سیاسی

گامهای بعدی برجام تا انجام تعهدات طرف مقابل متوقف شود

جمهوری اسلامی ایران باید در گام نخست از تکرار برجام های ۲،۳،۴ و... جلوگیری کند و سپس تمامی اقدامات خود را در قبال برجام متوقف کند تا غربی ها به تعهداتی که قرار بود در هنگام تنظیم وتوافق برجام به آن عمل کنند، و امروز نسبت به آن بدعهدی می کنند را عملی سازند.
رییس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: به نظر می رسد که کمیته نظارت بر برجام مجلس باید گزارشی نسبت به بدعهدی‌های آمریکا تهیه کند.

حمیدرضا ترقی مسئول بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به بدعهدی های طرف غربی نسبت به برجام، اظهار داشت: طبق آنچه که مقام معظم رهبری طی نامه ی درباره برجام به رئیس جمهور ابلاغ فرمودند : که (فقدان سازوکار هوشمند و قوی برای رصد و پیشرفت کار و ممانعت از نقض عهد، تخلفات و فریب‌کاری طرف‌های مقابل )به نظر می رسد که کمیته نظارت بر برجام ؛باید گزارشی نسبت به بدعهدی های آمریکا تهیه و ارائه کند.

وی ادامه داد: براساس این گزارش باید مشخص شود که آیا با توجه به روندبد عهدی های غرب ؛ایران به اجرای تعهداتش در برجام همچنان ادامه دهد یا متوقف کند.

ترقی تاکید کرد: آنچه مسلم است اینکه جمهوری اسلامی ایران باید در گام نخست از تکرار برجام های ۲،۳،۴ و... جلوگیری کند و سپس تمامی اقدامات خود را در قبال برجام متوقف کند تا غربی ها به تعهداتی که قرار بود در هنگام تنظیم وتوافق برجام به آن عمل کنند، و امروز نسبت به آن بدعهدی می کنند را عملی سازند.

مسئول بین الملل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در غیر اینصورت ما تمامی برگ های برنده مان را از دست خواهیم داد و جز ضرر و خسارت محض هیچ نتیجه و دستاورد دیگری برای کشورمان نخواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/TqL8g1