گفتگوی ویژه

«اسلام آمریکایی» در افکار عمومی جهان شناخته شده است

آل سعود، عقبه بنی تیمه، وهابی‌ها و سلفی‌ها می‌خواهند دنیای اسلام را با نام اسلام البته اسلام آمریکایی، تصرف کنند چرا که امام (ره) اسلام را به دو دسته اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی (ص) تفکیک فرمودند. امروز فرمایشات امام (ره) تحقق عینی و ملموس به خود گرفته است. شاید آن زمان کسی تصوری از اسلام آمریکایی نداشت و مقداری فهم آن در اذهان سخت بود اما امروزه مفهوم آن در اذهان عمومی ملل هم جا افتاده است.
13 آبان نزدیک است. این روز نمادی شده برای مبارزه با آمریکا. در صحبت های رهبر معظم انقلاب بارها سخن از جهاد کبیر به میان آمده است.فرمودند:« باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید و از تبعیّت دشمن سر باز زد. قرآن این عدم تبعیّت را «جهاد کبیر» نام نهاده است.» در گفتگو با دکتر محمد کرمی راد عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به تببین این موضوع پرداخته ایم.

***

حضرت آقا با استناد به قرآن فرمودند عدم تبعیت از دشمن جهاد کبیر است. با توجه به این که به 13 آبان نزدیک می‌شویم، مقابله با آمریکا کجای این جهاد کبیر قرار دارد؟

خوشبختانه مقام معظم رهبری هر از چند گاهی مسائل و مطالب کلیدی و اساسی را مطرح می‌فرمایند که به عقیده بنده نشأت گرفته از آموزه‌های دینی و به خصوص قرآن مجید است. جهاد اصطلاحا به دو دسته تقسیم می‌شود. یکی جهاد اکبر که تعبیر به خودسازی و مبارزه با نفس و هواهای نفسانی فرد مؤمن شده است و دیگری جهاد اصغر که به مبارزه با دشمنان دین تعبیر و تفسیر شده است. اما جهاد کبیر که مقام معظم رهبری (حفظه) از آن نام بردند، همان فتنه اکبر است و حضرت امام بنیان گذار جمهوری اسلامی بهترین لقب را برای آمریکا یعنی شیطان بزرگ انتخاب کردند. در این ارتباط قرآن مجید می‌فرماید: وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَهٌ ( سوره مبارکه بقره آیه 193) یا در آیات دیگر می‌فرماید با سران کفر و شرک مبارزه و جهاد کنید. «فَقاتِلُوا أَوْلِیاءَ الشَّیْطانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفاً» ( سوره مبارکه نساء آیه 76). یکی از دلایل این که در چنین شرایطی آمریکا را اولیاء کفر و شیطان می‌نامیم این است که آمریکا با داشتن مرکز مطالعاتی مثل پنتاگون که در آن قریب به 8000 کارشناس برای حاکمیت و استیلای آمریکای جهانخوار بر دنیا کار می‌کنند که بحث نظم نوین جهانی را بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق به عنوان کدخدای جهانی مطرح کرد. تقریبا 4000 نفر روی منطقه خاورمیانه و به خصوص حوزه خلیج فارس و ایران مطالعه می‌کنند، مرتب در حال بررسی و شیطنت روی مسائل و موضوعات منطقه هستند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند به صورت مستمر این طراحی‌ها و مطالعات برای سالیان دور و نزدیک ادامه دارد. بنابراین با این توصیف مبارزه با چنین شیطان اکبری که شیطان بزرگ نامیده شده است نوعی از جهاد و کارزار با سردمدار کفر و شرک است که این روزها با به کارگیری ایادی و نوکران سر سپرده اش به خصوص آل سعود، عقبه بنی تیمه، وهابی‌ها و سلفی‌ها می‌خواهند دنیای اسلام را با نام اسلام البته اسلام آمریکایی، تصرف کنند چرا که امام (ره) اسلام را به دو دسته اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی (ص) تفکیک فرمودند. امروز فرمایشات امام (ره) تحقق عینی و ملموس به خود گرفته است. شاید آن زمان کسی تصوری از اسلام آمریکایی نداشت و مقداری فهم آن در اذهان سخت بود اما امروزه مفهوم آن در اذهان عمومی ملل هم جا افتاده است. همین‌ها که با نفت و دلار عربستان و تجهیزات آمریکا و انگلیس روی کار آمده اند و حمایت‌هایی که رژیم صهیونیستی از تکفیری‌ها و تروریست‌ها انجام می‌دهند، مجروحانشان را مداوا می‌کنند و در حقیقت سربازان خط مقدمشان را از یک سری آدم‌های جاهل، نفهم، گمراه و ضد دین قرار داده اند و مسلمانان را مشغول کرده اند.

