بین الملل

یمن نیاز به حمایت و کمک کشورهای اسلامی دارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: یمن نیاز به حمایت و کمک کشورهای اسلامی و مسلمان دارد و به نظر می‌رسد که پایان جنگ در این کشور می‌تواند به ثبات در منطقه کمک کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: حمله به یمن به عنوان سندی ننگین در کارنامه عربستان باقی خواهد ماند.

حسن لاسجردی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سالروز حمله وحشیانه عربستان به یمن اظهار کرد: عربستان تلاش کرد که موضوع یمن را به بحث‌های حساسی مانند تروریسم مرتبط کند و مدعی شد که این کشور تهدیدی برای عربستان به شمار می‌رود.

وی افزود: عربستان مباحث قومی قبیله‌ای را بهانه قرار داد تا حمله به یمن را منطقی جلوه بدهد اما پس از گذشت چند سال از این فاجعه نکاتی مهمی درباره این حمله آشکار شده است.

لاسجردی تصریح کرد: رقابت کشوری متکی به قدرت‌های بزرگ حاکی از آن است که دغدغه تروریسم ندارد لذا بهانه حمله به یمن شوخی‌وار بوده و با واقعیت سنخیتی نداشته است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: کشورهای عربی از دیرباز ادعای برادری داشته‌اند اما یمن به عنوان کشوری عربی و دارای سابقه تاریخی طولانی مورد تجاوز همسایه خود قرار گرفت و این در حالی بود که ملل غربی هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و به نظر می‌رسد سنت برادری دولت‌های عربی رنگ باخته و اینک تنها منافع به چشم می‌آید.

وی ادامه داد: غربی ها همیشه دم از حقوق بشر می‌زنند اما سال‌هاست که مردم یمن در امواج وحشیگری عربستان و محرومیت اقتصادی و بهداشتی غوطه‌ور شده‌اند اما دول غربی مسکوت باقیمانده‌اند لذا به نظر می‌رسد که طرح مباحث حقوق بشر از سوی این کشورها تنها دستاویزی سیاسی برای پیشبرد اهداف آنهاست.

لاسجردی تاکید کرد: عربستان با حمله به یمن تلاش کرد تا جنگی مذهبی به راه اندازد اما شکست خورد و اهل سنت و حوثی های یمن در برابر نیروهای متجاوز متحد شده و مقاومت کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: یمن نیاز به حمایت و کمک کشورهای اسلامی و مسلمان دارد و به نظر می‌رسد که پایان جنگ در این کشور می‌تواند به ثبات در منطقه کمک کند.

وی افزود: موضوع یمن اگرچه ممکن است با گذشت زمان از اذهان پاک شود اما به عنوان سندی ننگین در کارنامه عربستان باقی خواهد ماند که با حمایت نظام سلطه سعی کرد تا کشوری کوچک را مورد تهاجم قرار دهد.

لاسجردی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه کشورهای اسلامی این بود که مانع از جنگ و خون‌ریزی عربستان در یمن شوند اما از این اقدام ممانعت ورزیدند و مباحث قومی را پیش کشیدند و مجموعه این عوامل باعث شد که یک تراژدی بزرگ انسانی در یمن بوجود بیاید لذا امیدوارم در روزهای آتی این بحران وحدت کشورهای اسلامی سرانجام خوبی پیدا کند.

https://shoma-weekly.ir/TWfPCp