سیاسی

گردشگری کشور با انتصابات غیرمتخصصین تحت ظلم مستمر قرار دارد

لاله افتخاری گفت: میراث فرهنگی و گردشگری کشور تحت ظلم مستمر قرار داشت و افراد ، تخصص لازم برای مسئولیت هایی که به آنان سپرده می شد نداشتند و گاهی افراد دغدغه مند به سرعت کنار گذاشته می شدند.متاسفانه به طور کلی در این زمینه کم کاری صورت گرفته است.
برنامه " گفت و گوی فرهنگی " رادیو گفت و گو با موضوع رواج بی رویه سفرهای خارجی در میان مردم و آسیب های فرهنگی با حضور لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و نماینده پیشین مجلس روانه آنتن شد.

لاله افتخاری در ارتباط تلفنی با رادیو گفت و گو عنوان کرد : تاکید اسلام به سفر هدفمند بسیار زیاد است و سفری که سبب افزایش دانش انسان گردد چه در داخل کشور و چه در خارج کشور بسیار سودمند است.

وی افزود : بسیاری از افراد از روی چشم و هم چشمی و بدون هدف خاصی سفر می کنند و منجر به خروج ارز از کشور می شود . از آنجایی که بسیاری از این سفرها با تور صورت می گیرد نظارت کاملی بر روی آن صورت نمی گیرد.از این رو خروج ارز از کشور هدفمند نیست.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : از آنجایی که بسیاری از افرادی که به سفرهای خارجی می روند ، اطلاعی از جاذبه ها و داشته های داخلی ندارند به سرعت تحت تاثیر مسائل کشورهای دیگر قرار می گیرد و چون در بین مردم آن کشور نیستند تلقی صحیحی از وضعیت آن جامعه ندارند ، در نتیجه انتظارات نادرستی در آنها ایجاد می شود.

افتخاری با بیان اینکه در حال حاضر آمار سفرهای کشور بسیار بالاست ، اظهار کرد : به دلیل عدم آگاهی جامع و کامل افراد از داشته های داخلی سفرهای داخلی نیز غیرهدفمند صورت می گیرد. پیوست فرهنگی باید در این حوزه وجود داشته باشد تا افراد جاذبه های سفر ، سوغاتی ها و مناطق را بشناسند .

وی تاکید کرد : میراث فرهنگی و گردشگری کشور تحت ظلم مستمر قرار داشت و افراد ، تخصص لازم برای مسئولیت هایی که به آنان سپرده می شد نداشتند و گاهی افراد دغدغه مند به سرعت کنار گذاشته می شدند.متاسفانه به طور کلی در این زمینه کم کاری صورت گرفته است.

https://shoma-weekly.ir/39YAHR