بین الملل

کودک‌کُشی سعودی‌ها در شب قدر و مشت آهنین یمنی‌ها

بیش از 40 سرباز ارتش یمن در پی حملات هوایی عربستان به پایگاه نظامی العبر در استان حضرموت در شرق یمن کشته شدند. بمباران بازار عطفین در بخش کتاف در استان صعده در شمال یمن نیز 3 مجروح برجای گذاشت. حملات هوایی عربستان به بخش المنصوریه در استان الحدیده در غرب یمن نیز منجر به کشته‌شدن 12 کارگر فروشگاه اقلام ساختمانی و زخمی‌شدن تعدادی دیگر شد.
در حالی که حملات جنگندههای عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن ادامه دارد، آخرین گزارشها حاکی از کشتهشدن حدود ۷۰ نفر و زخمیشدن دهها نفر دیگر در اثر این حملات است

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، بیش از 40 سرباز ارتش یمن در پی حملات هوایی عربستان به پایگاه نظامی العبر در استان حضرموت در شرق یمن کشته شدند. بمباران بازار عطفین در بخش کتاف در استان صعده در شمال یمن نیز 3 مجروح برجای گذاشت. حملات هوایی عربستان به بخش المنصوریه در استان الحدیده در غرب یمن نیز منجر به کشتهشدن 12 کارگر فروشگاه اقلام ساختمانی و زخمیشدن تعدادی دیگر شد.

از سویی دیگر ناوهای جنگی سعودی در خلیج عدن تعدادی موشک به یکی از مساجد در منطقه الوهط در استان لحج در جنوب یمن شلیک کردند. در این حمله موشکی، 9 نمازگزار کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند، همچنین ساختمان مسجد به طور کامل ویران شد و برخی از خانههای اطراف آن نیز آسیب دید.

جنگندههای عربستانی همچنین منطقه جبل الاسود در بخش حرف سفیان در استان عمران در شمال یمن را به دفعات بمباران کردند. در این حملات 8 تن کشته و 10 نفر مجروح شدند. در استان مارب نیز جتهای سعودی
10
موشک به پایگاه نیروهای گارد ویژه در منطقه شبان شلیک کردند که این حملات منجر به زخمیشدن 5 تن شد. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

انفجارهای تروریستی در پایتخت

در پی انفجار یک خوردوی بمبگذاری شده در مقابل مسجدی در محله الروض در صنعا، پایتخت یمن، تعدادی کشته و زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. به گزارش خبرگزاری رسمی یمن، این انفجار تروریستی 8 زخمی برجای گذاشت.

انفجار یک خودروی بمبگذاری شده دیگر در مقابل ساختمان امنیت شهر بیضاء در جنوب صنعا نیز منجر به کشتهشدن 10 نفر و زخمیشدن دو کودک 8 و 10 ساله شد.

حملات تلافیجویانه ارتش یمن

نیروهای ارتش یمن در حملاتی تلافیجویانه پایگاه نظامی الموسم در استان جیزان عربستان را هدف حملات موشکی گراد قرار دادند. ارتش یمن با کمک نیروهای کمیته مردمی چندین خمپاره نیز به پایگاه نظامی علب در ظهران عسیر شلیک کردند.

https://shoma-weekly.ir/HK1YRA