سیاسی

کودتای مصر نتیجه تسامح غیرمنطقی بود

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: حوادث اخیر مصر نشان داد که نتیجه روی خوش نشان دادن به آمریکا و اسرائیل کودتای فعلی است.
 محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی شامگاه جمعه در مراسم ضیافت افطار این حزب در دانشگاه امام صادق (ع) طی سخنانی با بیان اینکه برای یک انقلاب و تحول، علاقه‌مندان به آن بر‌اساس طاقت و تحملشان حاضر به مساعدت و همراهی با آن انقلاب هستند، گفت: عده‌ای برای پیروزی و تداوم انقلاب فقط در حد سخنرانی، مقاله نوشتن و حضور در راهپیمایی‌ها حاضر به فعالیتند‌ اما ساده‌ترین افراد در یک انقلاب افرادی هستند که حاضرند جانشان را برای انقلاب تقدیم کنند.

وی با بیان اینکه شهدای ما صادق‌ترین وفاداران افراد به انقلاب بودند و وظیفه ما ادامه راه آنهاست، یکی از محک‌های اصلی انقلابی بودن را آمادگی شهادت در راه انقلاب دانست و اظهار داشت: به نظر من شهدای ما بزرگترین امتحان را پیروزمندانه پشت سرگذاشتند و بسیاری از خانواده‌ها بعد از پیروزی انقلاب با تقدیم عزیزانشان در این انقلاب سرمایه‌گذاری کردند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر‌نشان کرد: عده‌ای جزء سودهای انقلاب هستند و برای انقلاب سرمایه‌گذاری می‌کنند و فکر می‌کنم شهدا اولین و بزرگترین سرمایه‌گذاران در انقلاب اسلامی هستند.

حبیبی با اشاره به راهپیمایی روز قدس، گفت: مسئله فلسطین برای مسلمانان و غیر مسلمانان به مسئله‌ بزرگ بین‌المللی تبدیل شده است و تحقق آرمان‌های امام راحل (ره) نه تنها وظیفه سنگینی برای کشورهای اسلامی و ملت ماست بلکه برای همه انسان‌های آزادی‌خواه جهان است.

وی افزود: محدود کردن موضوع فلسطین به موضوع عربی، بزرگترین اشتباهی بود که شاهد بودیم چرا که موضوع فلسطین مسئله‌ای کاملا اسلامی است و متعلق به همه مسلمانان است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: حوادث اخیر مصر نشان داد که نتیجه روی خوش نشان دادن به آمریکا و اسرائیل کودتای فعلی است. شاهد بودیم اخوان‌المسلمین در مصر بعد از به دست گرفتن حکومت به جای قطع رابطه با اسرائیل، با سوریه قطع رابطه کرد و به جای ارتباط با کشورهای انقلابی با کشورهایی مانند عربستان ارتباط برقرار کرد و همه این کارها را انجام دادند و نتیجه این تسامح‌های غیر منطقی کودتایی شد که امروز شاهد آن هستیم.

https://shoma-weekly.ir/rqiZId