سیاسی

8 ساله نشدن دولت روحانی برایشان غیرقابل تحمل است

مقدم گفت: حال که اصلاح‌طلبان فهمیده‌اند، رئیس دولت دوازدهم از بین آنان نیست، برایشان غیرقابل تحمل است که مردم سنت هشت ساله بودن دولت را این بار بشکنند آنان بدانند مردم به هیچ‌کس تضمین دولت هشت ساله نداده‌اند و چک سفید امضا در وجه شخصی صادر نکردند که الا و لابد دوره بعد روحانی رئیس جمهور باشد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: اصلاح‌طلبان از مراکز نظرسنجی شکست حتمی خود در انتخابات دوازدهم را شنیدند و برای ماندن در صدر قدرت برای خود چاره‌ای ندیدند جز اینکه همه چک‌هایشان را نقد کنند.

احمدعلی مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به سخنان ساختارشکنانه اخیر روحانی اظهار داشت: روند مناظرات بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به این سمت رفت تا طبق این ضرب‌المثل «تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد» خیلی از مسائل روشن شود.

روند مناظرات نشان از مغلوب شدن جریان اصلاحات داشت

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کرمان بیان داشت: از همین رو تا زمانی که روحانی در مقابل رقیبان سرسختش قرار نگرفته بود و در چالش رقیب به تنگ نیامده در تعاملی همه‌جانبه مجبور به پاسخگویی در قبال عملکرد ضعیفش نشد به غیر از مناظره در بقیه برنامه‌های تبلیغاتی متکلم وحده بود و پرسشگری و چالش‌گری در برابر خود نمی‌دید و آسوده‌خاطر اسب شعار و وعده را همچون چهار سال پیش می‌تاخت تا اینکه در منگنه مناظره قرار گرفت و چون عملکرد مطلوبی برای ارائه به مردم نداشت در واقع به سیم آخر زد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان در سخنان اخیرشان به‌صورت غیرمستقیم با تهدید می‌گویند اگر مردم ما را برگزیدند که هیچ وگرنه جنگ می‌شود و وضعیت مردم از این بدتر خواهد شد همه این رفتارها در لفافه رخ داد اما از فحوای سخنان اخیر اصلاح‌طلبان جز این نمی‌توان برداشت کرد.

مقدم با بیان اینکه روند مناظرات نشان از مغلوب شدن جریان اصلاحات داشت، اظهار کرد: اصلاحات برای زنده ماندن نامش در منظومه سیاسی کشور، جهانگیری گریزی نداشت جز اینکه مرتب از آن دم زند تا بر خلاف احزاب پویایی همچون حزب موتلفه اسلامی که هماره در همه عرصه‌های کشور در طول سال نشان و حضور دارد، این جریان با انتخابات از خواب زمستانی بیدار شده و پس از آن دوباره دچار رکود و رخوت می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان از مراکز نظرسنجی شکست حتمی خود در انتخابات دوازدهم را شنیدند و برای ماندن در صدر قدرت برای خود چاره‌ای ندیدند جز اینکه همه چک‌هایشان را نقد کنند اما چه اشتباهی که با زنده کردن مسائل پوسیده و نخ‌نما شده‌ای همچون آزادی، تفکیک جنسیتی را پیش کشیدند تا دست به رقیب‌هراسی بزنند.

عصر غوغاسالاری گذشته و پیشبرد امور از راه آشوب و فتنه دیگر جوابگو نیست

وی ادامه داد: اگر صحبت از تفکیک جنسیتی به میان می‌آورید، به آن میزان سخن شما مبنی بر اینکه برنامه رقیب دیوار کشیدن در پیاده‌رو است، مضحک بود که هر عقل سلیمی حتی انرژی اندیشیدن را صرف فکر کردن به آن نمی‌کند و صرفا دستمایه خنده و استهزاء شد.

مقدم با بیان اینکه مردم در سال 88 فتنه را تجربه کردند لذا به تجربه سیاسی مردم افزوده شده است، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان و دوستانشان باید بدانند عصر غوغاسالاری گذشته و پیشبرد امور از راه آشوب و فتنه دیگر جوابگو نیست تا بتوانند از این نمد کلاهی برای خود ببافند.

از ملتهب کردن فضا هیچ‌کس نفع نمی‌برد

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در استان کرمان افزود: شاید در ابتدا اصلاح‌طلبان بتوانند با افعال ساختارشکنانه جلب نگاه مردم، البته نه آرای مردم کند، اما بداند در نهایت از ملتهب کردن فضا هیچ‌کس نفع نمی‌برد و به مقصود خود نمی‌رسد، زیرا قرار داشتن ایران در کانون آتش منطقه غرب آسیا، ظرفیت اینکه دشمنان دندان تیز کنند، برای اینکه بر آتش فتنه داخلی بدمند تا شاید با استفاده از فضای ملتهب داخلی کشور را دچار ناامنی کنند هرچند که در فتنه 88 با استفاده از فضای آشوب قصد چنین کاری داشتند، اما راه به جایی نمی‌برند.

اصلاح‌طلبان به روزهای پس از انتخابات اندیشیده‌اند؟

وی اذعان داشت: اگر قصد اصلاح طلبان از حضور در چهار سال دیگر در دولت، خدمت است که هر مکانی باشد می‌توانند به ایفای خدمت به مردم و نظام بپردازند که طبق بیان امام راحلمان ما مامور به تکلیفیم نه نتیجه، پس چرا گریبان چاک می‌کنند که باز در صدر قدرت باشند؟

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: باورش سخت است که اصلاح‌طلبان چون شیفته خدمت هستند می‌خواهند به هر قیمتی رئیس‌جمهور شوند و البته ما نمی‌خواهیم به ذهنمان راه بدهیم که تشنه قدرت بودن آنان را بر آن داشته خطوط قرمز را رد کنند.

مقدم بیان کرد: حال اصلاح‌طلبان را درک می‌کنیم اگر دستانتان خالی است و عملکردی برای ارائه ندارید همچنان فرافکنی کنید و تقصیر ضعف دولت خود را به زمین و زمان بدوزید همین رویه را پیش گیرید شاید جواب دهد، اما چرا دیگر سخنان تفرقه‌انگیز می‌زنید و جو جامعه را متشنج می‌کنید؟

وی ادامه داد: چرا از رقیب دیوی هولناک می‌سازید؟ آیا به روزهای پس از انتخابات اندیشیده‌اید که وقتی التهاب انتخابات خوابید، این کینه و عداوت‌ها از همدلی بین مسؤولان می‌کاهد و جامعه دچار دوگانگی، کینه و دودستگی می‌شود.

مردم به هیچ‌کس تضمین دولت هشت ساله نداده‌اند

مقدم خاطرنشان کرد: حال که اصلاح‌طلبان فهمیده‌اند، رئیس دولت دوازدهم از بین آنان نیست، برایشان غیرقابل تحمل است که مردم سنت هشت ساله بودن دولت را این بار بشکنند آنان بدانند مردم به هیچ‌کس تضمین دولت هشت ساله نداده‌اند و چک سفید امضا در وجه شخصی صادر نکردند که الا و لابد دوره بعد روحانی رئیس جمهور باشد.

وی افزود: همانطور که رهبر و مقتدایمان فرمودند کسی که بخواهد امنیت کشور را دستخوش آسیب کند سیلی خواهد خورد، این امنیت را راحت به‌دست نیاوردیم که راحت از دست بدهیم و این امنیت ثمره خون هزاران شهید، جانباز و ایثارگر در منطقه بحرانی و پرآشوب خاورمیانه به‌دست آمده است.

https://shoma-weekly.ir/BwPmGm