سیاسی

کوتاهی مقابل قانون کنگره موجب تداوم نقض برجام خواهد شد

مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه قانون کنگره آمریکا نقض برجام است، گفت: دولت نباید به هیچ‌وجه تا لغو کامل تحریمِ جدید آمریکا علیه کشورمان روند اجرای برجام را ادامه دهد.
حمیدرضا ترقی، مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به قانون جدید محدودیت ویزای آمریکا برای شهروندان ۳۸ کشور، اظهار داشت: این قانون به تازگی و در شرایطی که هنوز تحریم های قبلی مربوط به مسئله هسته‌ای کشورمان لغو نشده علیه جمهوری اسلامی تصویب شد. که به نوعی تحریم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این قانون کاملا با توافق نامه برجام مغایرت دارد این قانون را تحریم جدید دیگری علیه کشورمان خواند و ادامه داد: در برجام تاکید شده که نباید دیگر هیچ گونه تحریم جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شود در حالی که آمریکایی‌ها با این مصوبه نشان دادند که به تعهدات خودشان در برجام هیچ‌گونه پایبندی ندارند.

ترقی تصریح کرد: این اولین باری نیست که غرب عدم پایبندی خود را به نسبت به تعهداتشان در قبال نشان می‌دهند از این رو دولت نباید به هیچ‌وجه تا لغو کامل تحریمِ جدید آمریکا علیه کشورمان روند اجرای برجام را ادامه دهد؛ هرگونه کوتاهی در این مرحله قطعا موجب خواهد شد که غربی ها در آینده همچنان مصوبات دیگری علیه ما تحمیل کرده و بدون پایبندی بر تعهداتشان نسبت به برجام همچنان به زورگویی و توقعات خارج از برجام ادامه دهند.

مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در پایان با بیان اینکه قانون کنگره آمریکا نقض برجام است، خاطرنشان کرد: این امر موجب می‌شود که ایران تعهداتش را نسبت به برجام عملی نسازد؛ از این رو باید دولت در این مرحله ضمن ایستادگی بر روی مواضعش از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کند و به سادگی از کنار این تخلف نگذرد.

https://shoma-weekly.ir/8fj6k4