سیاسی

کمیته امداد در مسیر تراز نظام ولایی در حرکت است

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این نهاد به سمت تراز یک نهاد در شان نظام ولایی در حرکت است،گفت:کمیته امداد امام خمینی(ره) می تواند الگوی خدمتگزاری تولید کند تا دستگاههای دیگر از این الگوها اقتباس کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)،حسین انواری در نشستی که با حضور مدیران موسسه مفید راهبر و شرکت همکاران سیستم به منظور گزارش از استقرار نرم افزار مالی این نهاد برگزار شد،با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) از نهادهایی است که ابتدا ایجاد و سپس مسئولیتها برای آن تعریف شد،گفت:تاریخ تاسیس این نهاد همزمان با آغاز نهضت امام خمینی(ره) بوده است که 22روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاسیس این نهاد به صورت رسمی آشکار شد.
وی افزود:با توجه به تفکر امام خمینی(ره) و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای فقه شیعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان قطعه ای از قطعات این نظام است که بر این اساس کار کمیته امداد، متوقف شدنی نیست.
وی یکی از ویژگیهای این نهاد مقدس را مردمی بودن آن عنوان کرد و یادآورشد:باید اتکا به مردم در این نهاد به درستی حفظ شود که این امر مستلزم اعتمادسازی،تعهد و مسئولیت پذیری مردم است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه این نهاد باید به طراز یک نهاد در شان نظام ولایی قرار گیرد،یادآورشد:در شرایط کنونی کشورهای بیداری اسلامی خواستار الگوگیری از روشهای توانمندی و حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از سویی دیگر نیز الگوهای تولیدی این نهاد مورد توجه مجامع علمی قرار دارد.
وی ادامه داد:چنانچه قرار باشد کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان طراز یک نهاد کارگزاری در حوزه اجتماعی با توجه به اقشار کم بضاعت باشد،نیاز است با تکنیکهای روز دنیا با حفظ ارزشهای دینی و انقلابی منطبق شود.
وی ادامه داد:هر حرکتی در این نهاد در جهت تحقق اهداف تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری وسیاستهای کلی ابلاغی از سوی آن حضرت صورت می گیرد.

https://shoma-weekly.ir/B22jpI