سیاسی

کوتاهی دولت مقابل بدعهدی های آمریکا باعث تمدید تحریمها شد

آمریکای ها در واقع هدف اصلی شان از برجام که همان توقف برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران بود را بار دیگر ثابت کردند، چرا که با توافق برجام و متوقف شدن برنامه های صلح امیر هسته ای کشورمان تحریم های قبلی نه تنها مرتفع نشد، بلکه تمدید 10 ساله نیز گردید.
حمید رضا ترقی ، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ملت پیرامون نقض برجام از سوی آمریکا و طرح ارائه شده از سوی برخی نمایندگان مجلس برای " الزام دولت به توسعه همه جانبه فناوری صلح آمیز هسته ای در چارچوب معاهده NPT در قبال نقض برجام توسط آمریکا "، داشت: آمریکای ها در واقع هدف اصلی شان از برجام که همان توقف برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران بود را بار دیگر ثابت کردند، چرا که با توافق برجام و متوقف شدن برنامه های صلح امیر هسته ای کشورمان تحریم های قبلی نه تنها مرتفع نشد، بلکه تمدید 10 ساله نیز گردید.

وی با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر مسئولان کشور نسبت به راه اندازی چرخه سوخت هسته ای و ذخیره سازی اورانیوم اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: آنها به دنبال اعمال برجام های دیگر بر ایران برای دست کشیدن از حمایت از محور مقاومت در منطقه و بهانه گیری در مسائل حقوق بشری هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با ابراز تاسف از اینکه دولت در قبال بدعهدی های آمریکا طی یکسال گذشته کوتاهی کرد و باعث جسارت آنها برای تمدید تحریم های 10 ساله شد، تصریح کرد: دولت باید با توجه به مصوبه مجلس نهم برای اقدام متقابل با نقض برجام و انشالله تصویب طرح ارائه شده در مجلس دهم برای پاسخ گوی به نقض برجام از سوی آمریکا، اقدامات قاطع و محکمی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه با این اوضاع باید برجام را تمام شده دانست چراکه طرف غربی به تعهدات قانونی خود پایبند نیست، افزود: این امر باید درس عبرتی برای برخی مسئولان باشد تا برای پیشرفت و آبادانی کشور با اتکا به ظرفیت های داخلی کارها و برنامه ها را جلو ببرند و چشم به آن سوی مرزها نداشته باشند.

ترقی عملکرد هیات نظارت بر برجام طی یکسال گذشته را منفعلانه، خوشبینانه و غیر فعال دانست که این سبب شد آنها نتوانند عملکرد و تخلفات غیر قانونی و مغایر برجام آمریکا را به خوبی رصد و گزارش کند، تاکید کرد: با این اوضاع نباید امیدی به فرجام برجام داشت و باید جلوی روند غیر قانونی آنها گرفته شود و با برنامه ریزی مناسب به مانند سابق فعالیت های صلح آمیز هسته ای را ادامه داد.

وی تاکید کرد: ایران تا امروز به تفاهم برجام وفادار مانده است، اما این اقدام در وضعیتی که طرف مقابل خیانت کرده دیگر بی معنی است و باید اقدام عملی مناسب و قاطعی از سوی مسئولان صورت بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/sOOkB1