سیاسی

گسترش فرهنگ مقاومت بر عهده جوانان است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت : گسترش فرهنگ مقاومت ، ایثار ، جهاد و شهادت بر عهده شما جوانان عزیز دانشجو است و هم اکنون باید اندیشه خود را که برگرفته از اسلام ناب است با کسب علم و دانش تجهیز نمایید.
حسین انواری در دیدار با جمعی از دانشجویان جوان لبنانی که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده اند و در محل دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد با بیان این که تحصیل علم برای شما عزیزان یک تکلیف دینی است تصریح کرد : بهره مندی از استعدادها و سرمایه های فکری خدادادی و کسب علم نافع که در تعالیم اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است برای شما ضروری بوده تا در آینده نزدیک بتوانید بار مسئولیت های مهم را در کشور خود عهده دار شوید. مفید بودن و اثر گذاری در کشور لبنان مبتنی بر حضور سرمایه های انسانی عالم ، عاقل ، متعهد و با تدبیر بستگی دارد ، زیرا جهان امروز در حال توسعه و پیشرفت تکنولوژی است و اگر نتوانید به علم روز مجهز شوید ، قادر به تقابل با دشمنان نخواهید بود.

وی در تعریف کوتاهی از خلاصه زندگی ، آن را به یک مبارزه تشیبه کرد و افزود : انسانهایی در این مبارزه پیروز هستند که به دو بال علم و تقوی مجهز شوند. علم بدون تقوی و ایمان مفید نیست و نمونه بارز آن تکنولوژ ها و ابزارهای مدرنی است که در جهان امروز در اختیار اشخاص بدون تقوی بوده و با آن جهانی را به آتش می کشند.

سرپرست کمیته امداد امام ( ره ) افزود : چالش و تقابل بین دو جناح حق و باطل همواره وجود داشته و همه ی انبیاء الهی وظیفه داشتند انسانها را عالم و جهل آنان را به معرفت تبدیل کرده و تزکیه و تهذیب نفس را به نفوس بشری بیاموزند ، زیرا خداوند متعال انسان را در بهترین و زیباترین شکل ممکن آفریده است و اگر انسانها این زیبایی را مخدوش نمایند مانند حیوانات و بلکه پست تر از آن می شوند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد : امروزه دستگاههای تبلیغاتی و رسانه ای غربی تلاش می کنند با تغییر افکار ، باعث تغییر در رفتارها شوند و زمانی که به هدف خود نائل شدند با سرمایه گذاری بر روی جریان ها و گروه های افراطی منحرف و دست پرورده خود مانند گروهک تروریستی داعش تلاش می کنند با ترسیم چهره ای زشت ، خشن و منفور از اسلام و مسلمین در بین مردم جهان به اهداف پلید خود برسند و در این راستا از سلاح تهدید و تطمیع استفاده می کنند. و در واقعه عاشورا نیز همین تقابل مشاهده می شود. یعنی انسانهایی بودند که فرائض اسلامی را بجا می آوردند و اهل بیت پیامبر ( ص ) را نیز می شناختند ولی طاغوت زمان با سرمایه گذاری و تبلیغات دروغین آنها را از مسیر حق طلبی و عدالت منحرف و دنیا را در منظر آنها تزئین کرد که در نهایت موجب بوجود آمدن حوادث اسفبار و دردناکی برای جامعه اسلامی و بشری شد.

انواری تصریح کرد : مدرنیته جهان امروز که به ابزارهای تبلیغاتی پیشرفته مانند اینترنت ، ماهواره و ... مجهز است و دائم در حال تغییر ذائقه هامی باشد ، نمی خواهد شما به رشد و تعالی مطلوب برسید. و هرچقدر بتوانید آگاهی و علم خود را افزایش دهید ، دشمنان در جذب شما حریص تر و در شما بیشتر طمع می کنند که در این حال نیازمند مراقبت بیشتر در رفتار و کردارتان بوده و جز اتصال به خداوند متعال و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت ( علیهم السلام ) نمی توانید خود را حفظ کنید.

وی در پایان با بر شمردن برخی از صفات منتظرین واقعی حضرت حجت ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) و این که آن حضرت ظهور تمام حق در برابر تمام باطل است تاکید کرد : انسان های منتظر از پا ننشسته و از تمام لحظات عمر خود جهت خود سازی به خوبی استفاده می کنند زیرا می خواهند در رکاب آن حضرت باشند و این کار بسیار دشواری است که براحتی بدست نمی آید و این وظیفه سنگین را شهدای مقاومت در لبنان بر دوش شما نهاده اند و انسان های مقاوم دارای نشاط و طراوات بوده و با همت بلند در رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند و در برابر مشکلات تسلیم نمی شوند.

https://shoma-weekly.ir/O65qk6