سیاسی

3 وزیر با توجه به خطوط قرمز مجلس معرفی شوند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت آقای روحانی باید در کنار تخصص، سابقه، مدیریت، تجربه و توان حل مشکلات مدیریتی به خطوط قرمز مجلس یعنی انحراف از ارزش‌های انقلاب و حضور در فتنه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 حسن غفوری‌فرد نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در رابطه با عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت، گفت:‌ نمایندگان مجلس بررسی‌های لازم را در رابطه با وزرای پیشنهادی انجام و با توجه به سوابق و تخصص افراد به آنها رای دادند. ما باید به رای نمایندگان ملت احترام بگذاریم.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تاثیر حضور در فتنه 88 در عدم رای اعتماد مجلس به برخی وزرا، افزود: مطمئنا حضور یا عدم حضور وزرای پیشنهادی در فتنه 88 یکی از اصلی‌ترین ملا‌ک‌های انتخاب وزرا از سوی مجلس بوده است. نمایندگان از قبل هم یادآور شده بودند که حضور در فتنه و انحراف از ارزش‌های انقلاب دو خط قرمزی است که هرگز از آنها عدول نخواهند کرد.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر همکاری مستقیم دولت و مجلس خاطرنشان کرد: اینکه سه نفر از وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد نگرفتند به معنای عدم همکاری دولت و مجلس نیست. چرا که رئیس‌جمهور نیز، هم برای 15 وزیر رای اعتماد گرفته و هم برای سه وزیری که موفق به دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نشدند از نمایندگان مجلس تشکر کردند و این نشان دهنده این است که رابطه بسیار خوبی بین دو قوه مقننه و مجریه وجود دارد.

 

 غفوری‌فرد با اشاره به چهار روز پرکار مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی جلسات بسیار خوبی برگزار کرد و در چهار روز متوالی به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پرداخت که جا دارد از نمایندگان مجلس تشکر و قدردانی ویژه‌ای نمود.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش، علوم و  ورزش و جوانان و ضرورت معرفی سه وزیر دیگر مجلس با اشاره به شاخص های وزرای پیشنهادی تصریح کرد: دولت آقای روحانی باید در کنار تخصص، سابقه، مدیریت، تجربه و توان حل مشکلات مدیریتی به خطوط قرمز مجلس یعنی انحراف از ارزش‌های انقلاب و حضور در فتنه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد تا انشاءالله در آینده‌ای نزدیک تکلیف این سه وزارتخانه نیز مشخص شود.

https://shoma-weekly.ir/CuKI2e