سیاسی

گزینه جنگ را باید برای همیشه از روی میزها برداشت

با توجه به شعار دولت یازدهم مبنی بر اعتدال، انتظار می‌رفت که رئیس‌جمهور با همین رویکرد به سمت مذاکرات، پیش رود.
"احمد کریمی اصفهانی"، دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر اخیر "حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر حسن روحانی" به نیویورک و با پربرکت خواندن این سفر، اظهار داشت: با توجه به شعار دولت یازدهم مبنی بر اعتدال، انتظار می‌رفت که رئیس‌جمهور با همین رویکرد به سمت مذاکرات، پیش رود.

عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی، افزود: از ابتدای انقلاب، نظام جمهوری اسلامی علی‌رغم کشورها و سازمان‌های مختلف که از جنگ و خو‌ن‌ریزی صحبت می‌کردند، به دنبال دنیایی با آرامش و بدون جنگ و خونریزی بود؛ ما از ابتدا معتقد بودیم که باید با مذاکره، مشکلات حل شود؛ هرچند که زمینه مذاکره تا به امروز فراهم نشده بود و هر روز، استکبار جهانی بر طبل جنگ می‌کوبید.

کریمی اصفهانی با توجه به ادبیات دولت یازدهم، ادامه داد: نوع ادبیات بسیار موثر است و ادبیات دولت نهم و دهم، نمی‌توانست بستری برای رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود بیاورد.

وی تصریح کرد: ادبیات دولت یازدهم ما را به اهداف مورد نظر اسلام و انقلاب اسلامی، نه از روش جنگ و خون‌ریزی بلکه با شیوه مذاکره و گفتمان، خواهد رسانید؛ گزینه جنگ را باید برای همیشه از روی میزها برداشت، دوره کشورگشایی با جنگ به پایان رسیده، امروزه باید در سایه آرامش و مذاکره پیش رفت.

دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار ادامه داد: سخنرانی‌های دکتر روحانی و دکتر ظریف، بسیار دقیق، کارشناسانه و مدبرانه طراحی شده بود و هنگامی که بحث دیدار اوباما و روحانی مطرح شد، هیئت ایرانی بدون عجله و ذوق‌زدگی، پاسخی حساب شده و مدبرانه به آمریکا داد.

کریمی اصفهانی افزود: امیدواریم با تدابیر صورت گرفته توسط دولت یازدهم، معضلات و تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و حقوق حقه ملت ایران که هیچ وقت با جنگ و خون‌ریزی به دنبال آن نبودیم، با صلح و مذاکره به دست آوریم.

وی با ذوق‌زده خواندن آمریکا در تماس تلفنی، تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده، تماس تلفنی از سوی آمریکا صورت گرفت و نشان داد که که آمریکا و غرب در نهایت قدرت و نظریات جمهوری اسلامی ایران را پذیرفتند و به خوبی متوجه شدند که تحریم ها ضمن آنکه برای ما هزینه داشت، اما اثر آنچنانی ندارد.

کریمی اصفهانی ادامه داد: برخی تندروهای داخلی و برخی کشورها با شیطنت‌های خود خواهان عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا نیستند، چراکه منافع آن‌ها به خطر می‌افتد.

دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار در پایان خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها به خوبی شرایط را درک کرده و متوجه شدند که اگر از فرصت دولت جدید روی کار آمده در ایران، استفاده نکنند، در آینده شرایط نامشخصی خواهند داشت.

https://shoma-weekly.ir/k0bC4d