گفتگوی ویژه

اقتدار امروز جبهه مقاومت مدیون تفکر بسیجی است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به صدور تفکر بسیجی به اقصی نقاط دنیا، گفت: راه‌اندازی جیش‌الشعب در سوریه به برکت سردار همدانی بود.
محمد کرمی‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج طلایه‌دار عرصه انقلاب و دفاع مقدس است و بسیجیان توانسته‌اند روحیه و فرهنگ بسیجی را حفظ و به اقصی نقاط دنیا صادر کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: بر اساس سیره پیامبران گذشته، پیش از اسلام نیز نیرو‌های بسیج و یاران پیامبران همواره در مجاهدت‌ها و مبارزات شرکت کرده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بسیج به فرموده بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، شجره طیبه ولایی است که اصل آن ثابت بوده و حتی پیش از اسلام در دوران پیامبران پیش از حضرت محمد (ص) وجود داشته است؛ بسیج امروز تبلور عینی در دفاع از حقانیت اسلام ناب نبوی را یدک می‌کشد.

این استاد دانشگاه افزود: پنجم آذر ماه سال 58 که برخی ملی مذهبی‌‌ها در دولت موقت در مقابل فرمان امام (ره) در خصوص بسیج گفتند با پیروزی انقلاب حتی به ارتش هم نیاز نداریم، اما امام راحل با بصیرت و ژرف‌اندیشی فرمودند که کشوری 20 میلیون جوان دارد، باید 20 میلیون بسیجی داشته باشد و فرمان تشکیل بسیج در هسته‌های حزب‌الله در سراسر جهان را صادر کردند.

کرمی‌راد گفت: امام خمینی (ره) حتی پیش از جنگ که دشمنان غرب، شرق و استکبار جهانی صدام را علیه کشور ایران تحریک می‌کردند، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و امروز شاهد تحول و دگرگونی در بین ملت‌های مسلمان و حتی غیر مسلمان هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: سردار حسین همدانی، فرمانده دلاور بسیجیان که در سوریه تشکل جیش‌الشعب یا همان نیروهای مردمی را ساماندهی کرده و نزدیک به 100 هزار نفر از مردم و جوانان را به کمک دولت سوریه سازماندهی و آموزش دادند و توانستند در مقابل تروریست‌هایی که از 84 کشور جهان به میدان آمده بودند، ایستادگی کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: سوریه در سوریه در مقابل نیروهایی از شرق و غرب، آمریکا، اروپا و اتحادیه عربی خصوصا عربستان، قطر، عمارات متحده عربی و ترکیه با اتکا به ارتش و نیروهای مردمی که همان بسیج است، سال‌ها مقاومت کردند؛ همانطور که بسیج در هشت سال دفاع مقدس مقابل زیاده خواهی‌های غرب و صدام ملعون ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد موج جدیدی از فرهنگ بسیج و روحیه بسیجی در بین کشورهای مختلف جهان هستیم، تصریح کرد: در عرصه مقاومت نیز حزب‌الله لبنان است که تشکل اولیه آن به فرمان امام راحل شکل گرفت و امروز شاهدیم که دشمنان از مقاومت که همان بسیج و با همان فرهنگ و روحیه استوحشت دارند.

کرمی‌راد افزود: سید‌حسن نصرالله اذعان داشته که فرهنگ مقاومت و ایستادگی را از شهید فهمیده و امثال او یاد گرفته‌اند و با همین روحیه بسیجی توانستند ارتش چهارم دنیا، رژیم صهیونیستی، را از جنوب لبنان خارج کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمانشاه افزود: رژیم صهیونیستی در مقابل حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه زانو زد و در جنگ 22 روزه در مقابل مقاومت فلسطین اسرائیلی‌ها نیز شکست خوردند و این همان فرهنگ و روحیه بسیجی الهام گرفته از آموزه‌های دینی و باورهای عمیق الهی و خصوصاً اعتقاد به اصل ولایت فقیه است.

وی بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی با اتکا به قدرت الهی، نیروهای مردمی، سپاه و ارتش یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه و خاور‌میانه است و امروز شاهد تحول چشمگیر نیروهای بسیج در عرصه‌های علمی، فرهنگی و فناوری‌های مختلف هستیم که توانسته پیشرفت‌های چشمگیری را به رخ جهانیان بکشد.

https://shoma-weekly.ir/RLjdVX