سیاسی

گام در مسیر نقض سوگند ریاست جمهوری نگذارید

جناب آقای رئیس جمهور مشفقانه می‌گوییم اگر هوشمندانه نقشه راه دشمن در انتخابات آینده را کور نکنید ممکن است فتنه سال 88 به گونه‌ای دیگر در تداوم نبرد نرم آمریکا علیه ملت ایران بازسازی شود. طی سه دهه گذشته بازسازی این نبرد از حمله به شورای نگهبان شروع و زمینه مداخله خارجی در امور ایران باز تعریف می‌شده است.
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

سلام علیکم

استحضار دارید راهبرد حزب مؤتلفه اسلامی در قبال دولت یازدهم حمایت حکیمانه، نقد مشفقانه و رصد هوشمندانه است. جنابعالی مطالبی در نشست چهارشنبه 28/5/94 در جمع استانداران مطرح کردید که از حکمت بدور است.

التزام به قانون اساسی حکم میکند رئیس جمهور در جهت تحکیم مبانی قانونی اساسی و ارکان جمهوری اسلامی گام بردارد و از تضعیف نهادهای جمهوری اسلامی پرهیز نماید.

شورای نگهبان همانطور که فرمودید چشم بیدار نظام است از مشروطه تا کنون این نهاد مورد هجمه غرب زدگان و خودفروختگان بود. مرحوم شهید شیخ فضلالله نوری مؤسس شورای نگهبان در مشروطه به همین جرم توسط وابستگان دولت انگلیس بر سر دار رفت.

نظارت استصوابی شورای نگهبان شرط اصلی بیداری چشم نظام در این نهاد مقدس است تا جلوی ورود نامحرمان به نهادهای انتخابی را بگیرد و نگذارد جریان نفوذ بیگانگان در نظام به حیات خود ادامه دهد. نظارت استصوابی یک قانون است که از یک سو به تفسیر شورای نگهبان از اصل 99 برمیگردد و از دیگر سو به قانون عادی مجلس - همچون ماده های 3،48 و 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی- مستند است. لذا شبهه در آن، تکرار حرف هایی است که در دوران دولت اصلاحات برای مدلسازی حاکمیت دوگانه مطرح میشد. اگر رئیس جمهور حرفی دارد، از طریق شورای حل اختلاف میتواند مسموع باشد نه در یک نشست اجرایی آن هم در روز کودتای آمریکایی 28 مرداد!

بر اساس اصل ۹۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برای حفظ فصل الخطاب بودن این میثاق ملی، فهم اصول قانون اساسی منحصر به تفسیر شورای نگهبانی است که متشکل از زبده ترین حقوقدانان و فقهای مسلط است. اگر رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی در این زمینه تفسیر متفاوتی دارد، نباید فصل الخطابی مسیر مصرح در قانون اساسی را مخدوش کند، بلکه از طریق ارائه استدلال حقوقی به شورای نگهبان قانون اساسی و تقاضای تجدید تفسیر؛ باید آن را دنبال نماید.

جناب آقای رئیس جمهور شما سوگند یاد کردهاید از قانون اساسی پاسداری کنید. موضع شما در دیدار با استانداران در خصوص جایگاه شورای نگهبان این سوگند را نقض میکند.

جناب آقای رئیس جمهور شما سوگند یاد کردهاید پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی باشید. تضعیف شورای نگهبان به عنوان اصلیترین نگهبان احکام اسلام این سوگند را نقض میکند. شبههاندازی در مورد نظارت استصوابی راه نفوذ دشمن را در کشور باز میکند. شما باید در این برهه که پس از مذاکرات وین، آمریکا در تلاش برای بسط نفوذ خود در ایران است به نقش کلیدی شورای نگهبان در این باره تاکید میکردید.

جناب آقای رئیس جمهور؛ شما نیک میدانید امام خمینی در زمان حیات خود با تمام وجود از این نهاد مقدس حمایت میکرد و میفرمود:

در تمام مواقعی که مقتضی بوده است، شورای نگهبان را تایید کردهام.(صحیفه امام(ره)، ج17، ص441)

پس از رأی و انفاذ شورای نگهبان هیچ مقامی حق رد آن را ندارد. (صحیفه امام(ره) ، ج17، ص321)

شورای نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است. (صحیفه امام، ج19، ص155)

نهاد شورای نگهبان همواره مورد تایید اینجانب است. (صحیفه امام(س)، ج20، ص457)

و بالاخره فرمودند؛ «هر کس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است».(صحیفه امام، ج14، ص37)

شما وظیفه قانونی دارید حریم توصیههای امام (ره) را رعایت نمایید.

جناب آقای رئیس جمهور مشفقانه میگوییم اگر هوشمندانه نقشه راه دشمن در انتخابات آینده را کور نکنید ممکن است فتنه سال 88 به گونهای دیگر در تداوم نبرد نرم آمریکا علیه ملت ایران بازسازی شود. طی سه دهه گذشته بازسازی این نبرد از حمله به شورای نگهبان شروع و زمینه مداخله خارجی در امور ایران باز تعریف میشده است.

امسال سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است مسیر این همدلی از تخطئه وظایف نهادهای قانونی کشور از جمله شورای نگهبان نمیگذرد.

جناب آقای رئیس جمهور شما در گردهمایی استانداران فرمودهاید «نباید فکر کنیم پس از حصول توافق میتوانیم هر طور که بخواهیم حرف بزنیم» آیا مفهوم سخنان شما این است که توافق مهری بر زبانها و آزادی بیان در کشور است؟ چنین بندی در «برجام» وجود ندارد.

جناب آقای رئیس جمهور شما سوگند یاد کردهاید؛ «از آزادی و حرمت اشخاص حقیقی و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنید»

امید داریم مسیری را نروید که به نقض عهد و سوگند ریاست جمهوری منتهی شود.

https://shoma-weekly.ir/WFYLPu