سیاسی

5 راهکار تبدیل انتخابات به حماسه سیاسی

حمیدرضا ترقی درجمع اصولگرایان نیشابور با اشاره به اهمیت این دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت : جریان سیاسی ای که 5 دوره در انتخابات گذشته شکست خورده در این دوره می خواهد خودرا به آب و آتش بزند تا هرطور شده و بوسیله هرشخصی شده به قدرت باز گردد.
حمیدرضا ترقی درجمع اصولگرایان نیشابور با اشاره به اهمیت این دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت : جریان سیاسی ای که 5 دوره در انتخابات گذشته شکست خورده در این دوره می خواهد خودرا به آب و آتش بزند تا هرطور شده و بوسیله هرشخصی شده به قدرت باز گردد.

    وی افزود رقیبان اصولگرایان میخواهند انتخابات را به میدان زور آزمائی تتمه اصلاح طلبان و مخالفان گفتمان انقلاب و اصولگرائی با اصولگرایان تبدیل کنند .

   این نماینده سابق مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود . ایجاد حماسه سیاسی در انتخابات وقتی محقق میشود که 5 اقدام را مردم و گروهها و نخبه گان مورد توجه و عمل قرار دهند :

1-      طوری انتخابات را برگزارکنند که دشمنان را ناامید کنند . یعنی حضور گسترده –رای ندادن به کسانی که مورد تایید وحمایت غرب هستند-حفظ آرامش – رقابت سالم و بدون تخریب یکدیگر.

2-      انتخاب مردم موجب تقویت ولایت فقیه در داخل و خارج شود. نه اینکه انتخاب ما موجب تضعیف جایگاه و اقتدار ولایت شود .

3-      نتیجه انتخابات موجب وحدت و انسجام نیروهای انقلاب شود . نه اینکه به شکاف بین نیروهای انقلاب و قوای سه گانه دامن بزند .

4-      انتخاب مردم . حرکت نظام بسوی اهدافش را سرعت ببخشد . نه اینکه آن حرکت را کند و متوقف نماید بنابراین با ید منتخبی را برگزینیم که افراد قوی بتوانند با او کار کنند .

5-      گروهها و مردم و نخبه گان تمام ظرفیت های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی خودرا همراه با بصیرت و آگاهی به صحنه بیاورند.

در چنین صورتی حماسه سیاسی به حول و قوه الهی رغم خواهد خورد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به آرایش سیاسی انتخاباتی بوجود آمده در کشور افزود:

   انتخابات امسال به مصاف گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت با گفتمان سازش تبدیل شده و اصولگرایان باید ضمن دفاع از گفتمان موفق مقاومت و انقلاب اسلامی جریانهای قانون گریز و حاشیه ساز را به چالش بکشند.

       ترقی ضمت تشکر از اقدامات شورای هماهنگی حامیان حماسه ی پیشرفت و آبادانی نیشابور برای ایجاد وحدت دربین نیروهای انقلاب در راستای ارائه لیست واحد برای شورای شهر نیشابور. ظرفیت های بلقوه نیشابور برای پیشرفت در عرصه های مختلف اقتصادی و صنعتی و کشاورزی و گردشگری و زیارتی و علمی را بسیار زیاد ومنحصر به فر د دانست و عدم وحدت بین مردم و مسئولان و نمایندگان را عامل عقب ماندگی شهر دانست .

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در بخش دیگری از سخنان خود به سوالات حضار پاسخ داد.

    ترقی در پاسخ به سوالی در خصوص مشایعت آقای مشائی توسط رئیس جمهور در هنگام ثبت نام گفت : احمدی نژاد در اقدامی بی سابقه و سوال برانگیز ایشان را که معتقد است راه دولت فعلی را ادامه خواهد داد مشایعت کرد و با این کار بی طرفی دولت در انتخابات را خدشه دار ساخت و روی سفر های استانی دولت هم علامت سوال گذاشت .و اینها خلاف عرف و قانون بود .

   رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه در خصوص خطر فتنه و انحراف گفت : خطر فتنه که مقام معظم رهبری در اکثر سخنرانی هایشان بدان اشاره میکنند از انحراف بیشتر است چون تشکیلات و پشتیبان خارجی دارد و دنبال تغییر قواره سیاسی نظام است . ولی انحراف دارای پایه سست فکری و اعتقادی است که اگر پشتیبانی دولت نباشد هیچ است

     ترقی در پاسخ به سوال دیگر دررابطه با چرائی آمدن اقای هاشمی به صحنه رقابت گفت : آمدن ایشان که برخلاف سخن قبلی خودشان که گفته بودند بعد از کسب نظر از رهبری تصمیم میگیرند بدون نظر رهبری صورت گرفت و موجب خوشحالی هم جریان فتنه و هم جریان انحراف شد. زیرا اولی ها فکر میکنند به قدرت بازمیگردند و دومی ها هم فضای دوقطبی را برای انتخابات لازم میدانند.ولی ماخوشحال نیستیم و معتقدیم حضور ایشان مانع گردش نخبه گان در کشور میشود و به جایگاه ایشان آسیب خواهد زد. و برگشت به 20 سال قبل را دراذهان متبادر میکند.

    ترقی در پایان تاکید نمود با حضور گسترده در انتخابات به کسی رای دهند که افراد قوی بتوانند با او کار کنند.

https://shoma-weekly.ir/qSNe6E