سیاسی

گفتگوی صمیمانه با رئیس جمهور

ریاست محترم جمهوری به جای موضع‌گیری و ایجاد دو قطبی تعامل و تقابل و آمارهایی که در صحت آن ها تردید وجود دارد همت خود را برای بهره گرفتن از شرایط بین‌المللی موجود به کار گیرد

اسدالله بادامچیان- ریاست محترم جمهوری گفت : یک سری مسائل در کشور وجود دارند که حل و فصل آنها زیاد مشکل نیست و یک سری مشکلات که حل و فصل آنها نیازمند زمان و استراتژی است . ایشان پرسید پیشرفت و آینده کشور در سایه تعامل یا تقابل با دنیاست؟ هچنین گفت ۴۱ سال است به جواب روشن و قاطع در این زمینه نرسیده‌ایم و پرسید استراتژی ما باید تعامل سازنده یا تقابل مستمر باشد وآیا راه این است که همه یکدیگر را برای رسیدن به استراتژی مناسب قانع کنیم؟

تعجب آور است که رئیس جمهور پس از شش سال مسئولیت هنوز پاسخ به این سوال را نمی داند و اگر نمی داند راه معلوم است امام و رهبری در ۵۰ سال پاسخ را داده اند.( فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون) معلوم است کسی در ایران طرفدار تقابل با دنیا نیست. در این چهل سال نظام جمهوری اسلامی با همه کشورهای دنیا به جز کشوری که پایه حقوقی و مشروعیت ندارد یعنی اسرائیل و آمریکا که خصمانه با ایران رفتار دارند با سایر کشورهای جهان تعامل مستمر و روابط دیپلماتیک منظم داشته و دارد.

درباره برجام هم موضوع روشن است دولت فعلی ساده باورانه تصور داشت با مذاکره و برجام همه چیز حل می‌شود و اگر برجام عملی نشود همه چیز به باد خواهد رفت. حالا بر همگان ثابت شده که این تصور غلط بوده است.

حزب موتلفه اسلامی برجام را نه قرارداد ترکمنچای می دانست و نه آفتاب تابان بلکه آن را یک مذاکره سیاسی بین المللی می دانست و می‌داند که اگر تدبیر شود به نفع کشور خواهد بود و اگر با تصور خام به دولت‌های استعماری اعتماد گردد جز ضرر چیزی به دست نمی‌آید .

مشکل این است که هنوز بقایای همان تفکر اشتباه در دولت و رئیس جمهور محترم باقی است. ریاست محترم جمهوری به جای موضع‌گیری و ایجاد دو قطبی تعامل و تقابل و آمارهایی که در صحت آن ها تردید وجود دارد همت خود را برای بهره گرفتن از شرایط بین‌المللی موجود به کار گیرد.

از اقتدار ایران برای پیشرفت و توسعه و تعامل عقلایی و سازنده در سطح بین‌المللی با حفظ استقلال و برپایه عزت ،حکمت و مصلحت از سیاستمداران تجربه آموخته، دلسوز ملت و رهنمودهای ولی امر مسلمین در این زمینه یاری بگیرد. ریاست محترم جمهوری خود بارها به مشکلات و رنج های مردم تصریح کرده است، این هم یک بن‌بست نیست. دولت یک سویه و جناحی که باعث و بانی اصلی مشکلات است تغییر کند تا اوضاع بهبود یابد. رئیس جمهور اگر اراده دارد که مشکلات را حل کند و در این دو سال باقیمانده گرفتار این حرفها و مشکلات نباشد در پی ایجاد یک دولت جامع از همه دلسوزان انقلاب باشد تا آن ترکیب بتواند رضایت رهبرمعظم و مردم را برای این دولت در پایان دور دوم حاصل نماید.

https://shoma-weekly.ir/v0YtdL