گفتگوی ویژه

اقتدار امروز ایران حاصل تسلط رهبری بر ظرفیت های کشور است

در سایه رهبری شاهدیم که امروز کشور در اوج اقتدار قرار دارد و در منطقه ای که پر از آشوب و نا امنی است، ایران در امنیت کامل به سر می برد. من انتخاب ایشان را یک نعمت الهی می دانم که از این بابت ملت باید شکرگزار خداوند باشند.
آفتاب 14 خرداد 1368 که طلوع کرد، می شد بوضوح غم فراق امام خمینی (ره) را در چهره تک تک ایرانیان دید، غمی که بر سینه ها سنگینی می کرد و جان ها را به لب رسانده بود اما با طلوع آفتاب 15 خرداد و با انتخاب بهترین پیرو امام راحل به رهبری، دمی تازه به روح و جان مردم دهید. امروز و در آستانه بیست و هشتمین سال ارتحال امام راحل به خوبی می توان دریافت که آن انتخاب، به مانند نفخه صور کشور را از نو زنده کرد و در مسیر اقتدار و پیشرفت قرار داد. این که چگونه این مسیر طی شد را در گفتگویی با دکتر محمد کرمی راد به بحث گذاشتیم که ماحصل آن در ادامه می آید.

به نظر شما مهمترین عامل در انتخاب مقام معظم رهبری به جانشینی امام خمینی (ره) چه بود؟

ابتدا تسلیت عرض می کنم ایام ارتحال امام خمینی (ره) را به همه مردم ایران و دوستداران انقلاب در سراسر جهان که هر روز که می گذرد بر تعدادشان افزوده می شود و از خداوند متعال می خواهیم که روح این عزیز سفر کرده را غرق در آرامش و نور قرار دهد. امام خمینی(ره) حق بسیار بزرگی بر گردن جهان اسلام دارد چرا که ایشان یک بنیان مرصوصی را درساختار جمهوری اسلامی بنا نهاد که می توان به جرأت آن را مهمترین حرکت در جهت رشد اسلام و بویژه مکتب تشییع در عصر غیبت برشمرد. اما در پاسخ به این سوال باید بگویم که به نظر من مهمترین عامل در انتخاب مقام معظم رهبری، هدایت های امام زمان (عج ) بود که دل ها را در جلسه خبرگان متوجه معظم له کرد. این را من بر اساس آموزه های دینی و الهی مان می گویم که اگر نبود توجهات خاص حضرت مهدی(عج) ارواحناه فداء، این لطف شامل حال ملت نمی شد. به هر حال در جلسه خبرگان رهبری پس از ارتحال امام (ره)، جلسه به سمتی رفت تا شخصیت های مختلف به بیان نظرات امام راحل در خصوص جانشین پس از خودشان بپردازند. از طرف حاج سید احمد آقا خاطره سفر حضرت آیت الله خامنه ای به کره شمالی و نحوه استقبال عجیب و پرشکوه مردم از ایشان بیان شد که امام خمینی (ره) در آن جا به شایستگی های ایشان برای رهبری پس از خودشان، اشاره داشته اند. مرحوم آیت الله هاشمی به بیان رایزنی های خود با امام در این رابطه پرداخت که در این جلسات هم امام به مقام معظم رهبری اشاره مشخص و معین داشتند. در این جلسه دیگر اعضاء هم بر این سخنان صحه گذاشتند و عنوان داشتند که امام راحل در مناسبت های گوناگون اشاراتی را نسبت به رهبری آیت الله خامنه ای داشته اند و خوشبختانه خروجی این جلسه باعث سعادت ملت شد.

