گفتگوی ویژه

آمریکا برای امکان مذاکره با ایران عقب نشینی کرده است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: توبه فتنه گران فقط راه ورود آنها به فعالیت مجدد سیاسی و حزبی را باز می کند، اما اینکه فتنه‌گران بخواهند با یک توبه وارد صحنه انتخابات به عنوان انتخاب شونده در معرض رأی مردم قرار بگیرند قطعا مورد پذیرش نیست.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: توبه فتنه گران فقط راه ورود آنها به فعالیت مجدد سیاسی و حزبی را باز می کند، اما اینکه فتنه‌گران بخواهند با یک توبه وارد صحنه انتخابات به عنوان انتخاب شونده در معرض رأی مردم قرار بگیرند قطعا مورد پذیرش نیست.
حمیدرضا ترقی در گفت و گو با آنا در خصوص معافیت 9 کشور از تحریم های نفتی از سوی آمریکا گفت: دلایل متعددی در خصوص این تصمیم گیری از سوی آمریکا وجود دارد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه ادامه داد: یکی از علت های این است که اگر چنین تحریمی از سوی این کشورها صورت گیرد خود آنها با مشکلات متعددی روبرو خواهدن شد چرا که پالایشگاه های این کشورها با فرمول نفت ایران تنظیم شده است و اگر اجازه ورود نفت ایران را ندهند باید فرمول نفتی را تغییر داده و این موضوع به لحاظ زمانی و مالی برای کشورهای مذکور مشکل ایجاد خواهد کرد.
ترقی در توضیح دلیل دوم خود در خصوص اجازه رفع تحریم به این کشورها از سوی آمریکا گفت: دلیل دیگر این است که این کشورها خود دارای قراردادهایی با ایران هستند به گونه ای که در قبال نفت ایران پروژه هایی را نیز برای ایران انجام می دهند که در صورت تحریم کردن نفت ایران خود نیز دچار خسارت خواهند شد
این کارشناس مسائل بین المللی ادامه داد: دلیل دیگر برای این حرکت آمریکا جلوگیری از وارد شدن خسارت به پروژه های نفتی ایالت متحده است چرا که برخی از این کشورها نفت ایران را برای تولید فرآورده های نفتی مانند بنزین جهت ارسال به آمریکا مورد استفاده قرار می دهند که در صورت تحریم شدن خود آمریکا نیز زیان خواهد دید.
رییس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه فراهم آوردن مقدمات برای گفت‌و گو در خصوص تحریم ها را با نزدیک شدن به نشست 1+5 یکی دیگر از دلایل این اقدام آمریکا دانست وگفت: با نزدیک شدن به نشست 1+5 در خصوص مسائل ایران، آمریکا با این اقدام سعی در فراهم آوردن اقداماتی جهت ایجاد زمینه گفت‌و گو با کشورمان در خصوص تحریم ها را دارد، که این نشان از عقب نشینی ایالات متحده در قبال ایران است.

**زمینه بازگشت به قدرت فتنه گران سال 88 قطعا با تنها با توبه فراهم نخواهد شد
سردبیر هفته نامه شما در خصوص برخی اظهار نظرها در مورد اینکه فتنه گران سال 88 می توانند با توبه وارد صحنه انتخابات شوند تأکید کرد: قطعا توبه افرادی که در فتنه سال 88 دخیل بوده اند زمینه ورود آنها به قدرت را فراهم نمی کند به گونه ای که وارد صحنه انتخابات هم شوند.
وی ادامه داد: توبه این افراد فقط راه ورود آنها به فعالیت مجدد سیاسی و حزبی را باز می کند اما اینکه فتنه گران بخواهند با یک توبه وارد صحنه انتخابات به عنوان انتخاب شونده در معرض رأی مردم قرار بگیرند قطعا مورد پذیرش نیست.

**شکل گیری هیئتی از اعضای حزب های تحت پوشش جبهه پیروان برای تعیین شاخص های رئیس جمهور

ترقی در خصوص برنامه های حزب موتلفه در خصوص انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: حزب موتلفه برنامه های جبهه پیروان را دنبال کرده و مطابق با آن عمل می کند.
وی ادامه داد: در این جبهه افرادی از احزاب تحت پوشش مشخص شده اند که به دنبال بررسی شاخصه های رئیس جمهور برای تعیین مصداق آن هستند.

https://shoma-weekly.ir/jrOlR7