سیاسی

کمیته نظارت از روند اجرای برجام گزارش دهد

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها با اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان همچنان اقدام به بدعهدی می کنند، گفت: بدعهدی ایالات متحده آمریکا در برجام مجددا یادآور شد که نباید به آنها اعتماد کرد.

حمیدرضا ترقی، رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران نیوز؛ ضمن بیان اینکه ایالات متحده آمریکا در روند اجرای توافق نامه برجام بدعهدی کرده است، گفت: آمریکایی ها با اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان همچنان اقدام به بدعهدی می کنند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان و نخبگان عهدشکنی های ایالات متحده را پیش بینی می کردند، اظهار کرد: مسئولان نباید عهدشکنی آمریکایی ها را توجیه کنند.

ترقی با تاکید بر اینکه بر همگان روشن است کشورمان به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، افزود: می توان دید که خسارت های زیادی در این عرصه به کشورمان وارد شده و این امر حاصل برجام است.

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی ضمن بیان اینکه خسارت های ایجاد شده برای کشورمان در حالی رقم خورد که طرف های غربی خصوصا ایالات متحده آمریکا به تعهدات و اقدامات از پیش تعیین شده در برجام عمل نکرده است، ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر بانک های بین المللی حاضر به تعامل با کشورمان نیستند ولی مسئولان کشورمان و طرف های غربی از برقراری سوئیفت سخن می گویند.

وی با اشاره به اینکه باید گزارشی از روند اجرای برجام تهیه شود، تصریح کرد: این مهم باید از طریق کمیته نظارت بر اجرای توافق نامه برجام محقق شود.

ترقی با تاکید بر اینکه پایبندی به برجام در حالی که غربی ها به تعهدات خود عمل نمی کنند درست نیست، خاطرنشان کرد: بدعهدی ایالات متحده آمریکا در برجام مجددا یادآور شد که نباید به آنها اعتماد کرد.

https://shoma-weekly.ir/k0ouk4