سیاسی

گزینه دولت و اصلاح‌طلبان حداکثری شد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ضمن اعلام اینکه این حزب در حال حاضر منتظر بررسی تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان است، اظهار کرد: به طور طبیعی نظر نهایی اصولگرایان و اجماع جامعتین در این زمینه مورد توجه خواهد بود.

حمیدرضا ترقی درگفت وگو با خبرنگار سیاسی پانا، اظهار کرد: آرایش سیاسی انتخابات نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده و فقط گزینه اصلاح طلبان و دولت گزینه حداکثری شده، درحالی که پیش از این گزینه آنها گزینه حداقلی بوده است.
وی افزود: پیش از این اصلاح طلبان قرار بود با گزینه هایی مانند آقایان روحانی ،جهانگیری و عارف به ائتلاف برسند و دولت هم با افرادی غیر از آقای مشایی قرار بود در انتخابات شرکت کند که با حضور آقایان مشایی و هاشمی به نظر می رسد از گزینه های حداکثری با رزرو چند نفر از گزینه های حداقلی در انتخابات شرکت کنند.

ترقی عنوان کرد: اگر شورای نگهبان صلاحیت برخی از کاندیداهای موجود را تایید نکند با گزینه های دیگر در انتخابات شرکت می کنند، بنابراین آرایش مطابق همان روال گذشته بین جریان حامیان دولت، اصلاح طلبان،اصولگرایان و مستقلین صورت می گیرد با این تفاوت که دو جریان دولت و اصلاح طلبی گزینه های حداکثری ارایه داده اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که با شرایط موجود ضرورت ائتلاف اصولگرایان بر یک گزینه را تا چه میزان می‌دانید، خاطرنشان کرد: این تاکید براساس تحلیلی در گذشته نیز مطرح شده و در دیداری که با حضرت آیت الله مصباح انجام شد، نیز ایشان بر این موضوع تاکید داشتند.

اصلاح طلبان با حداکثر توان در انتخابات شرکت می‌کنند/اصولگرایان با گزینه واحد شرکت کنند

وی افزود: اصلاح طلبان با حداکثر توان در انتخابات شرکت می کنند و ضروری است که اصولگرایان با گزینه واحد در انتخابات شرکت کنند.
ترقی بیان کرد: امروز این مسئله با حضور آقای هاشمی واقعیت یافته و اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات راهی جز وحدت و رسیدن به انتخاب نامزدی که مقبولیت اجتماعی لازم و کافی را داشته باشد را ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که از میان گزینه های موجود اصولگرایی کدام گزینه را از شانس بیشتری برخوردار می دانید، تصریح کرد: در بین گزینه های موجود زمینه رای آقای ولایتی و قالیباف از همه جلوتر است و از آنجا که تعدادی از آرای قالیباف توسط هاشمی جلب می شود و در واقع قشر خاکستری گرایش بیشتری به هاشمی در مقایسه با قالیباف خواهد داشت، آقای ولایتی در این شرایط بیشتر می تواند آرای اصولگرایان را جذب کند .

وی در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان بر گزینه ای واحد ائتلاف خواهند کرد، اظهار کرد: اصلاح طلبان بر روی آقای هاشمی به عنوان گزینه حداکثری توافق خواهند داشت و تمامی این شرایط بستگی به آن دارد که نظر شورای نگهبان چه باشد.

گزینه نهایی اصولگرایان مورد حمایت موتلفه خواهد بود

ترقی در باره نظر حزب موتلفه درباره گزینه نهایی کاندیدای اصولگرا، اظهار کرد: حزب موتلفه درحال حاضر منتظر بررسی تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان است، اما به طور طبیعی نظر نهایی اصولگرایان و اجماع جامعتین در این زمینه مورد توجه خواهد بود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: درحال حاضر هیچ بحثی در این زمینه صورت نگرفته اما گزینه نهایی اصولگرایان مورد حمایت موتلفه اسلامی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است در تایید صلاحیت ها افردای مورد تایید واقع نشوند که انتظار عدم صلاحیت آنها وجود ندارد، تصریح کرد: به طور قطع به همین شکل است و اگر قرار نبود اینگونه باشد مقام معظم رهبری تا به این اندازه بر قانون گرایی و ضرورت تحمل نامزدها نسبت به بررسی صلاحیت ها و تقویت شورای نگهبان تاکید نمی کردند.

ترقی ادامه داد: براساس نظرات مقام معظم رهبری می توان استنباط کرد که شورای نگهبان در آیین نامه هایی که مصوب کرده است بدون رو دربایستی اظهار نظر خواهد کرد و بدون در نظر گرفتن جایگاه سیاسی و اجتماعی افراد اصل قانون را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: باید آماده بود تا شخصیت هایی که انتظار عدم تایید صلاحیت آنها وجود ندارد به تایید این شورا نرسند.

https://shoma-weekly.ir/bQknrV