گفتگوی ویژه

اصلاح طلبان عملا وارد فعالیت زود هنگام انتخاباتی شده اند

ما قصد نداریم که فضا را تبلیغاتی کنیم و تنها قصد داریم یک آسیب شناسی از انتخابات قبلی انجام دهیم و مشخص کنیم که برای انتخابات بعدی چه اقداماتی باید انجام دهیم.

استارت جلسات انتخاباتی در میان اصولگرایان که از حزب موتلفه اسلامی آغاز شده است موجب شد که به سراغ یکی از اعضای شورای مرکزی این حزب برویم تا مشخص شود که چرا با وجود آنکه دو سال و نیم تا انتخابات مجلس دهم باقی مانده است اصولگرایان تا این اندازه زود وارد گود انتخابات شده اند. توجیهاتی که حمیدرضا ترقی ،عضو حزب موتلفه برای این حرکت خودشان می آورد و همچنین اعتقادات آنها از فعالیت های اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس را که با «اعتماد» مطرح کرده است در ادامه می آید.

آقای حبیبی اعلام کرده است که جلسات حزب موتلفه برای انتخابات مجلس دهم آغاز شده است. فکر نمی کنید ورود به انتخابات مجلس از سوی اصولگرایان کمی زود بوده است؟

پیش از ورود به هر انتخاباتی احزاب چنین کارهایی می کنند و ما همواره این کار را انجام می داده ایم.

یعنی این موضوع مصداق ورود زودهنگام به عرصه انتخابات نیست؟

نه ما بنای کار تبلیغاتی نداریم و کارمان تنها به امور مطالعاتی ختم می شود. ما قصد نداریم که فضا را تبلیغاتی کنیم و تنها قصد داریم یک آسیب شناسی از انتخابات قبلی انجام دهیم و مشخص کنیم که برای انتخابات بعدی چه اقداماتی باید انجام دهیم. شما فکر می کنید اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس کاری نمی کنند؟

مگر اصلاح طلبان اقدامی انجام داده اند؟

بله، آنها درباره استانداران در حال انجام کارهایی هستند که با انتخابات مجلس بعدی در ارتباط است. آنها با انتخاب استانداران مطابق با سیاست های خودشان در تلاش هستند که کاری کنند که خودشان در انتخابات بعدی مجلس پیروز شوند.

یعنی استانداران بر نتیجه انتخابات بعدی تاثیر می گذارند؟

بله، قطعا تاثیر دارد.

پس می توان گفت در سال های گذشته که اکثریت مجلس را اصولگرایان تشکیل می دادند به دلیل آن بوده است که استانداران هم اصولگرا بوده اند؟

نه. اگر استانداران وابسته به گروه خاصی نباشند چنین مشکلاتی به وجود نمی آید. اما اصلاح طلبان در حال انتخاب مهره هایی هستند که وابسته به خودشان هستند. سخنرانی های استانداران و انتخاب نیروهای مستقر در فرمانداری ها همگی در انتخابات مجلس و نتیجه آن تاثیر دارد. به هر حال استانداری ها و شبکه های زیرمجموعه آن یک شبکه سیاسی هستند که با تمایلات اصلاح طلبان در حال پیش بردن جهت گیری های خاصی است.

پس اصولگرایان با نگرانی از این موضوع شروع به فعالیت های انتخاباتی کرده اند؟

نه ما نگران نیستیم و کارهایی که می کنیم لازمه کار تشکیلاتی است و همه احزاب دنیا این کار را انجام می دهند. در حال حاضر این اصلاح طلبان هستند که با نفوذ در دولت و گرایش هایشان در حال ورود زودهنگام در انتخابات مجلس هستند.

اما مصداقی به صورت علنی برای این موضوع وجود ندارد و همگی معتقدند که اصولگرایان با یک نگرانی از نتیجه انتخابات در حال برنامه ریزی برای انتخابات هستند؟

به صورت کلی همانقدر که اصلاح طلبان برای گرفتن مجلس بعدی نگران هستند اصولگرایان هم برای از دست دادن مجلس بعدی نگران هستند.

با توجه به جلساتی که قرار است اصولگرایان تشکیل دهند فکر می کنید این بار اصولگرایان به وحدت برسند؟

رسیدن به وحدت در انتخابات آتی یک الزام اجتناب ناپذیر برای اصولگرایان است. وحدت در این انتخابات رابطه مستقیمی با حیات سیاسی اصولگرایان و ادامه آن دارد. اگر اصولگرایان در این انتخابات به وحدت نرسند بدون شک شکست خواهند خورد.

منبع: اعتماد

https://shoma-weekly.ir/Kb0Oxp