سیاسی

گرفتاری مردم در صف های سبد کالاست نه رفع حصر فتنه گران

حجت الاسلام ذاکری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: گرفتاری امروز مردم در صف های سبد کالا است نه رفع حصر فتنه گران.

وی که در نشست طرفداران حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به برخی اظهار نظر ها در مورد رفع حصر از سران فتنه بیان داشت: یکی از حقوق اساسی مردم حق آرامش، امنیت و محترم شمردن رای و نظر آنها بوده و اسلام به این موضوعات اهمیت داده شده است.

وی افزود: در فتنه 88 حق اصلی مردم ضایع شد. مسبب این ضایع شده سران فتنه بودند و حصر این سران فتنه برای رعایت حقوق مردم است. سران فتنه با کارهای اشتباه، امنیت و آرامش مردم و نظام را به خطر انداختند و طبیعی است کسانی که این حق اساسی مردم را می خواهند سلب کنند باید در حصر قرار گیرند و این مقدمه محاکمه است.

ذاکری تصریح کرد: برخی ها تصورشان این است که حالا که دولت عوض شده می توانند زمینه هایی را فراهم کنند که برخی ور شکسته های سیاسی برگردند. آقای روحانی دوست دارد به برخی ور شکسته های سیاسی صدقه داده و کمکشان کند . صدقه دادن اشکالی ندارد اما در صدقه نباید زیاده روی کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه برخی کسانی که آغشته به فتنه بودند و دستشان در فتنه مشخص بود در مناصب دولتی نفوذ کرده اند گفت: برخی بزرگان دولت اظهار نظر کرده که باید رفع حصر از سران فتنه صورت گیرد، اما مردم کجا به دنبال رفع حصر هستند؟ ملت در کجا آمدند و بگویند ما طالب رفع حصر هستیم؟ مگر اینها صدای مردم را در 9 دی نشنیده اند، اگر فراموش کرده اند به 9 دی مراجعه کنند و ببینند مردم چه خواسته اند.

وی در ادامه تاکید کرد: گرفتاری امروز مردم در صف های سبد کالا است نه رفع حصر از سران فتنه، مردمی که به سران فتنه در انتخابات سال 88 رای داده بودند بعد از خطبه های مقام معظم رهبری از اینها جداشدند.

ذاکری تصریح کرد: ولایت آغوش خود را برای اینها باز کرد اما اینها روی خود را برگرداندند، مرحوم عسگر اولادی ، آن پیر مجاهد و مبارز خستگی ناپذیر آبروی خود را سرمایه کرد و راهی را باز کرد که اینها با توبه برگردند اما اینها از آن استفاده نکردند. کسی که می خواهد سقوط کند نمی توان او را نجات داد. سران فتنه باید پاسخگوی خون شهدای فتنه 88 باشند

قائم مقام دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقوق بشر در اسلام اظهار داشت: جایگاه حقوق بشر در اسلام در سده های اخیر با توجه به گسترش اسلام و گروههای مختلف و انقلاب های منطقه و اختلافات مذهبی و قومی، اسلام افراطی و وهابیت در سالهای اخیر و استفاده تبلیغاتی غرب از اسلام وهابیت که توام با خشونت استباعث شده حقوق بشر در اسلام جزو مباحث جدید و روز باشد.

ذاکری در ادامه افزود: تفاوت اصلی ما با اهل سنت این است که به نظر ما مجرای هدایت بشر باید مجرای عصمت باشد تا هم بشر اطمینان در تبعیت داشته و هم حجتی برای او در روز قیامت باشد اما اهل سنت به این موضوع قائل نیست.

وی افزود: ما قائل به عصمت در جانشینی پیامبر(ص) هستیم ، امامان را خداوند نصب نموده و در روز غدیر حضرت علی(ع) را خداوند نصب کرد و این مبانی عقیدتی شیعه است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: شیعیان جزو اقلیت اسلام هستند و تابلوی غالب مسلمانان که اهل سنت هستند تابلویی متفاوت با عقاید شیعه است . بعد از ظهور وهابیت و جریان سلفی گری که به تکفیرگری منجر شد باعث شده این تابلو غلبه اش با غلبه تابلو وهابیت در سراسر دنیا باشد که با پشتیبانی های نظام سلطه که موسس وهابیت است نسبت به ترویج این تفکر همت گذاشته و امروز غرب و انسانهای دیگری که می خواهند با اسلام آشنا شوند تابلویی را نشان می دهند که تصاویر و آموزه های وهابیت در آن است.

وی ادامه داد: تابلویی که وهابیت به عنوان جریان انحرافی اسلام دنبال می کند تابلویی است پیامبر (ص) را در کتبشان به دور از شئونات اخلاقی نشان می دهند در صورتی که پیامبر مظهر مکارم اخلاق بودند و به دلیل کارهای وهابیت است که کتاب سلمان رشدی منتشر می شود.

ذاکری با بیان اینکه عملکرد وهابیت نسبت به اسلام بدبینی را به وجود آورده است گفت: حقوق بشری که از اسلام وهابیت به نمایش گذاشته فاصله بسیاری با اسلام اصیل در مباحث مختلف عقیدتی، فقهی و ... دارد و نتیجه آن صدور فتواهای مسخره از سوی علمای وهابیت است که این فتاوا در جهان مضحکه است.

وی افزود: چالش امروز جهان تکفیری ها هستند. فتوا دادن به قتل یک مسلمان از سوی وهابیون و تکفیری ها در سوریه و دیگر کشور ها چالش بزرگی است که امپریالیسم جهانی از آن سوء استفاده می کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: تفاوت نگاه اسلام نسبت به دید غربی ها به حقوق بشر متفاوت است زیرا آنها پایه و اساس تفکرات، برنامه ریزی ها و آموزه های خود را در اومانیسم و انسان محوری می دانند اما در تفکر اسلامی خدا محوری اساس است و حق و حاکمیت و حقوق را به خداوند نسبت می دهیم .

ذاکری با اشاره به اینکه ملاک در حقوق اسلامی خدامحوری و توجه به رشد معنوی انسانها است بیان داشت: آزادی انسان در حقوق اسلام کامل ترین بحث است و انسان در اسلام آزاد است تا جایی که این آزادی با آزادی دیگران تعارض پیدا نکند. انسان آزاد و مختار است و مسیر هدایت برای انسان باز گذاشته شده است.

https://shoma-weekly.ir/7HDHFb