سیاسی

یک عضو جامعه روحانیت مبارز: باید مرجعیت سیاسی اصولگراها احیا شود

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: باید بپذیریم که اشتباهات فردی و گروهی طیف اصولگرا باعث شده است که امروز برخی از اتفاقات تلخ در عرصه ی سیاسی واجتماعی کشور رقم بخورد.
حجه السلام حسین ابراهیمی با بیان اینکه نباید از آسیب شناسی وضعیت اصولگرایان غفلت کرد گفت: نباید براحتی از آنچه برای جناح اصولگرا اتفاق افتاده است بگذریم چرا که حضور داشتن اصولگراها در عرصه ی مدیریت کشور به استمرار و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی کمک کرده و نبود آنها در راس قوای مجریه و مقننه آسیب های فراوانی را بدنبال دارد.برای همین است که جریان دوم خرداد از هیچ تلاشی برای دور مانده اصولگریان از جایگاههای حساس کشور، فرو گذار نمی کند و از اتهام زنی گرفته تا تفرقه افکنی را برای به چالش کشیدن اصولگراها در دستور کار قرار می دهد.

وی بیان داشت: دوم خردادی ها تلاش داشته تا صف بندی های تصنعی را در بین گروههای اصولگراها دامن زده و برای رسیدن به این هدف تلاش داشته دسته بندی راست سنتی- تحول خواه( افراطی) راه بیندازند.به زعم آنها سابقون انقلاب در جبهه اصولگرا با طیف تحول خواه و جوان این جریان قابلیت و ظرفیت آن را دارند تا هر روز شکاف های موجود بین اصولگراها را عمیق تر کرده و به بحرانی تر شدن اوضاع این جریان کمک کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:می توان در این میان از هاشمی رفسنجانی نام برد که در سالهای قبل در جرگه ی راست سنتی یا همان اصولگراها جا می گرفت - در رقابت های انتخاباتی مقابل طیف دوم خرداد بود- اما بعد از گذشت مدتی همکنون اصلاح طلبان زیر علم وی سینه زده و می خواهند از جایگاه هاشمی برای بازگشت خود به قدرت استفاده کنند.اصلاح طلب هایی که بشدت در طول سالهای گذشته هاشمی را تخریب کرده و حتی در مطالب بسیاری مثل عالی جناب سرخ پوش به وی حمله ور می شدند.در همین شرایط جداسازی آقای ناطق نوری از اصولگراهای دیگر هم از جمله ی این برنامه هاست آنهم در شرایطی که آقای ناطق رقیب خاتمی در انتخابات سال 76 بوده و بشدت تفکرات و رویکرد مخالف با طیف منسوب به خاتمی را از وی سراغ داریم.

نماینده مجلس هشتم خاطر نشان کرد : دوم خردادی ها همچنین روحانی را که موفق به کسب آرای حداکثری ملت شد را هم تصمیم داشته و دارند تا مصادره کرده و پیروزی وی را پیروزی خود بنامند.خب دوم خردادی ها در صورت به ظاهر از هاشمی ،ناطق و روحانی حمایت می کنند که آنها را به هیچ عنوان قبول نداشته و فقط از انها بعنوان وسیله ای جهت رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند، اهدافی که مهمترین آن به قدرت رسیدن است.

به گفته وی دلایل بی شماری می توان ذکر کرد که انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و انتخابات آتی مجلس خبرگان از اهمیت و حساسیت فوق العاده ای برخوردار است چه برای اصولگراها و چه برای دوم خردادی ها.دوم خردادی ها با برگزاری جلسات فراوان و مستمر بدنبال ان هستند تا اکثر کرسی های مجلس خبرگان را کسب کرده تا شورای رهبری را بتوانند عملیاتی کنند و از این مسیر روی خط تضعیف رهبری حرکت کنند.

ابراهیمی اظهار داشت:دراین شرایط حساس که سنگر ریاست جمهوری برای اصولگراها از دست رفته آیا نباید با همدلی و اتفاق نظر از رشد وتوسعه قدرت جریان مخالف گفتمان انقلاب جلوگیری کرد؟آیا نباید برای کمک به نظام و رهبری هم شده کدورت و دلخوری ها و اختلافات را کنار بگذاریم؟

عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد رویکرد این جامعه در جهت به وحدت رسیدن اصولگراها توضیح داد: من سخنگوی جامعه نیستم و باید مواضع جامعه را از آقای مصباحی مقدم پرسید اما خوب به عقیده بنده تمام گروههای اصولگرای تلنگر خورده و هشدارهای جدی را دریافت کرده اند که در صورت غفلت و عدم هوشیاری آینده ،آینده ی ناخوشایندی خواهد بود. این مقدمه ای برای جبران خطاهای گذشته است. اصولگراها باید در یک گام اساسی مرجعیت خود را احیا کرده و درکنار ان به سخنان بزرگان ودلسوزان اهمیت بیشتری بدهند.

وی ادامه داد: ایجاد آمادگی کنونی در بین گروههای اصولگرا برای حرکت در مسیر وحدت بارقه ی امیدی را حقیقتا بوجود آورده به گونه ای که می توان به شکست استراتژی های جریان دوم خرداد برای کسب کرسی های مجلس دهم و خبرگان آینده امیدوار بود.اما خب لازمه ی محقق شدن اینگونه امیدها برنامه ریزی دقیق وکارشناسانه و زنده کردن تشکیلات منسجم و نزدیکی دل ها به یکدیگر است.همانطور که درابتدا گفتم اصل نظام بوسیله ی اصولگرایان قابلیت حفظ دارد و نبود آنها دذر حاکمیت قطعا مشکلات فراوانی را برای نظام و انقلاب به همراه دارد.

https://shoma-weekly.ir/AipThH