پس از انتخاب مقام معظم رهبری اقتدار و امنیت ایران اسلامی شتاب بیشتری پیدا کرد، علت را در چه می بینید؟

یک سری شاخصه ها در وجود معظم له قرار دارند که باعث اقتدار روزافزون کشور شده است. مقام معظم رهبری شخصیتی فقیه، عادل، وارسته ، آشنا به مناسبات سیاست بین الملل و دارای تجربه کافی در مدیریت مسائل داخلی و خارجی هستند. ایشان احاطه کامل بر مسائل کشور دارند، توانایی ها را می شناسند، از امکانات و استعدادهای کشور باخبرند، نقاط ضعف کشور را
می دانند، نسبت به ظرفیت های پیشرفت آگاهی کامل دارند و همه اینها برگفته از یک تجربه عملی و عینی است که در وجود ایشان قرار دارد که با تکیه بر خداوند متعال و بر اساس آموزه های اسلام این ویژگی ها را به صحنه مدیریت کشور وارد کرده اند. به این مسائل اضافه کنید ذکاوت و تیزهوشی ایشان را که همگان از دوست و دشمن بدان معترف هستند.

توان دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی امروز به حدی رسیده، که احدی به خود جرأت تهدید ایران اسلامی را نمی دهد و تنها ما شاهد برخی یاوه سرایی ها می باشیم، هدایت های مقام معظم رهبری در این مسیر تا چه میزان موثر بوده است؟

مقام معظم رهبری نسبت به مناسبات بین المللی از شناخت کاملی برخوردار هستند، دشمنان اسلام و ایران اسلامی را به خوبی می شناسند، بر جزیی ترین اهداف آنها احاطه دارند و توطئه های آنها را درک می کنند. در کنار این ویژگی های شاخص، ایشان در این مسیر هیچگاه مرعوب تهدیدات دشمن نشدند. طی این سال ها ما شاهد این بودیم که دولت هایی در کشور بر سر کار آمدند که مرعوب دشمن بودند و حتی راه نجات کشور را در وادادگی در مقابل استکبار می دانستند اما در همه این زمان ها مقام معظم رهبری بدون ذره ای ترس و به پشتوانه خداوند متعال و ملت در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستاده اند و امروز به نقطه ای رسیده ایم که استکبار تصور حمله نظامی به ایران را هم به مخیله خود راه نمی دهد. تحت هدایت معظم له خوشبختانه در کشور زیرساخت های پیشرفت در علوم و فنون مختلف ایجاد شد. ایشان کشور را به سمتی هدایت کردند که با کمک از توان داخلی کشور در بسیاری از علوم خودکفا شود و وابستگی به خارج از کشور کم شود. تاکیدات موکد ایشان در این زمینه طی این مدت راهگشای بسیاری از امور بوده است. نمونه موفق آن پیشرفت های موشکی کشور است. مقام معظم رهبری از آغاز این مسیر خود وارد عرصه شدند و در خاطرات شهید حسن تهرانی مقدم می خوانیم که بارها رهبری این شهید بزرگوار را خواسته اند و از نزدیک در جریان پیشرفت ها قرار می گرفتند و جزییات را مرور می کردند تا مبادا در روند توسعه موشکی کشور خللی وارد شود. در زمینه اقتدار دریایی کشور نیز معظم له به همین ترتیب رفتار کردند که نتیجه آن ناو شکن جماران بود. سایر نیروهای نظامی ما اعم از زمینی و هوایی نیز تحت هدایت های ایشان به آن مرحله از خودکفایی و توانایی رسیده اند که دشمنان را به حیرت وا داشته و گمان بد آنان را از ملت دور کرده است. این هدایت ها تنها در امور دفاعی خلاصه نمی شود بلکه در صنعت، کشاورزی، مسائل علمی و اقتصاد ایشان تاکید بسیار دارند.

در سایه همین رهبری ها شاهدیم که امروز کشور در اوج اقتدار قرار دارد و در منطقه ای که پر از آشوب و نا امنی است، ایران در امنیت کامل به سر می برد. من انتخاب ایشان را یک نعمت الهی می دانم که از این بابت ملت باید شکرگزار خداوند باشند.

https://shoma-weekly.ir/eh5uDl