سیاسی

یک قدم هم عقب نشینی نمی کنیم

ما طبق گفته رییس جمهور محترم حقوق حقه خود را کامل می گیریم و یک قدم هم عقب نشینی نمی کنیم اما متین و مودب؛ نه تهدید می کنیم ، نه تهدید می پذیریم و نه دنیا را خارج از صلح می خواهیم.
کاهش تحریمها و تعدیل روابط بین ایران و آمریکارا به دنبال گفتگوهای اخیر بین دو کشور خواهیم داشت اما بعید است به روابط متقابل دیپلماتیک رسمی بین المللی برسیم.

قائم مقام رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین ضمن اظهار مطلب فوق گفت: کاهش تحریمها به طور غیر مستقیم خواهد بود چون آمریکا و اروپا و حتی سایر کشورها از دست آمریکا به تنگ آمده اند با این حال چون آمریکا به راحتی از خوی استکباری خود دست بر نمی دارد بعید است روابط دو کشور به صورت عادی در بیاید.
اسدالله بادامچیان افزود: ما می گوییم چنانچه آمریکا به معیارهای حقوق بین الملل و روابط متقابل و منافع دو کشور احترام بگذارد ما نیز از سلامت روابط با تمام کشورها به جز اسراییل استقبال می کنیم.
او خاطر نشان کرد: ما طبق گفته رییس جمهور محترم حقوق حقه خود را کامل می گیریم و یک قدم هم عقب نشینی نمی کنیم اما متین و مودب؛ نه تهدید می کنیم ، نه تهدید می پذیریم و نه دنیا را خارج از صلح می خواهیم.
وی همچنین اظهار داشت: امروز آمریکا به این نتیجه رسیده که لازم است برخی گره های بین ما و خودش را باز کند اما باید بداند این را هم ملت ایران می فهمد و هم جناب روحانی به آن توجه دارد بنابراین باید از روش خصمانه ای که در دنیا علیه ما در پیش گرفته دست بردارد.
بادامچیان علاوه بر این در خصوص تاریخ روابط ایران و آمریکا بر اساس سلطه گری آمریکا به دوران ورود آنها به ایران در زمان قاجاریه اشاره کرد و گفت: از زمان محمد شاه قاجار که آمریکا به ایران ورود پیدا کرد روابط اش بر اساس روابط حسنه و احترام متقابل نبوده چرا که از همان زمان با میسیونهای فرهنگی و تبشیری وارد شد و در جهت سلطه گری و غارت منافع ایران گام برداشت. سپس وقتی امیر کبیر می خواست با آنها به دور از روس و انگلیس مرتبط شود امان ندادند و با انگلیسی ها تبانی کردند . در دوران مشروطه هم برای سوء استفاده روی مشروطه غربی کار کردند ، نه مشروطه ی مشروعه ی اسلامی ایرانی؛ مشروطه ای که تقلید از غرب بود و باعث شکست انقلاب مشروطه شد.
او علاوه بر این افزود: در جریان نهضت ملی شدن نفت نیز با همکاری انگلیس ها علیه ایران کودتا کردند و حالا خودشان با انتشار اسناد لب به اعتراف گشوده اند. بعد هم در جریان کنسرسیوم نفت به غارت نفت ایران پرداختند. حتی در سال 1341 طرحی که شاه به عنوان رفراندم انجام داد به توصیه جان اف کندی برای براندازی اسلام و از بین بردن استقلال کشاورزی و اقتصادی ایران و وابسته کردن ما به دنیای استکبار بود. پس از آن هم که کاپیتولاسیون آمریکایی را به ما تحمیل کردند و در پایان رژیم شاه سفارتخانه شان تبدیل شد به جاسوس خانه. حالا هم که دست به تحریمهای مضاعف می زنند. پس آمریکا همیشه روابط اش با ما مثل رابطه یک ظالم و ستمگر بوده.
وی یادآور شد: با این اوصاف به دنبال قطع رابطه با آمریکا نیستیم بلکه اگر به فرموده رهبری تعهد بدهد در امور ایران دخالت نکند و از خوی سلطه گری خود دست بردارد و دنیا را علیه ما تحریک ننماید می توانیم با او رابطه برقرار کنیم.
بادامچیان اظهار داشت: حسن روحانی و سایر رییس جمهوریهای پیشین ایران هم تاکید کرده اند که اگر می خواهند با ما رابطه برقرار کنند باید رابطه ای صحیح بر اساس احترام و عدم دخالت در امور داخلی ایران به اضافه دادن حقوق حقه ما و دوری از سیاست تخاصم باشد.
وی در پایان یادآور شد : آمریکا در تمام دشمنی ها خودش آسیب دیده و آخرین دشمنی اش هم کمک به تروریستهای سوریه است که منجر به این کشتار وحشیانه شده است. در این حالت ما چطور می توانیم با کسی دست رفاقت بدهیم که زن و بچه مسلمانان را می کشد؟
https://shoma-weekly.ir/mFMLkT