گفتگوی ویژه

اصولگرایان در انتصابات روحانی فراموش شده اند

بعضی از حرف های ایشان با آن اعتدالی که می گفتند نخواند مثل اینکه گفتند بروید به جهنم. آدم همیشه از سرما که نمی لرزد گاهی آدم از ترس می لرزد. البته این مسائل اتفاق می افتد نباید خیلی پیگیری کرد.در مورد انتصابات هم شاید مقداری اصولگرایان فراموش شدند و باید محبت بیشتری می شد.
دکتر غفوری فرد با طرح این ادعا که آقای هاشمی رفسنجانی کاملاً در خط امام و رهبری است، با بیان خاطره ای از واکنش وی به انتقاد چنین گفت: مثلا بعد از جنگ، ایشان در نماز جمعه سخنرانی کردند و گفتند که باید به رفاه مردم رسیدگی شود. من در آن زمان احساس خطر کردم و گفتم که اگر جامعه به سمت جامعه رفاهی برود، حتماً از انقلاب دور و مشکل‌ساز می‌شود. بگذریم از اینکه کشور آن زمان امکانات آنچنانی هم نداشت. برای همین هم یک سخنرانی کردم و بعدش آقای هاشمی من را از معاونت برداشتند.

نماینده سابق تهران با بیان اینکه بابت این موضوع طلبکار نیستم، افزود: بالاخره ایشان یک زمانی خواستند من را معاون کردند و زمانی دیگر هم نخواستند.

وی با اشاره به نمونه ای از تغییر مواضع نیروهای سیاسی یادآور شد: یک زمانی افرادی مثل بهزاد نبوی به ما می گفتند طرفدار اسلام آمریکایی هستید، ولی الان آنها دم از رابطه با آمریکا می زنند.

غفوری فرد اظهار داشت: آقای هاشمی رفسنجانی الان با حکم مقام معظم رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند، بنابراین نمی‌توان گفت که ایشان مخالف رهبری هستند. کسانی که رهبری را قبول دارند باید به حکم ایشان اطمینان کنند.

وی افزود: چند هفته گذشته با ایشان جلسه‌ای داشتیم و ایشان خیلی خیلی از رهبری دفاع می کردند.

وی با بیان انتقاداتش از احمدی نژاد در دوره اول،‌آن را دلیل رأی دادن به موسوی در سال 88 دانست و گفت: صداقت داشتم و گفتم و اعلام هم کردم که پشیمان هستم.

غفوری فرد خاطر نشان کرد: کسانی که بعد از صحبت آقا روی موضع خود مانده‌اند به نظر من گذشته خود را خراب کرده‌اند. وقتی آقا صحبت کردند باید فصل الخطاب می شد.

وی افزود: معتقد بودم آقای موسوی از مشکلات آگاهی داشت و می‌توانست آنها را برطرف کند، همچنین ایشان با آقا نسبت داشتند و هیچ وقت فکر نمی‌کردم مقابل ایشان بایستد. با اینکه با آقای موسوی اختلاف داشتم ولی به ایشان رأی دادم. اما بعد از صحبت‌های آقا بلافاصله اعلام کردم که من به ایشان رأی دادم و پشیمان هستم.

وی قضاوت درباره کارنامه روحانی را زود دانست و خاطر نشان کرد: مملکت آرامش پیدا کرده است. اثرش روی اقتصاد مشهود است و انشاالله بهتر می شود. ولی خیلی از وعده ها تحقق نیافته است. رکود هنوز هست طبق برنامه چشم انداز باید نرخ رشد مان 8 درصد باشد که به آن برسیم در سال 91 نرخ رشد منهای 7 درصد بوده است. که شاید در تاریخ دنیا بی سابقه باشد. در سال 92 به منفی سه درصد رسیده است در سال 93 اگر خیلی تلاش کنند به صفر برسد.

وی افزود: البته فکر کنم که بعضی از حرف های ایشان با آن اعتدالی که می گفتند نخواند مثل اینکه گفتند بروید به جهنم. آدم همیشه از سرما که نمی لرزد گاهی آدم از ترس می لرزد. البته این مسائل اتفاق می افتد نباید خیلی پیگیری کرد.

وی افزود: در مورد انتصابات هم شاید مقداری اصولگرایان فراموش شدند و باید محبت بیشتری می شد.

https://shoma-weekly.ir/fyL6jF