در این خصوص گفتگوی خبرنگار شما با جواد مقصودی عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی را می خوانید:
ریشه عدم توجه به وعده ها که بیشتر ما شاهد آن از سوی جریان اصلاح طلب هستیم در چیست؟
افرادی که پای حرفها، تعهدات و وعده های خود نمی ایستند که نوعا" هم مشکل جهان بینی واعتقادی دارند چرا که دستور اسلام بر وفا و پایبندی به پیمان ها و وعده هاست و شخص مسلمان نمی تواند خلاف عهد و قرار خود عمل نماید اگر کسی این پایبندی را نداشت می توان گفت فاقد اعتقاد و ایمان و ایدئولوژی عظیم الهی است.
در انتخابات 88 اصلاح طلبان دم از قانون گرایی زدند ولی عکس آن عمل نمودند، نظری در این باره دارید؟
کسی قانون گراست که اعتقاد واقعی به حرف هایی که زده و وعده هایی که می دهد داشته باشد وقتی فردی باطنا" به دنبال اهدافی که ریشه در تلاش برای کسب منافع دنیوی و شخصی خود چون قدرت و ثروت و مقام دارد قانون گرایی برایش واقعی نبوده و در حد حرف باقی می ماند ، مقام و قدرت نباید دکان و مغازه کاسبی شود کسی که مسئولیت پذیرفته باید در جهت خدمت به مردم، آبادانی زندگی دنیوی و آخروی آنان،خدمت به اسلام و نزدیک شدن به معارف الهی برای رسیدن به مقامات عالی و سعادت بشر گام بردارد.
فتنه 88 تداعی گر چه پیامی برای امروز جامعه بود؟
امت اسلامی باید بداند که نظام الهی همواره دشمن داشته و دارد، زمان حضرت امیر المومنین (ع) عده ای بودند که دائم سر ناسازگاری با امام و حکومت اسلامی داشتند دائم به دنبال جوسازی و ایجاد تنش و بحران آفرینی بودند امروز وضعیت جمهوری اسلامی ایران نیز این گونه است دشمن خارجی چون آمریکا و متحدانش هرگز نظام الهی و اسلام را برنمی تابند چرا که منافعشان را در خطر می بینند اینها دشمن همیشگی امت اسلام و دین اند، در کنار دشمن خارجی در داخل کشور نیز دشمنانی وجود دارند که ستون پنجم و پیاده نظام دشمن خارجی اند.
نظرتان راجع به همسویی اصلاح طلبان در فتنه 88 با سردمداران کفر چیست در حالی شاهد آن هستیم برخی از همان فتنه گران مجدد به پشت میز مسئولیت دارند بر میگردند؟
دشمن داخلی بسیار خطرناکتر از دشمنان خارجی است چرا که دشمن داخلی لباس تقوا و دین به تن کرده و با شعار عدالت خواهی واصلاح طلبی به گونه ای ظاهر می شود که مردم خیال کنند اینها درست می گویند و صحیح عمل می کنند در حالی که بعد از گذشت سالها حضور در راس امور اجرائی کشور ،جریان اصلاح طلب هنوز دقیقا"و به صورت شفاف مواضع خود را بیان نکرده است که چه چیزی را در کشور و زندگی مردم اصلاح خواهد نمود و برنامه هایش برای بهبود امور مردم و کشور چیست؟
چه چیزی موجب آن شده است که حماسه 9 دی هنوز تاثیرگذاری داشته باشد ؟
در حماسه نه دی اعتقاد عمیق وجمعی مردم انقلابی به آرمان ها واهدافشان به یکباره با احساس خطر و درک صحیح از اهداف دشمن برای براندازی نظام به طوفانی در حمایت از ولی فقیه زمان و اصل نظام تبدیل شد تا باطل تهی از حق نابود و فرصت جولان و ابراز وجود بر سرنوشت ملت انقلابی ایران وجود نداشته باشد ، ایمان و اعتقاد عمیق مردم در این اقدام عظیم دشمن را رسوا و سیلی محکمی بر دهن معاندان داخلی وخارجی زد.
نظرتان درباره فاصله گرفتن اصلاح طلبان از رئیس جمهور فعلی با وجود حمایت های فراوان از وی در زمان انتخابات و بهره مندی از سهم شان در امور اجرائی کشور چیست ؟
اصلاح طلبان نمی خواهند فلش نابسامانی موجود کشور به سمت آنان باشد چرا که اگر در این اوضاع وشرایط از روحانی دفاع کنند باید پاسخ گو باشند و از این پاسخ گویی به مردم همیشه گریزانند و به اصطلاح نان به نرخ روز می خورند تا موقعیت شان به خطر نیفتد در حالی که طبق آموزه های دینی مومن متعهد اگر جهاد را هم با نیت الهی انجام دهد پیروزی و شهادت در راه خدا هر دو برای وی مصداق پیروزی است ولی اینها شجاعت ندارند برای ایستادن و خدمت کردن و جوابگو بودن به مردم بابت وعده هایشان لذا ضمن باقی ماندن در مقام وقدرت و مناسب مدیریتی اجرائی کشور برای فریب اذهان مردم به ظاهر از دولت ابراز جدایی می کنند که پذیرفته نیست.
دولت وقتی به خوبی کار نکند کم کاری ها متوجه نظام شده و سبب دلسردی مردم می شود در این رابطه چه نظری دارید ؟
یکی از برنامه های جریان لیبرال کشور این است که خودشان کم کاری و خلاف می کنند و مسئولیت اصلی کارهایشان را به گردن دیگران و نظام می اندازند در حالی که همه باید با کسب آگاهی و بصیرت بدانند که کارهای اجرائی به عهده دولت و سایر قواست که مسئولیت پذیرفته اند وباید برای خدمت به مردم کار کنند،در زمان امام راحل نیز بنیانگذار انقلاب اسلامی را زیر سوال می بردند و با نقشه علیه امام هجمه درست می کردند با اینکه می دانستند امام و رهبر کارش مواظبت از به انحراف رفتن جهان بینی وایدئولوژی کشور و لائیک شدن عوامل اجرائی است و آنها خود باید پاسخ گوی عملکرد شان در برابر مردم باشند نه اینکه از زیر بار مسئولیت ها با بهانه واهی فرار کنند.