سیاسی

کلید رونق اقتصادی در دست روحانی است‎

محمد نبی حبیبی گفت:اگر محیط کسب و کار بخواهد رونق بگیرد کلید آن در دست آقای روحانی است. این کلید میتواند قفل دیوانسالاری را باز کند. کارآفرینان نباید در پیچ و خم ادارات و دستگاهها خسته شوند و عطای تولید را به لقاء آن ببخشند و روز بروز به بیکاری، تورم و رکود افزوده شود.
محمد نبی حبیبی گفت: رئیس جمهور باید به انجام وظایف خود وفق قانون اساسی ملتزم باشد.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حبیبی در پایان نشست دبیران حزب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز فرمودند؛ «باید اقرار کنیم که در زمینه عدالت عقب افتادهایم و از مردم عذرخواهی کنیم» باید دید این عذرخواهی به چه کسانی برمیگردد.

وی با اشاره به اختیارات وسیع رئیسجمهور در قانون اساسی گفت: رئیس جمهور در قانون اساسی اختیارات وسیعی دارد. تمام دستگاه دیوانسالاری کشور در اختیار اوست. کل بودجه مملکت را او در اختیار دارد. برنامهریزی برای اقتصاد کشور که متضمن عدالت باشد طبق اصل 126 در اختیار اوست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: اگر ما در برقراری و اجرای عدالت مشکل داریم باید رئیسجمهور پاسخگو باشد. رئیس قوه مجریه وفق قانون اساسی مسئول روابط مناسبات عادلانه است. 15وظیفه کلیدی در اصل سوم قانون اساسی بر عهده رئیسجمهور و جز وظایف ذاتی قوه مجریه است. بر اساس همین اصل پیریزی اقتصاد صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر به عهده اوست.

حبیبی با بیان اینکه اگر در برقراری عدالت اقتصادی مشکل داریم و عقب افتادهایم باید دولتها پاسخ بدهند، تصریح کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بود. رئیس جمهور باید در پایان سال که به تدریج به آن نزدیک میشویم، کارنامه خود را در مورد ایجاد استقلال، رفع موانع تولید در بنگاههای اقتصادی و بالاخره اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی به مردم توضیح دهد.

وی با اشاره به سخنان یکی از مشاوران رئیسجمهور گفت: متاسفانه گاهی نسخههایی از افراد نزدیک به حلقه فکری رئیس جمهور در حوزه اقتصادی بیرون میآید واقعا تأسف آورد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان یکی از سخنرانان در سمینار چشمانداز اقتصاد ایران و جهان در سال 97 گفت: وی میگوید باید در اقتصاد جهان قفل شویم، نظم بینالملل را بپذیریم، اولویت اول ما ثروت است نه امنیت ملی. اگر قرار شد بین این دو مخیر شویم باید ثروت را انتخاب کنیم. وی میگوید باید ساخت قدرت در ایران متحول شود و لحن ما با دنیا باید لحن یادگیری باشد. این طور نسخهپیچی برای اقتصاد کشور تعجبآور است. این نسخه پیچی ارتجاعی که متضمن توبه از انقلاب و انقلابیگری است چرا باید توسط کسی که مشاور رئیس جمهور است، مطرح شود.

حبیبی گفت: اگر نمیتوانید اقتصاد مقاومتی را پیاده کنید، اگر نمیتوانید در برابر نظم ظالمانه بینالمللی بایستید، اگر نمیتوانید روابط ظالمانه اقتصادی که توسط سرمایهداران جهانی را در هم شکنید چرا خود را در معرض رأی مردم قرار دادید و گفتید ما به قانون اساسی ملتزم هستیم. من توصیه میکنم مشاور رئیسجمهور یک بار قانون اساسی جمهوری اسلامی را مطالعه کند. ملت ما 40 سال است پنجه در پنجه قدارهبندان و سرمایهداران جهان انداختهاند تا مستقل زندگی کند و جلوی غارت امول و دارائیهای کشور را بگیرد.