امروز شیطنت‌های آمریکا در منطقه کاملا ملموس و محسوس است. این جهاد کبیر در مبارزه با دآمریکا چگونه باید ادامه یابد؟

آمریکا برای بقاء خود و آینده کارخانجات و به خصوص ضراد خانه‌های تسلیحاتی اش تلاش می‌کند که اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی را در منطقه گسترش دهد و حیات و ممات خود را در گروی همین شیطنت‌ها قرار داده است. مبارزه با چنین جرثومه فسادی از جمله مفاهیم مهم جهاد کبیر است. این یک امر دینی و قرآنی است که بر اساس فتوای مرجع عظیم الشأن، رهبر انقلاب یک امر لازم و واجب است. شاید وجوب آن وجوب کفائی باشد ولی باید هر کس هر آن چه از دستش بر می‌آید، بنا بر فرمایش شهید والا مقام شهید بهشتی که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید، انجام دهد. در آستانه 13 آبان هستیم و فراموش نمی‌کینم که چه اسنادی از لانه جاسوسی آمریکا بیرون آمد، چه توطئه‌هایی را آمریکا به واسطه اعوان و انصارش در منطقه و کشور انجام داد. مزدوران و گروهک‌های سرسپرده اعم از سلطنت طلب‌ها، منافقین، دموکرات، ضد انقلاب، کموله و... برای براندازی نظام جمع کرده بود. ملت فهیم و شهید پرور ایران اسلامی هیچ گاه دخالت‌های آمریکا در ادوار گذشته چه در قبل از انقلاب، از شهریور 20 در کودتای معروف آن زمان و چه در دخالت‌هایی که در ایران اسلامی می‌کرد را فراموش نمی‌کند. آمریکا منافعش را بر سرنوشت رژیم پهلوی و ستم شاهی گره زده بود. هم چنین موضوع 13 آبان که به هر حال روز ملی ایران اسلامی نامیده شده است و آن روز هم از جمله برگ‌های زرین و افتخار آفرین ملت بزرگ ایران است و همواره باید این روز را پاس بداریم. طبیعتا دانش آموزان در سراسر ایران اسلامی در راهپیمایی شرکت کرده و با قطعنامه‌هایی که در پایان آن قرائت می‌شود دخالت‌ها و سیاست‌های مداخله جویانه آمریکای جهانخوار را محکوم می‌کنند و این را به گوش جهانیان می‌رسانند.

وظیفه مردمی و دولتی ما در این جهاد کبیر چیست؟

ما وظیفه مهمی در ارتباط با این مبارزه داریم. باید مردم و دستگاه دیپلماسی کشور ذهنشان را به منویات مقام معظم رهبری، نصایح و توصیه‌های ایشان مبنی بر این که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، معطوف کنند. متأسفانه بعضی مواقع مشاهده می‌کنیم که دولت تصورش به یک لبخند و احیانا به یک نگاهی است که آنها در راستای تحقق منافعشان به ما می‌کنند. هم چنان که رهبر عزیز انقلاب فرمودند زیر دستکش مخملی آنها یک مشت آهنی است که به هر حال در موقع مناسب ضربات سهمگین خود را وارد خواهند کرد. ما باید هوشیار باشیم و بر همین اساس هیچ گاه این جهاد را از ذهنمان خارج نکنیم و همیشه نصب العین ما باشد. باید در جهت این مبارزه برنامه‌های خوب و مدونی هم داشته باشیم. نیروهای مسلح از آمادگی بسیار خوبی برخوردارند و در حال رصد هستند. باید ملت حمایت و دولت هم مراقبت کند که بحث نفوذ و این لبخندها باعث نشود که آنها از اصل وظیفه ذاتی و خطیرشان که چند صباحی بیشتر نیست، 4 یا 8 سال، دور شوند. مردم درک و شعور خوبی دارند و بعد از این هم انتخاب خوبی خواهند کرد.

https://shoma-weekly.ir/Jymsmy