گفتگوی ویژه

آسیب های شیوع اشرافی گری جبران ناپذیر است

یکسری از تفکراتی که غربی ها در طول سالیان تلاش کردند در ذهن مردم ایران نهادینه کنند باعث شده که عده ای از مردم نگاه دنیوی و سرمایه داری پیدا کنند و تنها به فکر جمع کردن ثروت باشند و این حرکت فاصله ای را میان آنها وسایر مردم ایجاد کرده است که خود می تواند به نوعی بیچارگی باشد و غرب نیز دارد از این اتفاق لذت می برد
انقلاب اسلامی ایران پدیده ای منحصر به فرد در قرن حاضر است که دارای رهبری دینی و برخوردار از پایگاه مردمی بوده است.چندی پیش رهبر انقلاب در سخنرانی خود صحبت از اشرافی گری ،اعتماد به بیگانه و بی توجهی به مستضعفان داشتند و این موارد را آفت انقلاب اسلامی برشمردند. مسئولان و مدیران جامعه به هر مقدار که به معیار های انقلاب پایبند باشند از صفات مغایر با آرمان های انقلاب فاصله گرفته و خود را با ارزش های اسلامی و انقلابی هماهنگ خواهند ساخت و به هر میزان که تجمل گرایی و اشرافی گری در وجود آنان رخنه کرده باشد از آرمان ها و ارزش های انقلابی دور میشوند.مسئولانی که از فرصت مسئولیت برای رسیدن به ثروت اندوزی استفاده کنند به مرور از عامه مردم فاصله گرفته و خود را به طبقه مرفه جامعه متصل خواهند کرد.گفتگوی خبرنگار شما را با جواد مقصودی عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی در این باره می خوانید.

یکی از مهم ترین ویژگی ها انقلاب اسلامی را چه می دانید که سبب پیروزی حق بر باطل شد؟

انقلاب ما یک انقلاب الهی بود. جهشی که مردم در این انقلاب داشتند و جان خود را به خاطر رهبر و به ثمر نشستن این انقلاب دادند، به خاطر همان معنویت و اسلام ناب محمدی بود. چون اسلام در قلب و روح مردم ایران نهادینه شده است و در صورت بروز هر گونه مشکل نمی توانند از وجود مردم این را جدا کنند و یکی از دلایل پیروزی مردم بر رژیم منحوس پهلوی همین امر بوده است.

چه خطری در حال حاضر انقلاب ما را تهدید می کند؟

در واقع مساله ارتجاعی که رهبر معظم انقلاب از آن سخن به میان می آورند و خطرات آن را به مردم عزیز ایران گوشزد می کنند، اگر رخ دهد و در انقلاب ما ریشه بدواند مردم را به سمت تباهی و دورانی سوق می دهد که نام بربریت به آن می دادند و هیچ هدایتگری برای مردم وجود نداشت و یا به طور مثال در تاریخ معاصر که رژیم پهلوی روی کار بود و وابستگی شدیدی به آمریکا داشت این مردم بودند که با انقلاب اسلامی از زیر سلطه آمریکا بیرون آمدند و مسلما بازگشت به آن دوران شایسته ملت ایران نیست.

چه راهکاری برای از بین بردن این مساله وجود دارد؟

نباید اجازه دهیم پشتوانه مردم، قرآن و اسلام برای عده ای تبدیل شود به آمریکایی که از دیرباز دشمن سرسخت مسلمانان بوده و این دیدگاه می تواند برای مسئولین ما خطر آفرین باشد و نباید این نظریه از سوی غرب به سمت آنها سوق داده شود چرا که به مساله ارتجاع مورد طرح رهبری نزدیک خواهند شد. در حال حاضر این اسلام است که بر جهان حاکمیت می کند و هر آنچه غیر از این باشد پوچ و تباه است چرا که غیر از این هر چه باشد هیچ زمینه ای از دین و مذهب ندارد. در واقع هر مولودی بر اساس فطرت دین متولد می شود و هیچ کس به طور مثال اجازه ندارد متولدین مقطعی از تاریخ را شر بنامد که این نیز خود نوعی ارتجاع و عقب گرد به سمت تفکراتی است که غربی ها علاقه مندند در کشور ما پیاده کنند.

بحث اشرافی گری در جامعه ما چه تبعاتی را در بر دارد؟

یکسری از تفکراتی که غربی ها در طول سالیان تلاش کردند در ذهن مردم ایران نهادینه کنند باعث شده که عده ای از مردم نگاه دنیوی و سرمایه داری پیدا کنند و تنها به فکر جمع کردن ثروت باشند و این حرکت فاصله ای را میان آنها وسایر مردم ایجاد کرده است که خود می تواند به نوعی بیچارگی باشد و غرب نیز دارد از این اتفاق لذت می برد .انسان باید بداند که یک موجود دو بعدی است که یک بعد ملکوتی دارد و باید به این بعد اهمیت داده و نباید آن را به فراموشی بسپارد و این فراموشی می تواند برای وی خطرناک باشد و گرنه بعد مادی انسان که سیری ناپذیر است و همواره به دنبال کسب ثروت و مادیات و اشرافی گری است .پس بهتر است معرفت الهی را تقویت کنیم تا دچار بیچارگی نشویم و خدا را فراموش نکنیم.

چه پیشنهادی برای کسانی که حرکت به سمت عقب را در پیش گرفته اند دارید؟

مردم توجه بیشتری به خصلت و اعتقادات و باورشان داشته باشند .حاکمیت خدا را بپذیرند و آن را در کشور پیاده کنند .اگرچه کسانی که در این کشور برای خدا قدم برمی دارند مزد خود را در این دنیا و آخرت دریافت می کنند اما روی صحبت با کسانی است که بازگشت به عقب دارند و این حرکت معکوس روز به روز خطرات بیشتری را می آفریند و می تواند تبعات منفی و جبران ناپذیری را برای کشور و مردم عزیز ایران به وجود بیاورد؛ بنابراین به خودشان بیایند و این مساله را درک کنند که با ندانم کاریهای خود دارند چه بلایی بر سر کشور و مردم می آورند.

https://shoma-weekly.ir/qmwp4X