وی افزود: آمریکا و قدرتهای غارتگر جهان هیچگاه انقلاب اسلامی را به رسمیت نشناختند و در برابر ملت ما با جنگ سخت و نرم ایستادند ما چگونه میتوانیم با این خشونت غرب با اقتصاد جهان قفل شویم و یا در نظم بینالملل جایی داشته باشیم. جایگاه خودمان را با مقاومت در برابر تجاوزات غرب باید خودمان تعیین میکردیم که کردیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اگر محیط کسب و کار بخواهد رونق بگیرد کلید آن در دست آقای روحانی است. این کلید میتواند قفل دیوانسالاری را باز کند. کارآفرینان نباید در پیچ و خم ادارات و دستگاهها خسته شوند و عطای تولید را به لقاء آن ببخشند و روز بروز به بیکاری، تورم و رکود افزوده شود.

حبیبی با اشاره به اظهارات جدید عراقچی درخصوص برجام گفت: آقای عراقچی در اندیشکده چتم هاوس انگلیس و گفتگو با شبکه انگلیسی بی بی سی مطالب مهمی گفته است. او گفته برجام برای ایران دستاوردی نداشته است، آمریکا هر روز تعهداتش را نقض میکند و مطالبات مردم ما از برجام برآورده نشده است.

وی اضافه کرد: بیش از یکسال است که منتقدین در نقد برجام همین حرفها را میزنند ولی به نقد آنها توجهی نشده است. کشور را سه سال است معطل گفتگوهای برجامی کردیم که هیچ نتیجهای نداشته است. تازه آمریکاییها یک صورت حساب جدید فرستادند تا مجددا پای میز مذاکره بنشینیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: دولت باید بپذیرد که نمیتوان به آمریکاییها و غربیها اعتماد کرد. اگر امیدی برای نجات اقتصاد کشور باشد همین اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد ایران از مسیر درونزایی و بروننگری میگذرد و غیر از این، مسیر دیگری وجود ندارد.

حبیبی در ادامه با اشاره به آشوب فرقه دراویش در خیابان پاسداران تهران گفت: نیروی انتظامی تصویری از اقتدار و مظلومیت خود را در مهار شرارت این اغتشاشگران به نمایش گذاشت.

وی افزود: ما به شهدای مظللوم این غائله درود میفرستیم و برایشان علو درجات قائل هستیم. از دستگاه قضایی میخواهیم اشد مجازات را برای محاربان این حادثه در نظر بگیرند. البته برخی مقامات درواویش به صورت رسمی از اقدامات آشوبگران تبری جستند که ما از این اقدام استقبال میکنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اگر افرادی که با ادعای درویشی در ایران به زهد، گوشهگیری و ذکر معروف بودند، بیایند قمه و قداره بگیرند و در خیابان آشوب کنند، درواقع ارتباط خود را با منافقین و دیگر جریانات ضد انقلاب فاش ساختهاند. این جریان ربطی به دراویش ندارند. دولت نباید در برخورد با آنها کوتاه بیاید.

حبیبی خاطرنشان کرد: در کجای دنیا پلیس را بدون اسلحه برای یک جماعت چاقوکش و قمهکش به میدان میفرستند؟

وی در پاایان با شاره به بودجه 97 گفت: بررسی بودجه در صحن علنی مجلس در پایان رسیده است. امیدواریم شورای نگهبان با دقت بودجه را بررسی کرده و از حقوق عامه در این باره دفاع کند. یکی از مسائلی که ما در اجرای عدالت عقب افتادهایم موارد نقض قانون اساسی در بودجهریزی و بودجهبندی است. اگر شورای نگهبان جلوی این نقض را بگیرد یک گام به اجرای عدالت نزدیک شدهایم.

https://shoma-weekly.ir/ZIxHs9