فریب گران اقتصادی ممنوع شود که این امر نیازمند به قانون گذاری و جدییت دستگاه قضایی و نظارت را می طلبد.

وی گفت: در حقیقت کار امدی یک دستگاه را باید بر اساس تیز بینی نسبت به رفتار کارکنان و عملکرد دستگاهها نسبت به مبارزه با فساد و سلامت مورد ارزیابی قرار داد و مبارزه با فساد در این بیانیه شامل تمام دستگاههای کشور است و تمام نهادها را در برمی گیرد و عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر برای رسیدن به اهداف اقتصادی هستند.

https://shoma-weekly.ir/MQyxzw