گفتگوی ویژه

آیت‌الله یزدی مصداق بنیان مرصوص بود/ همواره به ما وحدت و حضور در صحنه را توصیه می‌کرد

عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آیت‌الله یزدی از کسانی بود که قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن هیچ‌گاه نسبت به انقلاب اسلامی تغییر موضع نداد و استوار و مقاوم پای کار انقلاب ایستاد. می‌توانیم بگوییم آن مرحوم مصداق عبارت قرآنی بنیان مرصوص بود.
احمد کریمی اصفهانی، عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی، به مناسبت درگذشت مرحوم آیتالله محمد یزدی به خبرنگار نما گفت: ایشان یکی از افرادی بود که همیشه در صحنه حضور داشت و در تمامی اتفاقات بهروز بود.

وی اظهار کرد: به اتفاق مرحوم عسگراولادی و عزیزان دیگر با مرحوم آیتالله یزدی ـ که در مقاطع مختلف سمتهای مختلفی داشت ـ در باره مسائل گوناگون، بهخصوص انتخابات جلسات زیادی داشتیم. شاید بتوانم بگویم تقریباً بهطور مستمر با ایشان ارتباط و جلساتی داشتیم.

همواره به ما وحدت و حضور در صحنه را توصیه میکرد

این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه مرحوم آیتالله یزدی همواره به ما وحدت و حضور در صحنه را توصیه میکرد، تصریح کرد: در هیچ مقطعی ایشان را غیر از حالت فعال بودن، تبعیت از ولایت و دغدغه نظام و انقلاب داشتن ندیدم.

وی خاطرنشان کرد: او از کسانی بود که قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن هیچگاه نسبت به انقلاب اسلامی تغییر موضع نداد و استوار و مقاوم پای کار انقلاب ایستاد. میتوانیم بگوییم آن مرحوم مصداق عبارت قرآنی بنیان مرصوص بود.

کریمی اصفهانی به جلساتی که با مرحوم آیتالله یزدی داشت اشاره کرد و گفت: ما در این جلسات برای ارائه گزارش و بیان مسائل مختلف خدمتشان میرسیدیم. ایشان توصیههای متعددی میکرد و سعی میکردیم از ایشان به عنوان کارشناس انقلابی و واقعاً تابع ولایت حرفشنوی داشته باشیم.

فردی کاملاً خداترس و متدین بود

وی با تأکید به اینکه آیتالله یزدی در مسیر انقلاب اسلامی و تحقق اهداف انقلاب استوار ، پای کار و مقاوم بود گفت: ما مصداق کامل تبعیت از ولایت را در ایشان مشاهده میکردیم.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی از ویژگیهای مرحوم به جدی بودن و داشتن دغدغه نسبت به نظام و ولایت اشاره و خاطرنشان کرد: به نظر من ایشان فردی کاملاً خداترس و متدین بود. ویژگی خداترسی از او انسانی ساخته بود که در مقاطع و شرایط مختلف مواضع درست و خوبی بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/T7rGJ0