سیاسی

۲۰۳۰ یکی از هفده هدف سند هزاره است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سند هزاره هفده هدف دارد که هدف چهارم آن سند ۲۰۳۰ است. در این سند خودشان آورده‌اند «به دلیل اینکه ما در سند هزاره موفق نشدیم، آموزش را بهترین و تاثیرگذارترین عامل دیدیم
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه باید گزارش عملکردهایمان را به دشمنان بدهیم گفت: سند ۲۰۳۰ زحمت جاسوس‌های بیگانگان را کم می‌کند.

لاله افتخاری در ارتباط با لزوم اعلام صریح و علنی لغو سند ۲۰۳۰ توسط مسئولان مربوط و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این موضوع اظهار داشت: وقتی که چیزی از اصل مشکل دارد، کنار گذاشتن ندارد و باید به طور کامل لغو شود و به صادرکنندگانش بازگردانده شود.

وی گفت: آیا اگر کالایی فاسد حتی به صورت قانونی وارد کشور شود، ما آن را ارجاع نمی‌دهیم؟ ورود سند ۲۰۳۰ خلاف قوانین ملی و شرعی بود و نباید به داخل کشور وارد می‌شد. این سند با شرع و آموزه‌های دینی ما مغایرت دارد.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: سند هزاره هفده هدف دارد که هدف چهارم آن سند ۲۰۳۰ است. در این سند خودشان آورده‌اند «به دلیل اینکه ما در سند هزاره موفق نشدیم، آموزش را بهترین و تاثیرگذارترین عامل دیدیم».

افتخاری تاکید کرد: این سند فقط مربوط به آموزش نیست و علاوه بر مسائلی همچون تساوی مطلق جنسیتی و هم چنین زیر سوال بردن سطح امنیتی، با محیط زیست و الگوی مصرف ما نیز کار دارد.

وی ادامه داد: جالب این جاست که الگوی مصرف کشورهایی که این سند را تدوین کرده‌اند رو به نابودی است و خودشان هم از این موضوع گله دارند. فست فودها و شرکت‌های مادر و گسترده که سلامت جوامع را زیر سوال می‌برند از جمله الگوهای ناصحیح مصرف هستند.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این سند به امنیت کشورمان خدشه وارد می‌کند افزود: سند ۲۰۳۰ زحمت جاسوس‌های دشمنان را کم می‌کند چرا که ما باید گزارش عملکرد خودمان را به دشمنانمان ارائه دهیم.

افتخاری با تاکید بر اینکه دشمنان همانند برجام به دنبال خلع سلاح کردن ما هستند بیان داشت: آن‌ها قصد دارند ما را تخلیه اطلاعاتی کنند تا مجبور به زانو زدن در برابرشان شویم.

وی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: چرا باید دشمنان ما برای ما برنامه‌ریزی کنند؟ ، آن‌ها که خودشان درمانده‌اند و مشکلات فراوانی هم دارند. ما از چهارده قرن قبل تاکنون قانون جامع اسلام را داشته‌ایم که در قالب آیات و روایات در ارتباط با همه مسائل راهنمایی و به طور کامل همه موارد را بیان کرده است.

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید با توجه به محتوا و ظرفیتی که داریم، برای جهانیان قانون بنویسیم. ما علاوه بر قانون جامع اسلام، سندهایی چون تحول آموزش و پرورش و زنان و خانواده را داریم که باید در اختیار مردم دنیا قرار دهیم تا از این سندهای غنی و قوی استفاده کنند.

دانشجوخبر

https://shoma-weekly.ir/g0Wl4d