سیاسی

گفتگوهای چهره به چهره مسیر وحدت را میسر می کند

مهم این است که به هرمیزان که وحدت در میان جامعتین بالا رود و اختلافات کمتر شود همگرایی و وحدت در میان اصولگرایان نیز بهتر و زودتر ایجاد می‌شود، بنابراین چون محور وحدت اصولگرایان، آنها را به همگرایی و خواسته‌های رهبری نزدیک می‌کند، باید تلاش شود موضع گیری جامعتینن ما را به خواسته‌ی رهبری برساند.
حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز با اشاره به تلاش اصولگرایان برای جمع شدن زیر یک چتر واحد و تبلیغات رسانه‌ای جریان اصلاحات برای تعمیق شکاف‌ها، گفت: با وجود اختلافات گسترده میان اصولگرایان در طی یک سال گذشته و به ویژه بعد از انتخابات ریاست جمهوری، تلاش این طیف سیاسی جامعه برای همگرایی و نزدیک شدن دیدگاها، تلاشی موفق و موثر بوده است.

وی با بیان اینکه، اصولگرایان با آسیب‌شناسی اقدامات و ناهماهنگی‌های گذشته تاکنون چندین همایش مهم و بزرگ را با هدف تقویت همگرایی میان خود در تهران و 14 استان کشور برگزار کرده اند، افزود: به نظر میرسد آخرین جلسه‌ای که در این خصوص همزمان با جشن ولایت برگزار شد، توانست سایر اصولگرایان را با سلایق مختلف در کنار هم جمع کند و دامنه‌ی همگرایی را به حداکثر ممکن برسانند.

ترقی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، مسیری که برای همگرایی اصولگرایان ایجاد شده است زیرساخت یک همگرایی و رسیدن به لیست واحد انتخاباتی را فراهم کند.

فعال سیاسی اصولگرا تاکید بر ضرروت وحدت و انسجام را مورد تایید همه اصولگرایان دانست و یادآور شد: می‌توانیم به یک مرکزیتی برسیم که بتواند رضایت همه اصولگرایان را برای فصل الخطابی کسب کند، آن موقع است که می‌توانیم به لیست واحدی در انتخابات برسیم.

این عضو حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: اصولگرایان همیشه سعی بر محوریت قرار دادن جامعتین و روحانیت داشته اند؛ امروزه جامعتین آیت الله مصباح را به عنوان ظرفیت مکمل در جمع خود پذیرفته‌ است و این مسئله خود به ظرفیت جامعتین برای افزایش وحدت، کمک چشم گیری می‌کند.

وی افزود: مهم این است که به هرمیزان که وحدت در میان جامعتین بالا رود و اختلافات کمتر شود همگرایی و وحدت در میان اصولگرایان نیز بهتر و زودتر ایجاد می‌شود، بنابراین چون محور وحدت اصولگرایان، آنها را به همگرایی و خواسته‌های رهبری نزدیک می‌کند، باید تلاش شود موضع گیری جامعتینن ما را به خواسته‌ی رهبری برساند.

حمیدرضا ترقی، در بخش دیگری از گفتگوی خود با نامه نیوز، با بیان اینکه جبهه پایداری نیز جزئی از اصولگرایان هستند، گفت: آنها دیدگاهایی نسبت به اصول انقلاب و اصوگرایی دارند که هیچ تعارضی با اصولگرایی ندارد ولی بعضا در مصداق ها تفاوت هایی وجود دارد.

وی درباره‌ی اظهاراتی در خصوص اختلاف در بدنه اصولگرایی که با عدم مشارکت برخی از چهره‌های شاخص اصولگرایی در همایش های اخیر همراه بود، تاکید کرد: قالیباف، باهنر و لاریجانی خودشان موافق شکل گیری وحدت و چنین جلساتی هستند اما به دلیل مشکلات شخصی نتوانستند در این مراسم حضور پیدا کنند.

https://shoma-weekly.ir/gyzM4X