سیاسی

کلید موفقیت مذاکرات با اقتدار حاصل از رضایتمندی مردم به دست می آید

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: کلید موفقیت مذاکرات افزایش اقتدار داخلی است که از مسیر جذب حداکثری رضایتمندی مردم به دست می آید و دستگاه قضایی ،مقننه و مجریه باید برای تامین خواسته های مشروع و ممکن مردم حداکثر تلاش خود را داشته باشند.
محمدنبی حبیبی در جمع خبرنگاران رسانه های هرمزگان افزود: باید توجه داشت که مردم کارمند انقلاب نیستند، بلکه شریک آن هستند و اگر در مقاطعی مانند 9دی یا 22بهمن به میدان می آیند به معنای آن نیست که از تمام کارهای قوای سه گانه راضی هستند.

وی با بیان این‌که تیم مذاکره کننده هسته‌ای که به تعبیر رهبر معظم ، فرزندان نظام هستند مورد اعتماد هستند و روند مذاکرات باید با همین خُلقیات دیپلماتیک ادامه یابد افزود: البته باید توجه داشت که در دشمنی آمریکا و برخی کشورهای غربی با ایران تردیدی وجود ندارد اما این دشمنی مانع مذاکرات نیست.

حبیبی گفت: برخی از این مذاکرات به عنوان فاجعه نام می برند و عده ای دیگر نیز آن را فتح الفتوح می دانند که موتلفه هیچ یک از این دو تعبیر را قبول نداشته و اعتقادی نیز به گسترش گفت و گوها با آمریکا در سایرحوزه ها غیر از موضوع پرونده هسته ای ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: وقتی از آمریکا صحبت می کنیم باید متوجه باشیم از کسی حرف می زنیم که تاکنون هرکاری می توانسته با هدف دشمنی انجام داده اما در عین حال مذاکرات باید با قدرت و هوشیاری ادامه یابد تا بهانه ای به دست طرف مقابل داده نشود.

وی رویکرد دولت یازدهم در برابر احزاب را مثبت ارزیابی و اضافه کرد:هم اکنون در مرحله مقدماتی قرار داریم و باید دید دولت از احزاب منتقد چگونه استقبال می کند و بدیهی است که اگر دولت همت خود را صرف گسترش فرهنگ تحزب کند برای پیشرفت کشور تاثیر مثبت دارد و کمک شایسته به جمهوریت نظام خواهد بود.

حبیبی گفت: در دولت های نهم و دهم هرچند رییس دولت در ابتدا گفت با اصل تحزب موافقم ولی افزون بر اینکه هیچ همتی برای تقویت و گسترش تحزب نداشت بلکه هیچگونه سازگاری نیز با احزاب چه اصولگرا و چه اصلاح طلب نداشت و شخص رییس دولت سابق به این سیاست معتقد بود و آن را اجرا می کرد.

وی رشد و تاسیس قارچ گونه احزاب را نیز منفی دانست و عنوان کرد: در مقطعی مجوزهای زیادی برای تاسیس احزاب صادر شد که بیشتر هدف تاثیرگذاری کمّی در یارگیری ها و صحنه های سیاسی را دنبال می کرد و تعداد به میزان سنجش احزاب تبدیل شده بود که همین رویه بعدها زمینه تعطیلی خانه احزاب را به وجود آورد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در دولت یازدهم باید معیاری برای تاسیس و صدور مجوز حزب تعیین شود افزود: باید توانایی درخواست کنندگان مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و تنها متولی و تصمیم گیرنده نیز نباید وزارت کشور باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اطلاعات و مشاهداتی از شروع فعالیت انتخاباتی برخی مقامات دولتی برای انتخابات آینده مجلس وجود دارد افزود: اگر دولت به فکر تشکیل حزب و ستاد انتخاباتی باشد از نظر قانونی ممنوع است و مردم نیز آن را نمی پسندند.

وی ادامه داد: البته دولت را به معنای عام به فعالیت انتخاباتی متهم نمی کنم اما برخی صاحب منصبان دولت سعی دارند در انتخابات به عنوان یک تفکر تاثیرگذار باشند که درست نیست.

https://shoma-weekly.ir/bS2C4t