سیاسی

گفتمان انقلاب اسلامی در انحصار هیچ جریانی نیست

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه ما با 50 سال سابقه کار جرات نمی‌کنیم بگوئیم نماینده انقلابیم گفت: گفتمان انقلاب در انحصار هیچ جریانی نیست.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه ما با 50 سال سابقه کار جرات نمی‌کنیم بگوئیم نماینده انقلابیم گفت: گفتمان انقلاب در انحصار هیچ جریانی نیست.
وی در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان ساخت: حزب مؤتلفه اسلامی با خرد جمعی همچون جبهه پیروان خط امام و رهبری دکتر ولایتی را به عنوان کاندیدای اصلح و مورد حمایت خود برگزید.
وی به نشست دبیران استانی حزب مؤتلفه اسلامی اشاره کرد و افزود: در این نشست به صورت آزادانه بی‌آنکه نظری به همکاران استانی ما تحمیل شود اکثریت مطلق آن‌ها اعتقاد داشتند که در بین کاندیداها ولایتی اصلح است.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه به نحوه تصمیم‌گیری جبهه پیروان خط امام و رهبری برای حمایت از ولایتی اشاره کرد و ادامه داد: در جبهه پیروان از 15 رأی موجود 13 رأی به سمت ولایتی بود و دو رأی دیگر هم ممتنع بود.
حبیبی به ملاقات خود با دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس اشاره کرد و گفت: آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در این دیدار از نظر قاطبه روحانیت مبارز این استان برای حمایت از ولایتی سخن به میان آورد.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اظهار این سخن که جامعه روحانیت سراسر کشور طبق آخرین اخبار و اطلاعات ما بر روی ولایتی نظر دارند، تصریح کرد: اکثریت اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین به عنوان دو نهاد بزرگ بر روی اصلح بودن ولایتی نظر دارند.
حبیبی در ادامه به آرایش انتخاباتی اصلاح‌‌طلبان اشاره کرد و افزود: اگر قرار باشد که اصلاح‌طلبان و رأی آن‌ها وارد یک سبد شود ما در جریان اصولگرایی بهترین تصمیم را خواهیم گرفت.
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با انتقاد از برخی که تنها خود را نماینده گفتمان انقلاب می‌دانند، تصریح کرد: ما در حزب مؤتلفه اسلامی با 50 سال کار عملی برای انقلاب و نظام به خود جرأت نمی‌دهیم که صرفا خودمان را نماینده گفتمان انقلاب اسلامی معرفی کنیم.

حمایت رهبری از یک نامزد خاص دروغ بزرگی است
وی در ادامه سفر خود به یاسوج ادعای حمایت رهبری از برخی کاندیداها را دروغی بزرگ خواند و اظهار کرد: اگر یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری تلویحا یا مستقیما ‌بخواهد القاء کند که نظر مقام معظم رهبری با او است بدانید که دروغ گفته است و چنین چیزی ممکن نیست.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: حمایت یا تمایل رهبری به یک نامزد خاص ادعایی غیر اخلاقی است و نه تنها در مورد ولایتی که سال‌ها مشاور رهبری بوده است بلکه در مورد هیچ نامزد دیگری چنین حمایت و تمایل نظری صحت ندارد.

بزرگ‌ترین انحراف مدیریتی احمدی‌نژاد
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به عملکرد احمدی‌نژاد گفت: عدم مشورت‌پذیری بزرگ‌ترین انحراف مدیریتی وی در دوران ریاست جمهوری است که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و احمدی‌نژاد هرگاه به یک تصمیمی می‌رسید، بدون هیچ حرف و حدیثی سایرین باید اجرا می‌کردند. وی تراشیدن مکتب ایرانی را در مقابل مکتب اسلامی، انحراف دینی جریان انحرافی دانست و گفت:‌ حمایت احمدی‌نژاد از این جریان نیز به خود او و نظام ضربه زده است که امید است بعد از دوران ریاست جمهوری دیگر شاهد این حمایت‌ها از برخی افراد خاص نباشیم.
حبیبی هویت ملی و ایرانی را بخشی از فرهنگ و تمدن ایرانیان دانست و تأکید کرد: این تفکرات انحرافی کاملا تشکیلاتی است و یک باندی دارای چنین عقایدی هستند نه اینکه یک فرد به تنهایی دارای چنین نظراتی و عقایدی است.
افکار انحرافی به دنبال انشقاق اسلام و تفسیر جدید است
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا جریان انحرافی در کشور طرفدار و حامی دارد یا نه، بیان کرد: فکر می‌کنم اگر دست جریان انحرافی به خوبی برای مردم رو شود هیچ فرد مسلمانی ذره‌ای تمایل به این جریان نخواهد داشت.
حبیبی ادامه داد: در مورد شناساندن عقبه و افکار جریان انحرافی به مردم تاکنون کوتاهی‌هایی شده است که لازم است مردم به خوبی با این جریان و افکار انحرافی آن‌ها آشنا باشند تا مشخص شود که مردم مسلمان ایران جز اسلام ناب محمدی تمایلی به این‌گونه جریانات انحرافی ندارند.
وی با تأکید بر اینکه چه ضرورتی دارد مکتبی به جز اسلام ترویج شود، خاطرنشان کرد: این‌ها با علم کردن مکتب ایرانی می‌خواهد بگویند در ایران اسلام ایرانی باشد، در ترکیه اسلام ترکیه‌ای و در عربستان اسلام عربستانی ولی چنین چیزی با آموزه‌های دینی و عقاید اسلام منافات دارد.
حبیبی تصریح کرد: 30 سال است در این کشور فریاد وحدت مسلمانان سر داده می‌شود ولی اکنون افکار انحرافی در این حوزه به دنبال انشقاق مسلمانان و ارائه تعبیر و تفسیر جدیدی هستند.
وی از احتمال تغییر آرایش سیاسی اصولگرایان در صورت اجماع عارف و روحانی نامزدهای جناح اصلاح‌طلب خبر داد.

ولایی ماندن برای کسی که تبعیت محض از ولایت دارد سخت نیست
حبیبی در ادامه سفرهای استانی خود در جمع اصولگرایان و اعضای ستادهای دکتر ولایتی در شهر کرد اظهار داشت: تدین دکتر ولایتی از ملاک های وی است که ریشه در قبل از انقلاب دارد. آن زمانی که در دانشگاهها هر کس می خواست خود را روشنفکر نشان دهد خود را مارکسیسم نشان می داد، دکتر ولایتی متدین و دیندار بود.
وی افزود: دکتر ولایتی پس از انقلاب دم زدن از ولایت را واقعی ثابت کرده و مانند برخی افراد موسمی از ولایت تبعیت نمی کنند و اعتقاد راسخ به تبعیت از ولایت فقیه دارند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: عدم ولایتپذیری را در دوره های مختلف دیده ایم که آسیب وارد شده و مدعیانی که با ادعای حمایت از رهبری از مردم رای گرفتند به گونه دیگری عمل کردند.
وی ادامه داد: ولایی ماندن برای کسی که تبعیت محض از ولایت دارد سخت نیست.
حبیبی تصریح کرد: شایعه کردند فلان کس منتسب رهبری است و این دروغ محض است. هر کسی گفته فلان نامزد منتسب به رهبری است دروغ گفته است و بارها مقام معظم رهبری این مساله را اعلام کرده است.

https://shoma-weekly.ir/IXZFOA