سیاسی

2030 با سند حقوق و مسئولیت های زن مسلمان مغایرت دارد

سند 2030 با اسناد بالا دستی همچنین سند حقوق و مسئولیت های زن مسلمان که به تصویب پارلمان های زنان کشورهای اسلامی رسیده مغایرت دارد و این مسائل چیزی نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: از طریق این سند همه مسائل امنیتی که حتی از کشورهای دوست پنهان می کنیم، در اختیار دشمنان و بیگانگان قرار می گیرد و باعث می شود امنیت ما زیر سوال برود که هیچ فرد عاقلی چنین کاری انجام نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لاله افتخاری در گفتگو با ناب نیوز با تاکید بر اینکه سند 2030 مشکلات بسیاری دارد، گفت: قبل از اینکه مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع گلایه کنند، ما خدمت ایشان رسیدیم و مطالبی در این زمینه مطرح کردیم.

مسئول هیأت اندیشه ورز مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ابراز کرد: مسئله مهم دیگر اینکه این سند مسیر خود را از شورای عالی انقلاب فرهنگی ومجلس شورای اسلامی طی نکرده است.

وی بیان کرد: پیشینیه این سند را 5 سال پیش در همایش 85 هزار نفره سازمان های مردم نهاد (NGO)های دنیا دیدم که شاید سرنخ این برنامه ها در دست استکبار جهانی ورژیم صهیونیستی باشد که می خواهند دنیا را به نفع خود تغییر دهند چرا که دنیا امروز از وضعیت موجود خسته است و تمایل به تغییر دارد که این تغییر با عنوان منجی آخرالزمان به نفع آنها نخواهد بود.

افتخاری با اشاره به اینکه سند 2030 مسیر قانونی خود را طی نکرده و خلاف امنیت ملی است، تصریح کرد: از طریق این سند همه مسائل امنیتی که حتی از کشورهای دوست پنهان می کنیم، در اختیار دشمنان و بیگانگان قرار می گیرد و باعث می شود امنیت ما زیر سوال برود که هیچ فرد عاقلی چنین کاری انجام نمی دهد.

وی اظهار داشت: آنچه که در دولت یازدهم روی آن تاکید شد، حرکت به سمت خصوصی سازی مدارس است که در این سند هم سوق دادن به مدارس خصوصی مطرح است در حالیکه در بسیاری کشورها این اقدام صورت نمی گیرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری کشورها این اقدام صورت نمی گیرد، ادامه داد: در ژاپن و بسیاری کشورهای دیگر، کتب درسی و مدیریت مدارس در دست شهرداری یا وزارتخانه های خاص است و در سند 2030 تاکید شده که واگذاری صورت گیرد.

افتخاری عنوان کرد: همچنین در این زمینه بحث آموزش هایی مانند مامای مدرسه از طرف برخی افراد مطرح می شود در حالیکه دانش آموزان به مشاور و راهنما نیاز دارند و مامای مدرسه اصطلاح نامطلوبی است.

وی اذعان داشت: در خصوص برخی آموزش ها نیز علیرغم اینکه گفته می شود اجباری در پذیرفتن آنها نیست اما مقدمات آن فراهم شده و در حال اجراست؛ تعداد قابل توجهی از معلمان در این خصوص آموزش های ضمن خدمت دیده اند و در برخی شهرها نیز آسیب های عمیق روانی بر دانش آموزان وارد شده است.

مسئول هیأت اندیشه ورز مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تاکید کرد: برخی مسئولان ژاپنی اذعان داشته اند در بسیاری موارد این سند را رد کرده اند این در حالی است که فرهنگ، دیدگاه های اعتقادی و حتی نظامی آنها متاثر از آمریکاست اما این سند را نپذیرفته اند.

وی افزود: کشور ما مردم مومن و متدینی دارد که پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دین اسلام هستند و عفیفانه زندگی کرده اند؛ مردم ما حاضر نیستند بسیاری از این مسائل به فرزندانشان آموزش داده شود.

افتخاری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سند 2030 با اسناد بالا دستی همچنین سند حقوق و مسئولیت های زن مسلمان که به تصویب پارلمان های زنان کشورهای اسلامی رسیده مغایرت دارد و این مسائل چیزی نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم.

https://shoma-weekly.ir/UrYuXj