بین الملل

یونسکو به جای ترویج داستان بدون سند هولوکاست مانع توهین به مقدسات ملل شود

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: سازمان یونسکو به جای اینکه داستان بدون سند هولوکاست را در کتب درسی وارد کند باید از توهین به مقدسات مردم آنهم به اسم آزادی جلوگیری کند.
علی عباسپور در گردهمایی دانشگاهیان در اهانت به ساحت پیامبراعظم (ص) که در تالار علامه طباطبایی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: برای این حرکتی که در جهان به اسم آزادی صورت گرفته بسیار متأسفیم چرا که این اهانت به شخصیتی بوده که نه تنها در قلوب مسلمانان بلکه در قلوب آزادی خواهان جا دارد و بسیار جای تاسف است که جهان به خودش اجازه می‌دهد تحت عنوان آزادی بیان این اهانت صورت پذیرد و چهارکاریکاتوریست در این نشریه نامطلوب به اعتقادات ۵/۱ میلیارد انسان توهین کنند که البته توهین به مقدسات مردم جهان در مورد پیامبران دیگر نیز صورت گرفته است.

وی به هولوکاست اشاره کرد و گفت: چندسال پیش بنا بود همه کشورهای جهان به ترتیب موظف شوند که متنی در کتب درسی بگنجانند که به ماجرای هولوکاست بپردازد که این مصوبه یونسکو بود که با اعتراض جمهوری اسلامی ایران و بعضی کشورهای مسلمان این اجبار تبدیل به توصیه شد.

عباسپور با بیان اینکه جای تأسف است که جهان به خود اجازه می‌دهد تحت عنوان آزادی بیان چنین رفتارهایی صورت گیرد، گفت: کشورهایی که خود را منادی و پرچمدار آزادی می‌دانند با توهین به پیامبران الهی از جمله حضرت محمد(ص) قصد ایجاد جریان اسلام‌ستیزی و نشان دادن جلوه‌ای نامناسب از اسلام را دارند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه جامع یاد کرد و گفت: این گردهمایی در یک دانشگاه جامع مانند دانشگاه آزاد علوم تحقیقات برگزار شده و باید مسئله اهانت به پیامبر (ص) از طریق یونسکو پیگیری شود. دانشگاه‌های کشور باید یک‌صدا طرحی به سازمان یونسکو برای تصویت قانونی به منظور جلوگیری از اهانت به اعتقادات، مقدسات و پیامبران ادیان مختلف آماده و ارائه دهند.

وی تاکید کرد: اگر یونسکو به عنوان یک ارگان بین المللی که از اصالت فرهنگی دفاع می‌کند به جای توصیه به نشر داستان دروغین هولوکاست باید قوانین احترام به عقاید و مقدسات انسان‌ها را تثبیت کند.

عباس پور در پایان خاطرنشان کرد: وزارت محترم خارجه، مسئولین باید پیگیری کنند که این قوانین در یونسکو تصویب شود و نهایتاً باید ممانعت کرد که یک مجله در گوشه‌ای از جهان چنین توهینی را به مقدسات بیش از ۵/۱ مردم مسلمان جهان کند.

https://shoma-weekly.ir/MoiXc4