سیاسی

گرانی‌ها و تورم نتیجه ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت

افزایش غیر طبیعی قیمت‌ها و گرانی موجود در بازارها نشان از عدم هماهنگی کافی میان اعضاء تیم اقتصادی دولت دارد.

 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: افزایش غیر طبیعی قیمت‌ها و گرانی موجود در بازارها نشان از عدم هماهنگی کافی میان اعضاء تیم اقتصادی دولت دارد.
محمد جواد آرین منش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش تورم اقتصادی کشور اظهار داشت: روند افزایش تورم طبیعی نیست،‌ زیرا پیش از این گرانی‌ها  بر اساس مؤلفه‌هایی قابل کنترل بوده است.
وی افزود: دولت باید از افزایش غیرطبیعی قیمت ها جلوگیری کند چرا که این امر باعث نارضایتی بین مردم، علما ومراجع عظام شده است.
آرین منش با توجه به تلاش گسترده‌ آمریکا در جهت ایجاد فشار اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم های اعمال شده از سوی شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا به منظور فلج کردن اقتصاد ایران و کند کردن حرکت بیداری اسلامی در منطقه است.
این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه تنها عامل افزایش تورم، تحریم‌ها نیست تصریح کرد: تورم و گرانی‌های به وجود آمده در ماه‌های اخیر تنها به تحریم ها اختصاص ندارد بلکه  سوء مدیریت برخی مسئولان اجرایی، سوء استفاده فرصت طلبان و زیاده خواهان، ضعف نظارت بر کنترل بازار و عدم اجرای صحیح قانون هدفمند کردن یارانه ها هم در به وجود آمدن گرانی و تورم تاثیر داشته است.
وی ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت را مهم‌ترین عامل گرانی‌ها و تورم دانست و اظهار داشت: عدم هماهنگی میان وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت از عوامل مهم در افزایش قیمت ها و تورم است و این عوامل در کنار قوانین دست و پاگیر و افزایش نقدینگی در بازار، نتیجه به وجود آمدن رشد تورم در کشور شده است.

https://shoma-weekly.ir/bYZaMi