گفتگوی ویژه

احزابی می‌توانند پاسخگو باشند که به حکومت برسند

مشاور رئیس جمهور گفت: احزابی که شب‌های انتخابات تأسیس می‌شوند، ممکن است بعد از انتخابات هم از بین بروند.
مشاور رئیس جمهور گفت: احزابی که شب‌های انتخابات تأسیس می‌شوند، ممکن است بعد از انتخابات هم از بین بروند.

به گزارش شما، حسام الدین آَشنا که در افتتاحیه یازدهمین مجمع حزب مؤتلفه اسلامی شرکت کرده کرده بود در پاسخ به این سؤال که چرا در کشور ما احزاب قبل از اینکه به سرانجام برسند از بین می روند گفت: احزابی که شب‌های انتخابات تأسیس می‌شوند، ممکن است بعد از انتخابات هم از بین بروند. احزابی که با فشار یا حمایت یک دولت شکل می‌گیرند پس از رفتن آن دولت ممکن است بروند، اما احزابی مثل حزب مؤتلفه اسلامی که ریشه در تاریخ این ملت دارند در طول حوادث مختلف آبدیده‌تر می‌شوند.

وی در مورد این که چه زمانی انتخابات ما به سمت انتخابات حزبی خواهد رفت و آیا باید رویکرد نظام عوض شود، هم اظهار داشت: عقیده‌ام این است که انتخابات ما همیشه حزبی بوده است، ولی متأسفانه احزاب‌مان انتخاباتی بوده‌اند. مشکل از این نبوده است که انتخابات حزبی نیست. مشکل این است که احزاب انتخاباتی بودند.

مشاور رئیس جمهور در دولت یازدهم در واکنش به این سؤال که مردم از نظام آنچه را که احزاب گفته‌اند مطالبه می‌کنند و خود احزاب پاسخگو نیستند، بیان کرد: وقتی احزاب می‌توانند پاسخگو باشند که به حکومت رسیده باشند. ما دولت حزبی به معنای واقعی کلمه نداشته، اما انتخابات حزبی داشته‌ایم.

https://shoma-weekly.ir/WftoWf