سیاسی

10 نکته نامه عسگراولادی به اوباما

شما به پشتوانه یک ملت بزرگ و مقاوم و یک رهبر عادل وفهیم و مقتدر نامه‌ای چنین کوبنده به رئیس کشوری بزرگ از نظر جغرافیایی، اما کوچک مغز که برای منافع عده‌ای چپاول گر دنیای را به آتش جنگ می‌سوزاند، کار بزرگی انجام داده‌اید که در تاریخ افتخارآفرین این انقلاب ثبت خواهد شد.
در پی انتشار نامه استاد عسگراولادی به اوباما، جناب آقای اکبر خلیلی از نویسندگان پیشکسوت انقلاب اسلامی طی نامه ای به ارزیابی آن پرداخته است. متن نامه خلیلی به عسگراولادی در ادامه تقدیم می گردد:


بنام خدا

استاد ارجمند و سرور گرامی

جناب حاج حبیب الله عسگراولادی مسلمان

سلام علیکم

با دعا به وجود مبارک والتماس دعا به مناسبت شبهای قدر بنا به وظیفه شاگردی، جهت مروری بر آموخته‌هایم در محضر حضرتعالی اجازه می‌خواهم مروری بر نامه بسیار شگفت‌انگیز و تاثیرگذار شما به رئیس جمهور آمریکا آقای حسین اوباما در چنین برهه از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی به عرض حضرتعالی برسانم. هر چند ما در بدترین شرایط موجود در منطقه زیر فشار بدترین وناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم و دشمنان قسم خورده ما منتظر عجز و زمینگیر شدن ما هستند که از روی استیصال در مقابلشان زانو بزنیم و از آنها تقاضای کمک و همیاری کنیم. شما به پشتوانه یک ملت بزرگ و مقاوم و یک رهبر عادل وفهیم و مقتدر نامه‌ای چنین کوبنده به رئیس کشوری بزرگ از نظر جغرافیایی، اما کوچک مغز که برای منافع عده‌ای چپاول گر دنیای را به آتش جنگ می‌سوزاند، کار بزرگی انجام داده‌اید که در تاریخ افتخارآفرین این انقلاب ثبت خواهد شد.

1-در مجموع این نامه به دنبال تبلیغاتی، جهانی آمریکایی که اظهار می‌دارند در حال طرح مذاکرات مستقیم با ایران هستند تا اذهان جهانی را متوجه شکست ایران انقلابی نمایند؛ بهانه ایران را به عنوان یک ابر قدرت تاثیرگذار در بخشهایی از جهان که زیر سلطه آنها اداره می‌شود، از ایران گرفته باشند.

2- این نامه پاسخ به همه دشمنان داخلی و خارجی بود که دم از دمکراسی و گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا می‌زند.در واقع دشمنان داخلی هدفشان همان فشار از پایین و امتیازگیری ازبالا را نشان می‌دهد که با حاشیه نشینان غربی ایرانی هماهنگ هستند.

3- در این نامه با دست پر، کید دشمنی اوباما و همفکران او را برملا فرمودید و به جهانیان نشان دادید که سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که «ما به گفتار رئیس جمهور آمریکا اعتماد نداریم» تشخیص درستی است نسبت به آمریکایی‌ها بخصوص اوباما.

4- در مورد یادآوری به کودتای 28 مرداد بطور تلویحی و غیرمستقیم به کودتاهای نظامی اخیر در کشورهای مصر و سودان و دیگر کشورهای منطقه نموده‌اید که جهان سیاست امروز این زبان گویا را می‌فهمد.

5- و همچنین به جهان استکبار وحسین اوباما اقتدار وعزت و بزرگی وعظمت اسلام عزیز و توانمندی ملت شریف ایران و همچنین استقامت و همدلی مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی رابه رخ کشیدید.

6- از توجه حسین اوباما به جنگ وحشیانه شرق و غرب به سرکردگی صدام، زخم کهنه فریب مردم آمریکا در لشکرکشی به عراق وافغانستان که خود و کشور خود را به لجن کشید و سرانجام سردار قادسیه را (نوکر خود صدام) را سرنگون کرد و با سرافکندگی مجبور به ترک خاک عراق شد، باز کردید؛ و پرونده سیاهی درتاریخ برای همیشه شرمندگی سیاست احمقانه آمریکایی‌ها را گشودید.

