سیاسی

گره زدن مشکلات کشور به تحولات خارجی نوعی ترور سیاسی است

اینکه تمام نگاه دولتمردان یک کشوری به تحولات داخلی کشور دیگری باشد، واقعاً خیلی خسارات بار است و من فکر می کنم این نوع نگاه سیاسی که دولت دارد به خصوص در حوزه سیاست خارجی و تداخل آن با سیاست داخلی، نوعی خود باختگی سیاسی محسوب می شود.
مدیر واحد بانوان حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت و حامیان اصلاح طلب او به دنبال این هستند تا با موج سواری برروی انتخابات آمریکا از پاسخگویی به ناکارامدی هایشان فرار کنند.

نرگس قدیری، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار روزنامه الکترونیکی شما اظهار داشت: دولت تدبیر و امید از زمانی که روی کار آمده سیاست نگاه به غرب و خصوصاً نگاه به آمریکا را دنبال کرده و با همین نگاه وارد برجام شد و بعد از اینکه خسارت سنگینی به کشور وارد کردند دوباره عبرت نگرفتند و همین نگاه و این نوع سیاست را دوباره دنبال کردند.

خود باختگی سیاسی

وی افزود: اینکه تمام نگاه دولتمردان یک کشوری به تحولات داخلی کشور دیگری باشد، واقعاً خیلی خسارات بار است و من فکر می کنم این نوع نگاه سیاسی که دولت دارد به خصوص در حوزه سیاست خارجی و تداخل آن با سیاست داخلی، نوعی خود باختگی سیاسی محسوب می شود.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: متأسفانه دولت و حامیان اصلاح طلب او ابتدا همه امور را به برجام گره زدند و برجام را آفتاب تابان معرفی کردند و امروز از این مرحله عبور کرده اند و تمام تحولات کشور را به تحولات هیئت حاکمه آمریکا گره زده اند.

قدیری با بیان اینکه اصلاح طلبان، بالا و پایین شدن قیمت ارز و کالاها را به رأی آوردن یا رأی نیاوردن بایدن ارتباط داده اند، گفت: این هم نوعی خود باختگی سیاسی است که به کشور خسارت های سنگینی را وارد ساخته است؛ آیا باید معطل ماند که چه کسی در آمریکا رأی خواهد آورد تا با فرد انتخاب شده در آمریکا سیاست های خود را با آن دولت تطبیق داد؟

وی بیان کرد: این نوع نگاه موجب خسارت به ایران و تمام کشورهای جبهه مقاومت را هم مورد آسیب قرار خواهد داد.

سوءاستفاده از انتخابات آمریکا

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: اصلاح طلبان به دنبال سواستفاده از انتخابات آمریکا به نفع منافع خود هستند و در همه امور تمام نگاه خود را به آمریکا معطوف کرده اند. آنها درصدد هستند تا با فرافکنی مشکلات را به گردن ترامپ بیندازند و بگویند با آمدن بایدن مشکلات حل خواهد شد تا مسیر مذاکره مجدد با آمریکا را فراهم آورند؛ در صورتی که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که تحریم ها بر روی اقتصاد تأثیر دارد اما مشکل اصلی در داخل کشور است.

قدیری گفت: دولت شیوه اقتصاد مقاومتی را رها کرده و با موج سواری بر انتخابات آمریکا می خواهد یک فرصتی برای فرار از پاسخگویی به ناکارآمدی های خود ایجاد کند.


https://shoma-weekly.ir/G1eh8m