بین الملل

اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران و همراهی اپوزیسیون با آنها، کاملاً منفعلانه است

ابوالفضل ظهره وند اقدامات رژیم صهیونیستی برای ناامن‌سازی و تجزیه ایران را یک واکنش انفعالی از سوی این رژیم دانست و گفت: وقتی تحولات منطقه به‌ویژه در یک ماه اخیر را دنبال می‌کنیم و همچنین با درنظرگرفتن پروژه‌ای که آنها در گذشته با کمک آمریکا در منطقه دنبال می‌کردند متوجه می‌شویم اقدامات و فعالیت‌های اسرائیل علیه ایران کاملاً منفعلانه است.

وی اشاره کرد: رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا تلاش‌های زیادی انجام داد تا ایران را منزوی کنند؛ اما امروز شاهد هستیم معادله کاملاً به ضرر آمریکا و اسرائیل تغییر کرده است. آمریکایی‌ها در منطقه چندین پایگاه داشتند و سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام داده بودند و فکر می‌کردند می‌توانند کماکان موقعیت هژمونیک خودشان را در منطقه حفظ کنند؛ اما امروز شرایط منطقه تغییر کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای تغییر شرایط به نفع خودشان علیه ایران عنوان کرد: آمریکایی‌ها جک سالیوان را به عربستان می‌فرستند تا ببینند آیا می‌توانند بازی ازدست‌رفته خودشان را دوباره احیا کنند یا خیر. همچنین رژیم صهیونیستی تمام آرزوهای خود را بربادرفته می‌بیند که نمونه بارز آن پروژه ابراهیم است.

وی از شرایط دشوار رژیم صهیونیستی برای حفظ موقعیت پیرامونی و داخلی گفت و بیان کرد: در درگیری اخیر، خود صهیونیست‌ها اعتراف کردند تمام ظرفیت بازدارندگی خود را در مقابل نیروهای منطقه‌ای که وابسته به ایران هستند ازدست‌داده‌اند.

ظهره وند به فروپاشی از درون رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کرد: نتانیاهو و دولت راست‌گرای رژیم صهیونیستی امروز کاملاً شکننده رفتار می‌کنند، به‌طوری‌که از مواضع قبلی خود عقب کشیده است و مجبور است از نیروهای مقاومت بخواهد حملات علیه اسرائیل را متوقف کند. بیش از ۸۰ درصد شهروندان رژیم صهیونیستی امروز مخالف سیستم سیاسی این رژیم هستند و حتی در ارتش این رژیم تحصن صورت می‌گیرد و با کنارگذاشتن سلاح، اعتراضات را به داخل نیروهای نظامی می‌کشانند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به وعده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند، تصریح کرد: باتوجه‌به شرایطی که این رژیم در آن گرفتار شده است فکر می‌کنم خیلی زودتر از این زمان، رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد. تحولات اوکراین یکی از عواملی است که ضربه مهلکی به آرمان‌های رژیم صهیونیستی زده است و شاید شاهد انتقال دولت رژیم صهیونیستی به بخش باقیمانده از رژیم صهیونیستی باشیم.

وی از توسل رژیم صهیونیستی به عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت و اظهار کرد: اپوزیسیون ایران نیز در کنار این رژیم قرار گرفته است تا به خیال خود به ایران ضربه بزند. همین اپوزیسیون نیم‌بند امروز چند شاخه شده‌اند درحالی‌که هزینه‌های زیادی صورت‌گرفته بود که اپوزیسیون در کنار هم علیه ایران قرار بگیرند.

ابوالفضل ظهره وند با اشاره به سفر ربع پهلوی به سرزمین‌های اشغالی برای التماس از این رژیم جهت اقدام علیه ایران گفت: این اقدامات در چارچوب سناریو رفتار انفعالی تعریف می‌شود و صرفاً عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.


آخرین اخبار