7- در این نامه که با اندیشه پویا نگاشته شده بود از درخواست آمریکایی‌ها برای گفتگوی مستقیم با ایران نتیجه گرفتید و عقیده و هدف ملت ایران و رهبری را از درخواست آمریکا در چند جمله بیان فرمودید که: ما معتقدیم که نتیجه و محصول آن چه شما می‌خواهید چیزی جز بی اعتمادی ما و عدم صداقت شما نیست. هیچ منطق انسانی پشتوانه این درخواست شما نیست. و با این نتیجه‌گیری هم به دشمنان داخلی وهم به دشمنان حاشیه نشین توطئه گر و هم به اوباما حالی کردید که رهبریت ایران نظری قاطع و منطقی را عنوان می‌کند و در ضمن تاییدی از دانشمندان واندیشمندان سیاسی غرب و شرق که سیاست آمریکا را محکوم می‌کنند نشان دادید و شرایط آشتی را در بندهای بعد به ترتیب شماره کردید، تا بهانه‌ای نماند.

8- در این نامه ضمن گوشزد به خطاهای آمریکایی‌ها در این مدت 35 سال با نصایح حکیمانه واشارات متقن و دلسوزانه برای مردم آمریکا به دو موضوع اشاره فرمودید که اغلب دشمنان خارجی و دشمنان داخلی ما می‌دانند اما به روی خود نمی‌آورند:اول مدلل الهی از قیام مقدس مردم مقاوم ایران و صبرو تحملشان در شدائد و دیگر شکستهای پی در پی آمریکایی‌ها در تمام طول این مدت 35 ساله درکل منطقه بخصوص درایران اسلامی و اشاره به موقع و به جا که از روی خلوص و نیت پاک شما سرچشمه می‌گیرد و با اطمینان خاطر علت شکیتهای طرحهای شیطانی آمریکا را که مد نظر همه جهانیان است باصراحت به او می‌فرمایید که (خداوند دراین کوشش مزبوحانه شما آمریکایی‌ها مدد کارتان نبوده و نیست) شاید اندیشمندان و سیاستمداران و کلیسا و پاپ اعظم بی اندیشند که چرا خداوند مدد کار آمریکایی‌های جنایت کار نیست. امروزنمایش رسیدگی به فقرا و سرزدن‌های بدون اطلاع از مناطق و خانه مستمندان با آن همه تبلیغات واتیکان و رسانه‌های جهانی چرا کشتار هر روزه مردم بی گناه پاکستان و کشورهای همجوارآن عراق وافغانستان را در رسانه‌های خود و در خانه پاپ اعظم بازگو نمی‌کنند.مگر پاپ چکاره است؟ این سخن شماست که باید دلهای روشن به نور الهی را هدایت فرماید.

9- و در پایان این نامه کاری را کردید که یک دست آموز رهبر بزرگ در تمام دوران زندگی خودانجام می‌دهد. توجه دولت آمریکا به تاریخ و عبرت از آن و این گوشزد از موضع قدرت سرچشمه گرفت و خطاب و یادآوری از تجزیه شوروی که به گفته امام به یک تلنگر بند بود واین اخطار غیرمستقیم به غرب داده شد که مواشب باشد که اتفاقی که در شوروی پیش آمد برای شما پیش نیاید.

10- و آخر این که در این سن و سال و بیماریهای مفرط که از شما سراغ دارم و گاهی سعادت شرفیابی پیدا می‌کنم و به زیارت شما نایل می‌شوم که بر سر کارتان هنوز حاضر می‌شوید، چگونه با صلابت واطمینان خاطر و قلبی مطمئن و مملواز مهربانی و سینه‌ای ستبر در برابر دشمن‌ترین دشمنان خدا و بشریت این گونه رئیس جمهور مقتدر و جنایت پیشه آمریکا را همچون موسی کلیم الله به کلمات قرآن کریم دعوت می‌کنید و پرهیزگار است که بندگی خداوند عزیز و مهربان و اطاعت محض از ولی مسلمین رهبر بزرگ انقلاب اسلامی لحظه‌ای فروگذار نمی‌کند.

خداوند سایه بزرگوار شما را برای این ملت بزرگ حفظ کند وامید است عبرتی برای مسئولین آینده کشورمان باشد که پنهان و آشکار در هر شرایطی حاضر نباشند دست دوستی به سوی دشمن‌ترین دشمنان مردم عزیز ایران دراز کنند.امید است دراین برهه از زمان خداوند ما را از شکرگزاران خود قرار دهد. والسلام

اکبر خلیلی

https://shoma-weekly.ir/9qJu9v